UK Chamber of Shipping: μετά το Brexit επιτακτικές οι διακρατικές συμφωνίες ελεύθερων...

UK Chamber of Shipping: μετά το Brexit επιτακτικές οι διακρατικές συμφωνίες ελεύθερων εμπορικών συναλλαγών

263
UK Chamber of Shipping: μετά το Brexit επιτακτικές οι διακρατικές συμφωνίες ελεύθερων εμπορικών συναλλαγών

Μετά την οριστικοποίηση των αποτελεσμάτων του βρετανικού δημοψηφίσματος, όπου το 51,9% των Βρετανών αποφάσισαν Brexit, το Ναυτικό Επιμελητήριο του Ηνωμένου Βασιλείου σε επίσημη ανακοίνωσή του τονίζει ότι καθ’ όλη την διάρκεια της περιόδου πριν από την διεξαγωγή του δημοψηφίσματος περί παραμονής ή μη της χώρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, διατήρησε μία στάση απόλυτης ουδετερότητας και σε κάθε περίπτωση αναγνωρίζει την ετυμηγορία του βρετανικού λαού.
Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι το Επιμελητήριο πάντοτε υποστήριζε ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι από την φύση της άκρως ανθεκτική σε όποιες αλλαγές οικονομικό-πολιτικές και αν προκύψουν, ενώ τονίζεται ότι δια θαλάσσης διακινείται το 95% του διεθνούς εμπορίου του Ηνωμένου Βασιλείου και αυτό δεν φαίνεται ότι μπορεί με κάποιον τρόπο να αλλάξει.
Από την άλλη σημειώνεται στην ανακοίνωση ότι μπορεί πλέον να έχει ξεκινήσει η διαδικασία εξόδου από την Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά το Ηνωμένο Βασίλειο (ΗΒ) παραμένει ένα νησιωτικό έθνος, που θα συνεχίσει να ζει σε έναν κόσμο που αγοράζει και πωλεί εμπορευματικά αγαθά και σε αυτόν τον κόσμο η ναυτιλιακή βιομηχανία θα είναι παρούσα προσφέροντας τις υπηρεσίες της.
«Αυτό που τώρα χρειαζόμαστε» αναφέρεται στην ανακοίνωση «είναι η εισροή νέων κεφαλαίων. Όλο το προηγούμενο διάστημα είχαμε πολιτικό διάλογο και πλέον ήρθε η ώρα για ορθολογική αλλά και στρατηγικό σκέψη».
«Ο υπόλοιπος εκτός Ευρώπης κόσμος έχει βιώσει σημαντική οικονομική ανάπτυξη και ένα βασικό επιχείρημα της εκστρατείας υπέρ της εξόδου από την ΕΕ ήταν ότι το ΗΒ θα είναι σε θέσει σύντομα να υπογράψει συμφωνίες ελεύθερων εμπορικών συναλλαγών με εμπορικούς εταίρους σε όλο τον κόσμο. Η Κυβέρνηση οφείλει τώρα να δράσει άμεσα και να διασφαλίσει ότι αυτό θα συμβεί».
Και η ανακοίνωση συνεχίζει «Η έξοδος από την ΕΕ συνιστά μία διαδικασία και όχι ένα στιγμιαίο γεγονός και ως εκ τούτου αυτή η διαδικασία πρέπει να τύχει προσεκτικής διαχείρισης. Η απόφαση του Ντέιβιντ Κάμερον να μην επικαλεστεί το Άρθρο 50 [εν. το άρθρο 50 της Συνθήκης της Λισσαβόνας, που προβλέπει την αποχώρηση ενός κράτους μέλους από την ΕΕ] είναι ευπρόσδεκτη και δεν πρέπει να υπάρξει βιασύνη σε αυτό το θέμα από τον διάδοχό του. Αυτό που πρέπει να κάνουμε πρώτα είναι να τοποθετήσουμε στη σωστή τους θέση τα πιόνια στο σκάκι».
Τα μέλη του Ναυτικό Επιμελητήριο του Ηνωμένου Βασιλείου πιστεύουν ότι θα πρέπει η βρετανική κυβέρνηση να συγκροτήσει άμεσα μία νέα Επιτροπή Ελεύθερου Εμπορίου, η οποία σε συνεργασία με τους αρμόδιους κρατικούς φορείς και τα υπουργεία θα πρέπει να κινηθεί προς την κατεύθυνση άμεσης εκπαίδευσης του προσωπικού τους για άμεση εκκίνηση διαπραγματεύσεων και διαμόρφωσης νέων εμπορικών δεσμών-συμφωνιών τόσο με τις χώρες μέλη της ΕΕ όσο και με τις χώρες εκτός ΕΕ.
Για το Ναυτικό Επιμελητήριο του Ηνωμένου Βασιλείου τέσσερα είναι τα άμεσα βασικά ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν:
(α) θεωρήσεις βίζας και άδειες εργασίας
(β) συνοριακοί έλεγχοι σε τερματικούς σταθμούς επιβατηγών πλοίων και κρουαζιερόπλοιων
(γ) διάφορες φορολογικές ρυθμίσεις συμπεριλαμβανομένου του φόρου χωρητικότητας (Tonnage Tax)
(δ) το μέλλον της «Ναυτικής δύναμης υπό την ηγεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης» (EUNAVFOR) καθώς και το μέλλον της συνεργασίας των ευρωπαϊκών ναυτικών δυνάμεων για την αντιμετώπιση της πειρατείας και υποστήριξης των δραστηριοτήτων διάσωσης στη Μεσόγειο Θάλασσα.

Φωτό: flickr.com/Garry Knight

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.