Tα αποτελέσματα του κοινού προγράμματος ενός νέου σχεδιασμού πλοίου μεταφοράς LPG

Tα αποτελέσματα του κοινού προγράμματος ενός νέου σχεδιασμού πλοίου μεταφοράς LPG

184
Tα αποτελέσματα του κοινού προγράμματος ενός νέου σχεδιασμού πλοίου μεταφοράς LPG

Στo πλαίσιo του συνεδρίου και της έκθεσης Gastech 2017 στο Τόκυο, οι συνεργάτες Consolidated Marine Management (CMM), Hyundai Heavy Industries (HHI), Wärtsilä Oil & Gas, και ο DNV GL παρουσίασαν τα αποτελέσματα ενός κοινού προγράμματος (Joint Ιndustry Project -JIP) για την ανάπτυξη ενός νέου σχεδιασμού πλοίου που μεταφέρει και κινείται με LPG, με την ονομασία LPGreen. ‘Εχοντας ξεκινήσει από τα Ποσειδώνια 2016, το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει στόχο την ανάπτυξη ενός ενεργειακά αποδοτικότερου, φιλικότερου προς το περιβάλλον και ασφαλέστερου πλοίου, για την μεταφορά προιόντων LPG.

O κ.Νικόλαος Κακαλής, Manager στον τομέα του R&D και Advisory Services του DNV GL στην Νοτιοανατολική Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή δήλωσε: «Προκειμένου να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα των σύγχρονων πλοίων μεταφοράς LPG, τα νέα σχέδια των πλοίων πρέπει να λαμβάνουν υπ’ όψιν τα χαρακτηριστικά της αγοράς και των εμπορικών διαδρομών: εξαιρετική ασφάλεια και ευκολία στην λειτουργία, ευελιξία όσον αφορά το φορτίο και τα καύσιμα και γενικώς ενεργειακή απόδοση σε συνδιασμό με οικονομική βιωσιμότητα. Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητη μια ολιστική προσέγγιση στο κομμάτι του σχεδιασμού των σύγχρονων πλοίων μεταφοράς LPG, εκμεταλλευόμενοι την κατανόηση της αγοράς, την τεχνολογική καινοτομία, τα προηγμένα εργαλεία πληροφορικής και την δημιουργία ισχυρών συνεργασιών σε βιομηχανικό επίπεδο».

Σε σύγκριση με το πλοίο αναφοράς, ένα υψηλής ποιότητας πλοίο κατασκευασμένο το 2016, ο νέος σχεδιασμός στον οποίο έχει καταλήξει το συγκεκριμένο πρόγραμμα πετυχαίνει μια συνολική βελτίωση της τάξης του 6-9% σε ενεργειακή απόδοση, ανάλογα με τις παραμέτρους του εξοπλισμού και τον τύπο του χρησιμοποιούμενου καυσίμου. Ο επανασχεδιασμός της δεξαμενής επιτρέπει πλέον όριο πλήρωσης 99%, η διάρκεια φόρτωσης έχει μειωθεί κατά 30%, ενώ το νέο σύστημα διαχείρισης φορτίου αποφέρει μείωση 5% σε ενεργειακή ζήτηση.

Ο κ.Γιώργος Δημόπουλος, Principal Specialist στον DNV GL και project manager για το LPGreen, δήλωσε: « ‘Ισως το πιο σημαντικό να είναι το γεγονός πως το LPGreen έχει αποδείξει την τεχνική σκοπιμότητα ενός συστήματος πρόωσης που χρησιμοποιεί LPG ως καύσιμο, το οποίο ανάλογα με τις τιμές των καυσίμων και την εξέλιξη του εμπορικού πλαισίου και του πλαισίου των ναυλώσεων, θα μπορούσε να αποφέρει μείωση έως και 30% στα έξοδα καυσίμων».

Φωτό: wartsila.com