Οι Εnd Buyers δεν είναι διατεθειμένοι να εμπλακούν σε διαπραγματεύσεις για νέες...

Οι Εnd Buyers δεν είναι διατεθειμένοι να εμπλακούν σε διαπραγματεύσεις για νέες αγορές

98
Οι Εnd Buyers δεν είναι διατεθειμένοι να εμπλακούν σε διαπραγματεύσεις για νέες αγορές

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Η κόπωση στο αγοραστικό ενδιαφέρον, που αναφέραμε την προηγούμενη εβδομάδα, τελικά έδωσε στη σκυτάλη στην μικρή μέχρι στιγμής διόρθωση των προσφερόμενων τιμών σε όλες τις αγορές, με τους End Buyers να μην είναι διατεθειμένοι να εμπλακούν σε διαπραγματεύσεις για νέες αγορές, παρά το γεγονός πως τα θεμελιώδη μεγέθη, οι νομισματικές ισοτιμίες και οι εγχώριες τιμές του σιδήρου, σε γενικές γραμμές κυμαίνονται σε σταθερά επίπεδα. Υπό αυτό το πρίσμα αναμένουμε να διαπιστώσουμε το κατά πόσο η πτώση των προσφερόμενων τιμών σε συνδυασμό με την εποχική βελτίωση της ναυλαγοράς θα επηρεάσει και την προσφορά των πλοίων προς διάλυση.
Η Ινδία, ύστερα από ένα έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον, ιδιαίτερα σε Containers, άρχισε και πάλι να απέχει,καθώς εκτιμά ότι θα υπάρξει αστάθεια στην αγορά και στις διεθνείς τιμές του σιδήρου αλλά και γιατί πιστεύει ότι θα μπορέσει να αγοράσει σε χαμηλότερες τιμές λίγο πριν την έναρξη των μουσώνων.
Το Μπαγκλαντές, ίσως είναι η μόνη αγορά που δείχνει ακόμη σημάδια αγοραστικού ενδιαφέροντος και αυτό γιατί προσπαθεί να χτίσει ικανοποιητικά αποθέματα πριν την κατάθεση του νέου προϋπολογισμού στις 2 Ιουνίου.
Το Πακιστάν, έχει και αυτό εισέλθει σε «καταστολή» με τους End Buyers να περιμένουν την κατάθεση του νέου προϋπολογισμού στις αρχές Ιουνίου αλλά και την έναρξη των μουσώνων, δεδομένου όμως του έντονου αγοραστικού ενδιαφέροντος τις προηγούμενες εβδομάδες.
Στην Κίνα, η οποία συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες, το κύριο χαρακτηριστικό ήταν η πτώση των εγχώριων τιμών του σιδήρου που επηρέασε και τις προσφερόμενες τιμές, τόσο στην Κίνα όσο και στις υπόλοιπες αγορές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,037,314 DWT περίπου, εκ των οποίων το 76% (793,044 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 2% (20,791 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 22% (223,479 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 275 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 280 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 150 – $ 160 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.