Η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος παραμένει ζητούμενο για τις εταιρείες κρουαζιέρας

Η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος παραμένει ζητούμενο για τις εταιρείες κρουαζιέρας

72
Η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος παραμένει ζητούμενο για τις εταιρείες κρουαζιέρας

Τα περισσότερα κρουαζιερόπλοια που ταξιδεύουν στην Ευρώπη δεν μπορούν να θεωρηθούν ως φιλικά προς το περιβάλλον κυρίως σε ό,τι αφορά τις εκπομπές καυσαερίων, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η γερμανική περιβαλλοντική Ένωση για την Προστασία της Φύσης και της Βιοποικιλότητας «Naturschutzbund Deutschland» (NABU), η οποία διανύει το 117ο έτος λειτουργίας της.
Κάθε χρόνο η NABU παρουσιάζει μία έκθεση με την αξιολόγηση των εταιρειών κρουαζιέρας με βάση κριτήρια όπως για παράδειγμα η εγκατάσταση και σωστή λειτουργία συστημάτων για τον καθαρισμό των καυσαερίων, η ποιότητα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται, η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από τη στεριά στα ελλιμενισμένα πλοία.
Τα συμπεράσματα της έκθεσης προκαλούν μεγάλη ανησυχία καθώς το σύνολο των κρουαζιερόπλοιων που ελέγχθηκαν έκαιγαν βαρύ μαζούτ. Επιπλέον, 80% των πλοίων που πλέουν στις ευρωπαϊκές θάλασσες δεν εφαρμόζουν κανένα αποτελεσματικό σύστημα καθαρισμού των αέριων ρύπων ή στην καλύτερη περίπτωση έχουν εγκαταστήσει συστήματα καθαρισμού (πλυντρίδες) για απομάκρυνση σωματιδίων και/ή αέριων ρύπων στην περίπτωση που δραστηριοποιούνται στις θάλασσες της Βόρειας Ευρώπης, καθώς αυτό ορίζουν οι ισχύοντες περιβαλλοντικοί κανονισμοί.
Και όλα αυτά συμβαίνουν ενώ ήδη από τις αρχές του προηγούμενου έτους τόσο τα κρουαζιερόπλοια όσο και τα επιβατηγά πλοία που εκτελούν δρομολόγια σε Βόρεια και Βαλτική Θάλασσα θα έπρεπε να χρησιμοποιούν καύσιμο, που δεν περιέχει περισσότερο από 0,1% θείο και όχι περισσότερο από 1,0 % (όπως ακόμα συμβαίνει παρά τους κανονισμούς). Εναλλακτικά, τα απαέρια των πλοίων θα πρέπει να καθαρίζονται επί του πλοίου μέσω ειδικής εγκατάστασης (πλυντρίδες) για τον έλεγχο αέριων εκπομπών και ειδικά όξινων αερίων (π.χ. SO2, HCl), όπως έχει ήδη αποφασίσει και ο ΙΜΟ.
Οι εταιρείες κρουαζιέρας μοιάζει να δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στην παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών διασκέδασης και εστίασης επί του πλοίου, ενώ επιχειρούν να εξοικονομήσουν όσο το δυνατόν περισσότερα από περικοπές στα μέτρα προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος.
Σύμφωνα με την έκθεση της NABU τα κρουαζιερόπλοια με την καλύτερη απόδοση είναι το «Aida Prima», ακολουθούμενο από το «Europa 2» της Hapag-Lloyd, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκονται τα νεότευκτα πλοία της TUI Cruises «Mein Schiff 3», «Mein Schiff 4» και «Mein Schiff 5». Στην τέταρτη θέση συναντάμε τα πλοία «AIDAsol» της εταιρείας AIDA, «Diadema» και «Fascinosa» της Costa.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/LUKAS SCHULZE

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.