Η «αριθμητική» πραγματικότητα του BDI όντως είναι αδιάψευστη!

Η «αριθμητική» πραγματικότητα του BDI όντως είναι αδιάψευστη!

495
Η «αριθμητική» πραγματικότητα του BDI όντως είναι αδιάψευστη!

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

 

Την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2016, ο BDΙ έκλεισε στις 1,045 μονάδες, ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 2,303 μονάδες με $ 16,269 την ημέρα, BPI στις 1,011 μονάδες στα $ 8,075 την ημέρα, BSI στις 705 μονάδες στα $ 7,370 την ημέρα και BHSI στις 428 μονάδες, στα $ 6,180την ημέρα.

Σε διάστημα μίας εβδομάδας, ο Δείκτης κέρδισε 190 μονάδες καθώς την Παρασκευή, 4 Νοεμβρίου είχε κλείσει στις 855 μονάδες. Ιδιαίτερη βαρύτητα όμως δίνουμε στους υπό-δείκτες οι οποίοι, όπως πολλάκις έχουμε επισημάνει, δείχνουν και την πραγματική πορεία/τάση της αγοράς. Συγκεκριμένα, σε εβδομαδιαία βάση, o BCI ανέβηκε κατά +710 μονάδες, ενώ ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων αυξήθηκε κατά $+6,128.  Αντίστοιχα ο BPI αυξήθηκε κατά +126 μονάδες και τα έσοδα των Panamax αυξήθηκαν κατά $+997. Ουσιαστικά η θετική πορεία αυτών των 2 κλάδων των πλοίων ήταν που δημιούργησε την άνοδο του BDI, καθώς οι υπόλοιποι 2 κλάδοι, δηλαδή τα Supramax και τα Handysize είχαν αρνητική πορεία. Χαρακτηριστικά, ο δείκτης των Supramax (BSI) μειώθηκε κατά  -11 μονάδες με τα έσοδα τους να μειώνονται κατά $-120 την ημέρα και τα Handysize (BHSI) να χάνουν -5 μονάδες και $-102 από τον μέσο όρο των ημερησίων εσόδων τους.

Βέβαια, η «αριθμητική» πραγματικότητα του BDI όντως είναι αδιάψευστη, δηλαδή το σπάσιμο των 1,000 μονάδων, ύστερα από περίπου 16 μήνες. Συγκεκριμένα την τελευταία φορά που ο δείκτης ξεπέρασε το όριο αυτό, ήταν στις 16 Ιουλίου του 2015 όπου βρέθηκε στις 1,009 μονάδες, ενώ στις 17 Ιουλίου του 2015 έκλεισε ακριβώς στα ίδια επίπεδα με τα τρέχοντα, δηλαδή στις 1,048 μονάδες, αλλά με διαφορετική κατανομή των υπό-δεικτών και των ημερησίων εσόδων. Εν περιλήψει, στις 17 Ιουλίου του 2015, συγκριτικά με την προηγούμενη Παρασκευή,  o μέσος όρος ημερησίων εσόδων των Capes ήταν χαμηλότερος κατά $-2,696, των Panamax αυξημένος κατά $+1,186, των Supramax αυξημένος κατά $+1,474 και των Handysize στα ίδια επίπεδα.

Είναι ηλίου φαεινότερο, για άλλη μία φορά, ότι πίσω από την θετική πορεία του BDI βρίσκεται η Κίνα, γεγονός που αποδεικνύεται και από την επίδοση των συγκεκριμένων τύπου πλοίων που προαναφέραμε. Εξετάζοντας τα πρόσφατα ιστορικά στοιχεία διαπιστώνουμε ότι, αν υποθέσουμε ότι θα μειωθούν οι εισαγωγές της Κίνας επηρεάζοντας αρνητικά τα Capes και τα Panamax και ότι τα Supramax και Handysize δεν θα υποστούν μεταβολή από τα τρέχοντα επίπεδα, τότε ο BDI θα βρεθεί περί των 650 μονάδων.

16650584

Η ετήσια ανάλυση του UNCTAD συνολικά για τη ναυτιλία, επισημαίνει ότι το μέλλον διαγράφεται αβέβαιο και ευμετάβλητο.  Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι τα δια θαλάσσης μεταφερόμενα φορτία παρά το γεγονός ότι το 2015 έφτασαν σε ιστορικό ρεκόρ, ξεπερνώντας τους 10 δισ. τόνους από 9,8 δισ. τόνους το 2014, η αύξηση αυτή είναι της τάξης του 2,1% και ουσιαστικά είναι η χαμηλότερη αύξηση που έχει καταγραφεί από το 2009. Επισημαίνει λοιπόν ότι με το Παγκόσμιο Εμπόριο να αυξάνεται με τον χαμηλότερο ρυθμό από το ξέσπασμα της χρηματοπιστωτικής κρίσης, το άμεσο μέλλον για την ναυτιλία είναι αβέβαιο και ευάλωτο σε πτωτικά ρίσκα.  Παράλληλα επισημαίνει ότι ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ναυτιλία είναι η αύξηση της μεταφορικής ικανότητας των πλοίων, κοινώς ότι τα πλοία μεγαλώνουν σε μέγεθος, σε μία περίοδο όπου τα φορτία μειώνονται.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:

Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:

✏ Στα Kamsarmax, το ‘MAVERICK GUARDIAN’ 82.740 DWT (2012 – STX-Jinhae), πουλήθηκε σε Έλληνες, σε auction στη Ν. Αφρική, στα $ 14,95 εκ. περίπου και το ‘GRAND OCEAN’ 81.622 DWT (2012 – Guangzhou) αγοράστηκε από την Kassian Maritime στα $ 12,85 εκ.

✏ Στα Supramax.Handymax, το ‘K. JASPER’ 56.659 DWT (2012 – Zhejiang Zhenghe), Dolphin 57, πουλήθηκε στα χαμηλά $ 8 εκ. και το ‘STAR CAPELLA’ 45.601 DWT (2001 – Oshima) αγοράστηκε από την Strategic Bulker στα $ 4,65 εκ.

✏ Στα Handysize, τα ‘ADFINES NORTH’ το ‘ADFINES SOUTH’ το ‘ADFINES EAST’ και το ‘ADFINES WEST’ 36.900 DWT (2012 – Zhejiang Zhenghe) πουλήθηκαν στα $ 8 εκ. περίπου το κάθε ένα.

Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:

✏ Στα Aframax, το ‘SEAFAITH II’ 109.280 DWT (2000 – Dalian), Coated, πουλήθηκε στα $ 12,5 εκ. περίπου.

✏ Στα MR, το ‘SETO EXPRESS’ 48.012 DWT (2002 – Iwagi Zosen) πουλήθηκε στα $ 14 εκ.

✏ Στα Handy, το ‘POULOPOM’ 37.270 DWT (2001 – Hyundai) πουλήθηκε στην Soechi, στα $ 8,2 εκ. και το ‘SANTRINA’ 36.457 DWT (Fincantieri Sestri) πουλήθηκε πάνω από $ 5 εκ.

 

Φωτο: EPA, FRANCIS R. MALASIG

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.