Ανύπαρκτες οι βιώσιμες πρακτικές ανακύκλωσης πλοίων

Ανύπαρκτες οι βιώσιμες πρακτικές ανακύκλωσης πλοίων

173
Ανύπαρκτες οι βιώσιμες πρακτικές ανακύκλωσης πλοίων

Σύμφωνα με δελτίο Τύπου της NGO Shipbreaking Platform, από τα 862 πλοία που οδηγήθηκαν προς διάλυση το περασμένο έτος, τα 668 διαλύθηκαν μέσω της μεθόδου beaching, αριθμός που αντιπροσωπεύει το 87% του στόλου που ανακυκλώθηκε. Όπως δήλωσε η Εxecutive director της NGO Shipbreaking Platform, Patrizia Heidegger, «η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία δεν έχει κατορθώσει να εξασφαλίσει βιώσιμες πρακτικές ανακύκλωσης πλοίων».
Η Heidegger συνέχισε λέγοντας πως το προηγούμενο έτος αποτέλεσε χρονιά ρεκόρ για τη διάλυση πλοίων που ανήκαν σε χώρες της Ε.Ε.
Ειδικότερα το 84% των πλοίων προς διάλυση κατέληξε σε παραλίες της Ινδίας, του Πακιστάν και του Μπαγκλαντές. Ο μεγάλος αριθμός που διαλύονται μέσω του beaching έχει δυσμενές συνέπειες για τους εργάτες των διαλυτηρίων, το περιβάλλον και τις τοπικές κοινότητες της Νότιας Ασίας.
Το 2016 χαρακτηρίστηκε ως η χρονιά με τα περισσότερα ατυχήματα στην ιστορία της βιομηχανίας διαλύσεων. Σύμφωνα με τα στοιχεία στο Πακιστάν σκοτώθηκαν τουλάχιστον 28 εργάτες και τραυματίστηκαν πάνω από 50, στο Μπαγκλαντές 22 άτομα βρήκαν τον θάνατο ενώ 29 τραυματίστηκαν όσον αφορά την Ινδία δεν έχει καταγραφεί ο ακριβής αριθμός θανάτων.
Έχει εκτιμηθεί από την NGO Shipbreaking Platform ότι το μεγαλύτερο μέρος των πλοιοκτητών που επιλέγουν τα διαλυτήρια της Νότιας Ασίας προέρχεται από τη Γερμανία. Εντός του έτους η Ευρωπαϊκή Ένωση θα δημοσιεύσει μια λίστα με όσα διαλυτήρια παγκοσμίως πληρούν τις απαιτούμενες προδιαγραφές για την ασφάλεια των εργαζομένων και για την προστασία του περιβάλλοντος. Ανάλογες προσπάθειες γίνονται και από την Ένωση των Ευρωπαίων Πλοιοκτητών (ECSA) προκειμένου να καταρτιστεί μια λίστα από εγκεκριμένα διαλυτήρια εκτός Ε.Ε. τα οποία να συμμορφώνονται με τον Κανονισμό Ανακύκλωσης Πλοίων του 2013, ο οποίος θα τεθεί σε ισχύ στα τέλη του 2018.