Greener Shipping Summit 2016: What about tomorrow

Greener Shipping Summit 2016: What about tomorrow

244
Greener Shipping Summit 2016: What about tomorrow

Πραγματοποιήθηκε το συνέδριο Greener Shipping Summit 2016, το οποίο διοργανώθηκε από την Newsfront/Naftiliaki υπό την αιγίδα του συνδέσμου Ελλήνων τεχνικών διευθυντών MARTECMA.

Το κύριο θέμα του συνεδρίου αφορούσε το μέλλον της «πράσινης» ναυτιλίας και τις επερχόμενες αλλαγές που αναμένονται στην ναυτιλιακή βιομηχανία. Η διεξαγωγή έγινε σε τρεις συνεδρίες, τα θέματα των οποίων ήταν οι καινοτομίες, καύσιμα, λιπαντικά και μηχανές , καθώς και το θέμα των αποδόσεων.

Κατά τη διάρκεια των συνεδριών παρουσιάστηκαν μεταξύ άλλων  νέες τεχνολογίες, καινοτόμες μέθοδοι σχεδιασμού ,βελτίωσης της απόδοσης  και μείωσης των εκπομπών. Ακόμη, συστήματα παρακολούθησης, συλλογής και επεξεργασίας πληροφοριών με σκοπό την αξιολόγηση της απόδοσης. Οι τεχνολογίες αυτές αναμένεται να εφαρμοστούν στο άμεσο μέλλον και σκοπός τους είναι να βοηθήσουν στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των πλοίων και τη συμμόρφωσή τους με τους κανονισμούς.

na

 

Αφετηρία των περισσοτέρων από αυτές τις νέες τεχνολογίες, και βασικό θέμα συζήτησης στο συνέδριο, αποτέλεσαν οι τελευταίες εξελίξεις στο κανονιστικό πλαίσιο που αφορούν το Σχεδιαστικό Δείκτη Ενεργειακής Αποδοτικότητας (EEDI), τη μείωση του παγκοσμίου ορίου του θείου στα καύσιμα από 3,5% σε 0,5% από το 2020, τα συστήματα BWT και τον κανονισμό MRV.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η συζήτηση γύρω από το θέμα των καυσίμων, δεδομένης της αλλαγής στο παγκόσμιο όριο του θείου από το 2020, καθώς οι επιλογές που θα γίνουν ως προς το καύσιμο που θα χρησιμοποιούν τα πλοία, θα καθορίσουν και την ανάλογη ζήτηση την οποία θα έχει να καλύψει η παγκόσμια βιομηχανία διύλισης και προμήθειας καυσίμων. Η μελλοντική διαφορά στην τιμή των διαφόρων διαθέσιμων καυσίμων  ενδεχομένως να παίξει μεγάλο ρόλο στο κομμάτι αυτό.

Τέλος, αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι το επόμενο διάστημα αναμένεται ιδιαίτερα ενδιαφέρον όσον αφορά τις επιλογές των πλοιοκτητών προκειμένου τα πλοία τους να πληρούν τους νέους κανονισμούς και τις αλλαγές  που ενδεχομένως να προκύψουν στη ναυτιλιακή βιομηχανία από την εφαρμογή των νέων κανονισμών.