«Σύνεση» η λέξη κλειδί για την αγορά των containerships

«Σύνεση» η λέξη κλειδί για την αγορά των containerships

154
«Σύνεση» η λέξη κλειδί για την αγορά των containerships

Το 2017 για την αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπορεί να υπήρξε ένα σχετικά καλό έτος, με βελτίωση των θεμελιωδών μεγεθών, ωστόσο παράγοντες της αγοράς ζητούν από τους παγκόσμιους παίκτες να επιδείξουν σύνεση, ώστε και το 2018 να αποδειχθεί μία καλή χρονιά.

Μιλώντας στο  «Business Standard» η Audrey Dolhen, Διευθύνουσα Σύμβουλος της CMA CGM Agencies (India) Pvt Ltd, τόνισε ότι «το 2018 μπορεί να αποδειχθεί ένα δύσκολο έτος για τις εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς ορισμένοι παίκτες ενεργούν δυναμικά και προσθέτουν χωρητικότητα, εξέλιξη που μπορεί να οδηγήσει σε υποχώρηση τους ναύλους τους επόμενους μήνες».

Να σημειωθεί ότι η CMA CGM έχει προχωρήσει σε νέες παραγγελίες, οι οποίες, όμως, η ίδια υποστηρίζει σε ανακοίνωσή της ότι απλώς θα αντικαταστήσουν όσες μονάδες της αποσυρθούν από το στόλο της, χωρίς να αυξάνουν ουσιωδώς την προσφερόμενη χωρητικότητα από μέρους της.

Στο ίδιο μήκος κύματος με την Διευθύνουσα Σύμβουλος της CMA CGM Agencies (India) κινούνται και άλλα στελέχη της αγοράς, όπως ο Δρ. Subrata Behera, διευθυντής της ομάδας Ports and Container Research της Drewry. Για τον Δρ. Behera οι ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα πρέπει να ενεργήσουν προσεκτικά κατά το ερχόμενο έτος, καθώς κάθε είδους “επιθετικής” πολιτικής αύξησης της προσφερόμενης χωρητικότητας το μόνο που θα κάνει είναι να βλάψει την αγορά.

Άλλωστε δεν είναι μακρυά το 2011 όταν η απόφαση της Maersk να παραγγείλει περισσότερα από 20 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 18.000 TEUs ώθησε και άλλους παίκτες σε νέες παραγγελίες. Το αποτέλεσμα ήταν λίγο αργότερα οι ναύλοι να καταρρεύσουν και να χρειαστούν σχεδόν έξι χρόνια έως ότου φανεί «φως» στο τούνελ της κρίσης.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/CHRISTIAN CHARISIUS