Ανεφοδιασμός πλοίων με LNG στο σεμινάριο του Poseidon Med II

Ανεφοδιασμός πλοίων με LNG στο σεμινάριο του Poseidon Med II

167
Ανεφοδιασμός πλοίων με LNG στο σεμινάριο του Poseidon Med II

Το Poseidon Med II πραγματοποίησε διήμερο τεχνικό σεμινάριο (workshop) στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, στις 5 & 6 Μαΐου 2016 επικεντρωμένο στις λειτουργίες, την τεχνολογία, τις υποδομές, τα ζητήματα ασφαλείας  και το κανονιστικό πλαίσιο για τον ανεφοδιασμό των πλοίων με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (ΥΦΑ) ως καύσιμο.

Στόχος του τεχνικού σεμιναρίου ήταν να δημιουργηθεί ένας κοινός τόπος συνάντησης με τους τοπικούς παράγοντες-λιμενικές αρχές, Λιμενικό Σώμα, τοπικοί πράκτορες- και τους εταίρους του Poseidon Med II, προκειμένου να εκπονηθούν αποτελεσματικές Μελέτες Αναγνώρισης και Αξιολόγησης Κινδύνων (Hazard Identification Study & Risk Assessment) για ενδεχόμενες υποδομές που θα επιτρέψουν στο Λιμάνι της Ηγουμενίτσας να προσφέρει υπηρεσίες ανεφοδιασμού ΥΦΑ ως καύσιμο στα πλοία.

«Με όχημα το Poseidon Med II, δημιουργούμε τα θεμέλια ώστε το λιμάνι της Ηγουμενίτσας να εισέλθει στην εποχή του ΥΦΑ, προσφέροντας ένα πιο ασφαλές, εμπορικά βιώσιμο ναυτιλιακό καύσιμο στη θαλάσσια διαδρομή της Ανατολικής Μεσογείου. Ταυτόχρονα, το λιμάνι θα μπορεί να μετουσιωθεί ως πόλος ενεργειακής ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή της Βορειο-Δυτικής Ελλάδας», υπογραμμίζει ο Θάνος Κολιόπουλος, Global Special Projects Manager του Lloyd’s Register στο Λονδίνο και επικεφαλής του σεμιναρίου.

Αφετηρία του σεμιναρίου ήταν η επιτόπια έρευνα του Λιμανιού της Ηγουμενίτσας, κατά την οποία συζητήθηκαν εφικτά σενάρια καθώς και η καταλληλότητα των χώρων για την εγκατάσταση υποδομών ανεφοδιασμού των πλοίων με ΥΦΑ.

μεσα αρχικό

Καθ’ όλη τη διάρκεια του σεμιναρίου, με την ενεργό συμμετοχή των 30 συμμετεχόντων, αναδείχθηκαν κρίσιμα ζητήματα σχετικά με τις προτεινόμενες θέσεις και διαδικασίες ανεφοδιασμού των πλοίων με ΥΦΑ ως καύσιμο στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, όπως θέματα ασφαλείας, ζητήματα προμήθειας και αποθήκευσης του ΥΦΑ, ταυτόχρονες λειτουργίες του λιμανιού, προδιαγραφές των πλοίων ανεφοδιασμού και επιπτώσεις τους στην κυκλοφορία του λιμανιού, δεξιότητες του προσωπικού κ.α. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης παρουσιάστηκαν από τον κύριο Κολιόπουλο χρήσιμα παραδείγματα από άλλες χώρες και διαθέσιμες τεχνολογίες για τον ανεφοδιασμό του ΥΦΑ ως καύσιμο.

μέσα

Κάθε φορέας που έλαβε μέρος στο σεμινάριο προσέφερε την τεχνογνωσία του ώστε να εντοπιστούν όλα τα επιχειρησιακά ζητήματα και οι επιπτώσεις τους, να εξεταστούν ενδελεχώς όλες οι βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες λύσεις σχετικά με τον ανεφοδιασμό των πλοίων με ΥΦΑ, να ληφθούν διασφαλίσεις / δράσεις μετριασμού καθώς και να τεθούν οι βάσεις για τις προκαταρκτικές μελέτες. Το σεμινάριο κατέληξε με την εκπόνηση ενός πλάνου με σημεία για περαιτέρω δράση και αξιολόγηση, τα οποία θα εξεταστούν ενδελεχώς από τους εταίρους του προγράμματος.

“O Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας ανταποκρινόμενος στις σύγχρονες διεθνείς περιβαλλοντικές απαιτήσεις και στην αναμενόμενη ενεργοποίηση της ζήτησης LNG για ναυτιλιακή χρήση, συμμετέχει ως εταίρος στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Poseidon Med II. Τα αποτελέσματα αυτού αναμένεται να προσδώσουν ένα ακόμη συγκριτικό πλεονέκτημα στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας”, υπογραμμίζει ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας κ. Ανδρέας Νταής.

Παρόμοια σεμινάρια θα διοργανωθούν και στα υπόλοιπα λιμάνια του προγράμματος Poseidon Med II τους επόμενους μήνες.

 

Το POSEIDON MED II αποτελεί ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα σχεδιασμού του νομοθετικού πλαισίου και των προϋποθέσεων της αγοράς για τη χρήση του ΥΦΑ ως ναυτιλιακού καυσίμου στην Ανατολική Μεσόγειο. Μέσα από τον σχεδιασμό στοχευμένων και βιώσιμων υποδομών, το πρόγραμμα συμβάλλει στην ανάπτυξη της αλυσίδας εφοδιασμού καθώς και του κατάλληλου δικτύου, ενεργοποιώντας τη ζήτηση, ανταποκρινόμενο στις διεθνείς απαιτήσεις για μια πιο βιώσιμη ναυτιλία.

Το POSEIDON MED II, το οποίο αποτελεί συνέχεια των προγραμμάτων “COSTA II–East (Poseidon-Med)” και “Archipelago-LNG”, συγχρηματοδοτείται από τον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» και θα διαρκέσει μέχρι το 2020. Πρόκειται για ένα διασυνοριακό έργο με τη συμμετοχή 26 εταίρων από τρία κράτη-μέλη (Ελλάδα, Ιταλία, Κύπρος). Απώτερος στόχος του έργου είναι η διάθεση του ΥΦΑ σε έξι κύρια λιμάνια (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός, Βενετία).

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.