Σε αναμονή της πτωτικής πορείας των τιμών οι End Buyers περιμένουν πριν...

Σε αναμονή της πτωτικής πορείας των τιμών οι End Buyers περιμένουν πριν μπουν δυναμικά στην αγορά των διαλύσεων

206
Σε αναμονή της πτωτικής πορείας των τιμών οι End Buyers περιμένουν πριν μπουν δυναμικά στην αγορά των διαλύσεων

Του Γ. Λογοθέτη, μCFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Σε αγώνα δρόμου τείνει να εξελιχθεί η αγορά των διαλύσεων, ιδιαίτερα για τους πλοιοκτήτες που έχουν πάρει αυτή την απόφαση, καθώς η μεγάλη προσφορά πλοίων πιέζει συνέχεια τις προσφερόμενες τιμές ενώ έχει αυξηθεί το ρίσκο της επαναδιαπραγμάτευσης των κλεισμένων τιμών.
Παρά το γεγονός ότι έχει αρχίσει και υπάρχει κινητικότητα το τελευταίο διάστημα, αρκετοί End Buyers πιστεύουν ότι σύντομα οι τιμές θα πέσουν στα $ 250/LDT ή και χαμηλότερα, οπότε επιλέγουν να περιμένουν λίγο ακόμη πριν μπουν δυναμικά στην αγορά, τη στιγμή μάλιστα που κάποιοι εικάζουν ότι η αγορά να μην μπορέσει να απορροφήσει την τόσο μεγάλη προσφορά τονάζ.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι οι εγχώριες τιμές του σιδήρου (Steel Plates) υποχώρησαν κατά $ 20/LDT την προηγούμενη εβδομάδα, επηρεάζοντας αρνητικά και τις προσφερόμενες τιμές, αυτό δεν στάθηκε εμπόδιο στο να υπάρξουν κλεισίματα. Παράλληλα, αρκετά από τα διαλυτήρια που είχαν κλείσει το προηγούμενο διάστημα εξετάζουν το ενδεχόμενο να ξανανοίξουν καθώς βλέπουν την τεράστια προσφορά και τις χαμηλές τιμές που επικρατούν.
Το Μπαγκλαντές, έχοντας καλύψει σε αρκετά μεγάλο βαθμό τις ανάγκες των διαλυτηρίων του, έχοντας αγοράσει μεγάλο αριθμό πλοίων το προηγούμενο διάστημα, κυρίως Capes, δεν είναι και τόσο ενεργό και όποια προσφορά είναι σε τόσο χαμηλά επίπεδα που λειτουργεί αποτρεπτικά στους πλοιοκτήτες ενώ δημιουργεί και προβλήματα στα ήδη κλεισμένα πλοία με τον κίνδυνο της επαναδιαπραγμάτευσης.
Το Πακιστάν, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς οι End Buyers δεν επιδεικνύουν καμία αγοραστική διάθεση θεωρώντας βέβαιο ότι οι τιμές θα διορθώσουν περισσότερο και περιμένουν να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν.
Στην Κίνα, η γνωστή λογική των κρατικών επιδοτήσεων κρατά την αγορά απασχολημένη μην αφήνοντας περιθώρια για αύξηση των τιμών και ανταγωνισμού με τις ανωτέρω αγορές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 869,828 DWT περίπου, εκ των οποίων το 79% (689,847 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 4% (31,434 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 17% (148,547 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 260 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 260 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 260 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.