Διαλύσεις πλοίων: Φήμες για ακυρώσεις και επαναδιαπραγματεύσεις των Cash Buyers

Διαλύσεις πλοίων: Φήμες για ακυρώσεις και επαναδιαπραγματεύσεις των Cash Buyers

104
Διαλύσεις πλοίων: Φήμες για ακυρώσεις και επαναδιαπραγματεύσεις των Cash Buyers

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Η αύξηση του αγοραστικού ενδιαφέροντος και των τιμών το προηγούμενο διάστημα, κυρίως από τους Cash Buyers, τελικά δεν βρήκε ανταπόκριση από τους End Buyers, καθώς την προηγούμενη εβδομάδα η πτωτική διόρθωση των τιμών του εγχώριου σιδήρου απέτρεψε τους End Buyers από το να συμμετέχουν σε αυτό το «παιχνίδι» των υψηλών τιμών. Αυτό φυσικά, για άλλη μια φορά, είχε σαν αποτέλεσμα το να μείνουν εκτεθειμένοι οι Cash Buyers, μην μπορώντας να πουλήσουν τα πλοία και να έχουν αρχίσει να υπάρχουν φήμες για ακυρώσεις και επαναδιαπραγματεύσεις.
Στην Ινδία, η πτώση των εγχώριων τιμών του σιδήρου κατά $ 10/LDT, «φόβισε» τους End Buyers, με αποτέλεσμα οι προσφερόμενες τιμές να είναι σε χαμηλότερα επίπεδα από αυτά του Μπαγκλαντές και του Πακιστάν, έχοντας σαν αποτέλεσμα να μην μπορεί η Ινδία να καταφέρει να επιστρέψει στην αγορά.
Το Μπαγκλαντές, έχοντας καταφέρει να κλείσει τον μεγαλύτερο αριθμό πλοίων το προηγούμενο διάστημα, κυρίως μεγαλύτερου τονάζ, την προηγούμενη εβδομάδα μείωσε το αγοραστικό του ενδιαφέρον αλλά δείχνει ότι θα επανέλθει και θα συνεχίσει να είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό με μόνη εξαίρεση την περίοδο των επερχόμενων αργιών του Eid.
Στο Πακιστάν, το ενδιαφέρον για αγορές είναι αρκετά έντονο, αλλά η μη «διαλεύκανση» για το ποια θα είναι τελικά η φορολογική επιβάρυνση από τον νέο προϋπολογισμό λειτουργεί ανασταλτικά στους End Buyers, παρά το γεγονός ότι έχουν συνειδητοποιήσει πως αν δεν αυξήσουν τις προσφερόμενες τιμές θα μείνουν εκτός αγοράς.
Η Κίνα, συνεχίζει να απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 651,024 DWT περίπου, εκ των οποίων το 66% (426,964 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 34% (224,060 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 265 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 270 – $ 295 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 275 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 200 – $ 210 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.