Υπέρ διεθνών ρυθμίσεων και πρωτοκαθεδρίας του ΙΜΟ η Ένωση Δανών Εφοπλιστών

Υπέρ διεθνών ρυθμίσεων και πρωτοκαθεδρίας του ΙΜΟ η Ένωση Δανών Εφοπλιστών

41
Υπέρ διεθνών ρυθμίσεων και πρωτοκαθεδρίας του ΙΜΟ η Ένωση Δανών Εφοπλιστών

Οι υπουργοί Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά την διάρκεια της τελευταίας συνεδρίασης του Συμβουλίου Υπουργών έθεσαν τις προτεραιότητες για την πολιτική των θαλάσσιων μεταφορών της ΕΕ έως και το έτος 2020. Η Ένωση των Δανών Εφοπλιστών, που πλέον φέρει την ονομασία Danish Shipping, θεωρεί πως μέσα στο πλαίσιο της κλιματικής αλλαγής θα πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση από τα κράτη μέλη στην προσπάθεια να υπάρξoυν διεθνείς κι όχι τοπικές ρυθμίσεις για την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Για την Ένωση Δανών Εφοπλιστών η βασική αρχή είναι πως η κλιματική αλλαγή συνιστά ένα παγκόσμιο ζήτημα που απαιτεί λύσεις με εφαρμογή σε παγκόσμιο επίπεδο.

Οι υπουργοί Μεταφορών της ΕΕ κατά τη συνάντησή τους εξέφρασαν τη σαφή θέση τους υπέρ των διεθνών ρυθμίσεων και της πρωτοκαθεδρίας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), ως κεντρικό θεσμικό όργανο, στην αντιμετώπιση των θεμάτων, που αφορούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Οι υπουργοί εξέφρασαν, επίσης, την ικανοποίησή τους για τον οδικό χάρτη του ΙΜΟ, ο οποίος θα καθορίσει συγκεκριμένα βήματα προς την επίτευξη του στρατηγικού στόχου για μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων, την άνοιξη του 2018.

Σύμφωνα με τον διευθυντή Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Ένωσης των Δανών Εφοπλιστών, Casper Andersen, τα μέλη της Ένωσης είναι «ιδιαιτέρως ικανοποιημένα» με την υποστήριξη που παρέχουν οι υπουργοί Μεταφορών της ΕΕ στην πολιτική του ΙΜΟ για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία. Από την δική της πλευρά, η Ένωση Δανών Εφοπλιστών καλεί όλα τα εμπλεκόμενα μέρη να συνεργαστούν για να επιτύχουν μία φιλόδοξη παγκόσμια συμφωνία με σαφή μέτρα που θα στοχεύουν στη μείωση των εκπομπών.

Από την άλλη, βέβαια, η Ένωση ασκεί έντονη κριτική στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, που επιζητά τη συμπερίληψη της ναυτιλίας στο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών Ρύπων της ΕΕ, την οποία χαρακτηρίζει ως μία «ακατάλληλη προσέγγιση, η οποία θα δημιουργήσει περισσότερη γραφειοκρατία και λιγότερη μείωση των εκπομπών, σε σχέση με μία παγκόσμιας ισχύς συμφωνία».

Να σημειωθεί ότι η πλειοψηφία των Ευρωβουλευτών, τον περασμένο Φεβρουάριο, είχε ψηφίσει υπέρ του να συμπεριληφθεί η Ναυτιλία στο Σύστημα Εμπορίας από το 2023, εάν μέχρι το 2021 δεν έχει αποφασιστεί η λειτουργία και εφαρμογή ενός αντίστοιχου συστήματος στο πλαίσιο του ΙΜΟ.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/FOCKE STRANGMANN