Το BWM στο επίκεντρο ενδιαφέροντος της INTERCARGO

Το BWM στο επίκεντρο ενδιαφέροντος της INTERCARGO

168
Το BWM στο επίκεντρο ενδιαφέροντος της INTERCARGO

Ενόψει της επερχόμενης συνάντησης της Επιτροπής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του IMO (MEPC 71) , η οποία θα πραγματοποιηθεί από τις 3 έως τις 7 Ιουλίου 2017, η ΙNTERCARGO επαναφέρει το ζήτημα της υιοθέτησης της Σύμβασης του Ballast Water Management (BWM) τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Στο πλαίσιο της MEPC 71 η INTERCARGO στοχεύει να θέσει υπό συζήτηση το ζήτημα του BWM, καθώς και τις προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει η αγορά ξηρού φορτίου από την υιοθέτηση της Σύμβασης.

Όπως είναι γνωστό ο στόλος των πλοίων που μεταφέρουν χύδην φορτία είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο από άποψη χωρητικότητας και ένα σημαντικό ποσοστό αυτών χρησιμοποιεί το υψηλής ενεργειακής απόδοσης σύστημα απόρριψης θαλάσσιου έρματος με την χρήση βαρύτητας για τα topside ballast water tanks.

Οι δεξαμενές αυτές αποτελούν ένα αναπόσπαστο μέρος των bulk carriers. Ωστόσο, για την τοποθέτηση ενός Συστήματος Διαχείρισης Θαλάσσιου Έρματος σε ένα bulk carrier, που χρησιμοποιεί την βαρύτητα για την απόρριψη του έρματος  από τα Top Side Tanks θα πρέπει να ξεπεραστούν ορισμένες τεχνικές προκλήσεις.

Οι αλλαγές απαιτούν ουσιαστικές τροποποιήσεις στην κατασκευή των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίων. Απομακρύνοντας τα συστήματα απόρριψης με χρήση βαρύτητας, θα χαθεί ένα σημαντικό πλεονέκτημα που προσφέρουν, αυτό της υψηλής ενεργειακής απόδοσης.

Γι’ αυτό η INTERCARGO προτείνει για όσα πλοία βρίσκονται σε λειτουργία, την χρήση ενός «extended ballast water exchange», μόνο για τα topside ballast water tanks με τη διαχείριση του υπόλοιπου θαλάσσιου έρματος να πραγματοποιείται από ένα σύστημα εγκατεστημένο σε όλα τα πλοία (όπως αναφέρεται στο σχετικό Paper MEPC 71/4/19).

Σύμφωνα με την INTERCARGO, ο διεθνής κανονισμός για το BWM θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη ότι η ναυτιλία αποτελεί μια βιομηχανία εντάσεως κεφαλαίου και ότι δεν πρέπει να επιφέρει με την εφαρμογή του την στρέβλωση στην αγορά, επηρεάζοντας αρνητικά την ποιότητα και την βιωσιμότητα ορισμένων bulk carriers.

Φωτό: imo.org