COSCO και China Shipping: Η συγχώνευση των δύο κολοσσών

COSCO και China Shipping: Η συγχώνευση των δύο κολοσσών

550
COSCO και China Shipping: Η συγχώνευση των δύο κολοσσών

Του Ελευθέριου Μαδεντζόγλου

Το πράσινο φως δόθηκε από το κρατικό συμβούλιο της Κίνας για τη συγχώνευση των δυο μεγάλων ναυτιλιακών κολοσσών του κλάδου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, China Ocean Shipping Company (COSCO) και China Shipping Group Co.
Το νέο σχήμα θα αποτελέσει την τέταρτη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με μερίδιο αγοράς 8%.
Η συγχώνευση θα επιτρέψει στους δυο κολοσσούς να γίνουν ανταγωνιστικότεροι τόσο εντός όσο εκτός της Ασίας, σε μια περίοδο και έναν κλάδο που κλονίζονται με υπερπροσφορά χωρητικότητας και χαμηλούς ναύλους. .
Στο πλαίσιο της συγχώνευσης φημολογείται πως θα δημιουργηθούν τέσσερις εταιρικές οντότητες, με την κάθε μια να δίνει έμφαση σε έναν από τους ακόλουθους τομείς/ κλάδους: εμπορευματοκιβώτια, χρηματοδότηση, πετρέλαιο και φυσικό αέριο, τερματικούς σταθμούς.
Το κρατικό κινεζικό συμβούλιο έχει μάλιστα ήδη αξιολογήσει αρκετά προσχέδια, τα οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν προτάσεις σχετικές με τη σύσταση εταιρείας, τη διαχείριση επενδύσεων η οποία θα επιβλέπει νέες θυγατρικές εγχώριας διακίνησης φορτίων καθώς και θυγατρικών εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η διαδικασία συγχώνευσης αναμένεται να είναι εξαιρετικά πολύπλοκη, διότι εμπλέκει τέσσερις εισηγμένες εταιρείες και πάνω από 70 θυγατρικές, όπως δήλωσαν εμπλεκόμενοι από την China International Capital Corporation Ltd, εταιρείας που παρέχει οικονομικές συμβουλές για τη συμφωνία.
Ωστόσο οι αναλυτές παραμένουν επιφυλακτικοί σχετικά με την αποτελεσματικότητα της συγχώνευσης. Ναυτιλιακοί σύμβουλοι επισημαίνουν ότι ο χρόνος θα είναι ο τελικός κριτής για το αν μια τόσο πολύπλοκη συγχώνευση όπως αυτή οδηγήσει σε μείωση του κόστους και μεγαλύτερη κερδοφορία.
Την επιφύλαξή του εξέφρασε επίσης, ο κ. ο Xu Jianhua, καθηγητής στο Shanghai Maritime University, επικαλούμενος αρκετές έως σήμερα κακές επιλογές του Πεκίνου ως προς τους τρόπους και τις διαδικασίες συγχώνευσης μεγάλων εταιρειών και ανέφερε πως το κόστος της συγχώνευσης των δύο συγκεκριμένων εταιρειών θα είναι πολύ περισσότερο από το μακροπρόθεσμο όφελός τους.
Το Πεκίνο «πιέζει» επίσης δύο άλλες κρατικές ναυτιλιακές εταιρείες προς συγχώνευση, την China Merchants Energy Shipping Co. και την Sinotrans & CSC Holdings Co., αν και οι συνομιλίες βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο.
Η συγχώνευση των δύο κολοσσών πάντως φέρνει στην επιφάνεια για ακόμη μια φορά το αδύναμο και ασταθές οικονομικό κλίμα που επικρατεί σήμερα στη ναυτιλία και στο διεθνές εμπόριο αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τόσο μεγαλύτερες όσο και μικρότερες ναυτιλιακές εταιρείες οι οποίες πασχίζουν να επιβιώσουν.
Η αδιαφάνεια και οι ομιχλώδεις διαδικασίες που εφαρμόζει το Πεκίνο προκαλούν επίσης αμφιβολία αλλά και εκνευρισμό σε διεθνείς παρατηρητές και αναλυτές οι οποίοι προσπαθούν με εικασίες και εκθέσεις σε διεθνή δημοσιεύματα (συνήθως αναληθή ή ανακριβή) να καταγράψουν την πραγματικότητα και τις μελλοντικές τάσεις τόσο της κινεζικής οικονομίας όσο και των κρατικών επιχειρήσεων και των στόχων τους.
Φωτο: ΑΡΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.