14 περιφερειακά αεροδρόμια παραχωρούνται στην κοινοπραξία Fraport-Slentel

14 περιφερειακά αεροδρόμια παραχωρούνται στην κοινοπραξία Fraport-Slentel

186
14 περιφερειακά αεροδρόμια παραχωρούνται στην κοινοπραξία Fraport-Slentel

Εχθές αργά το βράδυ στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης δημοσιεύθηκε Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ) σύμφωνα με την οποία η κυβέρνηση προχώρησε στην υπογραφή των δύο συμβάσεων παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport-Slentel για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου με βάση τους υφιστάμενους όρους. Με αυτήν την εξέλιξη υλοποιείται ένα ακόμα από τα 49 προαπαιτούμενα που πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί πριν από το κρίσιμο Eurogroup της Δευτέρας 9 Νοεμβρίου που θα αποφασίσει την εκταμίευση της δόσης των 2 δις ευρώ στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με την Πράξη υπήρχε «ανάγκη άμεσης έγκρισης των σχεδίων σύμβασης παραχώρησης για την αναβάθμιση, συντήρηση, διαχείριση και λειτουργία περιφερειακών αεροδρομίων Κρήτης, Ηπειρωτικής Ελλάδας και Ιονίου (Ομάδα Α) και Αιγαίου (Ομάδα Β)», με δεδομένο μάλιστα ότι απαραίτητος όρος για να τεθούν οι συμβάσεις παραχώρησης σε ισχύ αποτελούσε η κύρωσή τους με νόμο από το Ελληνικό Κοινοβούλιο.
Η ΠΥΣ παρέχει εξουσιοδότηση στους υπουργούς Εθνικής Άμυνας, Οικονομικών και Υποδομών να συνυπογράψουν για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου τις συμβάσεις παραχώρησης, αλλά και όποιες άλλες τροποποιητικές, παρακολουθηματικές ή εκτελεστικές συμβάσεις κριθούν αναγκαίες.
Τα 14 αεροδρόμια που παραχωρούνται είναι τα ακόλουθα: στην πρώτη ομάδα (Α) περιλαμβάνονται τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου και Καβάλας, με option για την Αλεξανδρούπολη, τον Αραξο, την Καλαμάτα και τη Νέα Αγχίαλο.
Στην δεύτερη ομάδα (Β) περιλαμβάνονται τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου και Μυτιλήνης, με option και τους αερολιμένες Χίου, Καρπάθου, Νέας Αγχιάλου και Λήμνου.
Να υπενθυμίσουμε ότι στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 40+10 χρόνια πλειοδότης ανεδείχθη το Νοέμβριο του 2014 η ελληνογερμανική κοινοπραξία, η οποία προσέφερε εφάπαξ τίμημα 1,2 δισ. ευρώ, ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ κατ’ έτος, ποσοστό 25% από τα από τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τέλη υπέρ ΥΠΑ, που φτάνουν 1,2 δισ. ευρώ για όλη την περίοδο της παραχώρησης. Παράλληλα, δεσμεύθηκε για επενδύσεις 330 εκατ. στην πρώτη τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. ευρώ για τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.