Αγοραπωλησίες πλοίων: Ολοκληρωτική αποχή των νέων παραγγελιών

Αγοραπωλησίες πλοίων: Ολοκληρωτική αποχή των νέων παραγγελιών

350
Αγοραπωλησίες πλοίων: Ολοκληρωτική αποχή των νέων παραγγελιών

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Την Παρασκευή 07 Οκτωβρίου 2016, ο BDΙ έκλεισε στις 921 μονάδες, ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 2,245 μονάδες με $ 14,622 την ημέρα, BPI στις 717 μονάδες στα $ 5,743 την ημέρα, BSI στις 677 μονάδες στα $ 7,078 την ημέρα και BHSI στις 411 μονάδες, στα $ 5,952 την ημέρα.
Το μοτίβο της πορείας του Δείκτη συνεχίζει και παραμένει το ίδιο καθώς από τα μέσα Σεπτεμβρίου κυμαίνεται μεταξύ των 800 και των 900+ μονάδων, διακύμανση η οποία για άλλη μία φορά οφείλεται καθαρά στα Capes, γεγονός που χαρακτηρίζει την συμπεριφορά της αγοράς σαν “Cape-Coaster”.
Σε διάστημα μίας εβδομάδας, δηλαδή από τις 30 Σεπτεμβρίου έως και την Παρασκευή 07 Οκτωβρίου, ο BDI αυξήθηκε κατά 46 μονάδες, από τις 875 στις 921, όπου τις πρώτες 3 ημέρες είχε πτωτική τάση και τις επόμενες 2 ημέρες ανοδική. Εξετάζοντας του υπό-δείκτες, η πτώση και η άνοδος του Δείκτη όπως προαναφέραμε επικεντρώνεται αποκλειστικά στην πορεία των Capes.
Στην παρούσα φάση, ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων των Capes βρίσκεται στα $ 14,622 την ημέρα, αυξημένος κατά +15% ή $ 1,912 σε εβδομαδιαία βάση, όταν οι υπόλοιποι υπό-δείκτες έχουν παραμείνει στα ίδια επίπεδα ή έχουν «υποστεί» μία ελαφριά διόρθωση. Συγκεκριμένα, σε εβδομαδιαία βάση, o ήδη χαμηλός μέσος όρος ημερησίων εσόδων των Panamax μειώθηκε κατά $ -72, των Supramax μειώθηκε κατά $ -24 και των Handysize μειώθηκε κατά $ -142.
Εξετάζοντας τα πολύ πρόσφατα ιστορικά στοιχεία, αναζητώντας την ημερομηνία όπου όλοι οι δείκτες, εκτός των Capes, βρισκόντουσαν στα ίδια περίπου επίπεδα με τα τρέχοντα, καταλήγουμε στις 18 Αυγούστου, 2016 όπου ο BDI ήταν στις 682 μονάδες. Η ειδοποιός διαφορά του τότε με το σήμερα, δηλαδή σε διάστημα 2 μηνών, είναι αποκλειστικά τα Capes (BCI). Στις 18 Αυγούστου ο δείκτης των Capes ήταν στις 852 μονάδες με τον μέσο όρο ημερησίων εσόδων στα $ 5,962.
Αναφορικά με τα Handysize και τα Supramax, μετά τα ιστορικά χαμηλά του φετινού Φεβρουαρίου, ο ημερήσιος μέσος όρος των Spot Rates του 3ου τριμήνου του 2016 κυμάνθηκε στα $ 5,500 και $ 6,710 αντίστοιχα, σηματοδοτώντας αύξηση της τάξης του 22% περίπου για κάθε τύπο πλοίων από τους προαναφερόμενους συγκριτικά με το 2ο τρίμηνο του έτους, γεγονός που όντως αποδίδεται στην αύξηση του όγκου των μεταφερόμενων φορτίων. Αν όμως συγκρίνουμε το 3ο τρίμηνο του 2016 σε ετήσια βάση, δηλαδή με το 3ο τρίμηνο του 2015, σε επίπεδο μέσου όρου Spot Rates για τα Handysize και Supramax, τότε διαπιστώνουμε μείωση -8% και -20% αντίστοιχα, γεγονός που σημαίνει ότι η ναυλαγορά συνεχίζει να παραμένει πιεσμένη.
Στα θετικά της αγοράς, έως τώρα τουλάχιστον, είναι η σχεδόν ολοκληρωτική αποχή των νέων παραγγελιών, καθώς οι συνολικές παραγγελίες σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου δεν έχουν ξεπεράσει τις 30 περίπου. Ένας από τους κύριους λόγους για την «απραξία» σε νέες παραγγελίες είναι και το γεγονός ότι οι τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων έχουν υποστεί μεγαλύτερη μείωση από αυτή των νεότευκτων, οπότε προτιμάται η «επένδυση» σε μεταχειρισμένα. Επί παραδείγματι, η τιμή ενός μεταχειρισμένου 5ετίας Handysize, παρά το γεγονός ότι έχει αυξηθεί κατά 13% από τα χαμηλά του Φεβρουαρίου, κυμαίνεται στα $ 10,5 εκ. ενώ οι τιμές ενός νεότευκτου, σε γενικές γραμμές, έχουν παραμείνει στα ίδια επίπεδα, περίπου στα $ 20 εκ.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Kamsarmax και Panamax, το ‘TEN MARU’ 82.687 DWT (2008 – Tsuneishi Zosen), πουλήθηκε στα $ 11,2 εκ., το ‘CEMTEX SINCERITY’ 80.531 DWT (1999 – CSBC) πουλήθηκε στα $ 3,8 εκ., το ‘JIN RUI’ 76.583 DWT (2009 – Imabari Marugame) πουλήθηκε στα $ 10,6 εκ. και το ‘THEOFANO’ 76.015 DWT (2002 – Tsuneishi Zosen) αγοράστηκε από Έλληνες σε δημοπρασία στα $ 4,5 εκ.
✏ Στα Supramax και Handymax, το ‘FANTASY STAR’ 56.029 DWT (2005 – Mitsui) χωρίς Grabs, πουλήθηκε στα $ 8,3 εκ. και το ‘C. FRIEND’ 45.675 DWT (2007 – Tsuneishi) πουλήθηκε στα $ 2,6 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘APELLIS’ 33.261 DWT (2010 – Orient) αγοράστηκε από Έλληνες σε auction στο Hong Kong στα $ 7,2 εκ. περίπου.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Aframax, το ‘LION CITY RIVER’ 105.865 DWT (2007 – Namura) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 21 εκ.
✏ Στα MRs, το ‘STENA IMAGE’ 49.750 DWT (2015 – Guangzhou) IMO III, 18 Segregations και Nitrogen Based Inert Gas System, πουλήθηκε με 8 χρόνια Bare Boat στα $ 37,5 εκ.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.