Αργεί η ανάκαμψη στην αγορά των crude tankers

Αργεί η ανάκαμψη στην αγορά των crude tankers

166
Αργεί η ανάκαμψη στην αγορά των crude tankers

Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του «Tanker Forecaster» η οποία δημοσιεύεται από την Drewry, η αγορά των crude tankers δεν αναμένεται να ανακάμψει πριν το 2020.
Το γεγονός αυτό αποδίδεται στην υπερπροσφορά πλοίων, στη μειωμένη ζήτηση για πετρέλαιο και στα διογκωμένα βιβλία παραγγελιών. Σύμφωνα με την Drewry, η υπερπροσφορά πλοίων θα συνεχιστεί και το τρέχον έτος καθώς πολλά είναι τα νεότευκτα πλοία που αναμένεται να παραδοθούν τους επόμενους μήνες. Μετά το 2017 εκτιμάται ότι οι παραλαβές πλοίων θα μειωθούν σημαντικά και σε συνδυασμό με τις προβλέψεις των ειδικών για μειωμένη ζήτηση στο μέλλον, θα έχει ως αποτέλεσμα πολλά πλοία να οδηγηθούν σε διάλυση.
Επιπλέον, ο νέος κανονισμός του IMO σχετικά με τη Συνθήκη του Ballast Water Management θα επηρεάσει καταλυτικά τη διάλυση παλαιών πλοίων, ιδιαίτερα προς τα τέλη του 2017. Σε περίπτωση που ορισμένοι πλοιοκτήτες σχεδιάζουν να περάσουν το επόμενο διάστημα τα πλοία τους από Special Survey (SS), τότε ο κανονισμός του IMO δεν πρόκειται να τους επηρεάσει, παρά μόνο μετά το 2018. Συγκεκριμένα από τον υπάρχοντα διεθνή στόλο, πλοία συνολικής χωρητικότητας 20 εκατ. DWT είναι ηλικίας 19 ετών και άνω, τα οποία εκτιμάται ότι θα περάσουν από το πέμπτο SS την περίοδο 2017-2022.
Σύμφωνα με την Drewry, την περίοδο 2017-2022 τα παραπάνω πλοία αναγκαστικά θα οδηγηθούν προς διάλυση, λόγω των χαμηλών ναύλων αλλά και του υψηλού κόστους συμμόρφωσης τους με τους κανονισμούς του IMO. Επιπρόσθετα, 367 πλοία χωρητικότητας 67 εκατ. DWT και ηλικίας μεταξύ 14 και 19 ετών θα πρέπει να περάσουν από το τέταρτο SS την περίοδο 2017-2022. Στην περίπτωση αυτή για τα συγκεκριμένα πλοία, οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να αποφασίσουν εάν θα οδηγήσουν τα πλοία προς διάλυση πριν το SS, διότι εφόσον διεξαχθεί το SS οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να επωμιστούν και το κόστος εγκατάστασης συστημάτων για το BWT (Ballast Water Treatment) και για τις μειωμένες εκπομπές θείου από τα καύσιμα των πλοίων.
Σύμφωνα με την Drewry, εάν την περίοδο 2017-2022, το 1/3 όλων των πλοίων που αναφέρθηκαν παραπάνω οδηγηθεί προς διάλυση, τότε η ανάκαμψη των ναύλων στη ναυλαγορά των crude tankers θα ξεκινήσει μετά τo 2019. Σε κάθε περίπτωση ο ρυθμός διάλυσης των πλοίων θα αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα για τη σύντομη ή μη ανάκαμψη της εν λόγω ναυλαγοράς.
Ο κ. Rajesh Verma, κύριος αναλυτής της Drewry, τονίζει ότι «από το 2020 θα ξεκινήσει η σταδιακή ανάκαμψη στη ναυλαγορά των crude tankers. Για οποιαδήποτε ανάκαμψη πριν το 2020, ο ρυθμός διάλυσης πρέπει να είναι τόσο υψηλός που να διατηρεί την αύξηση της προσφοράς χωρητικότητας των πλοίων σε χαμηλότερο επίπεδο από την αύξηση της ζήτησης.»

Φωτό: aet-tankers.com

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.