Προοπτικές διαμετακομιστικού εμπορίου για την Κούβα

Προοπτικές διαμετακομιστικού εμπορίου για την Κούβα

83
Προοπτικές διαμετακομιστικού εμπορίου για την Κούβα

Τον κομβικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει στην οικονομική ανάπτυξη της Κούβας το λιμάνι του Mariel, τονίζει σε πρόσφατη μελέτη του ο βρετανικός οίκος Drewry.

Ο προσφάτως αναβαθμισμένος λιμένας βρίσκεται 28 μίλια δυτικά της Αβάνα, διαθέτει ειδική οικονομική ζώνη ενώ ο νέος τερματικός σταθμός Container Terminal SA Mariel, εγκαινιάστηκε τον Ιανουάριο του 2014. Παράλληλα, η εκβάθυνση του λιμένα αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούλιο του 2015, επιτρέποντας σε πλοία μήκους έως 300 μέτρων και χωρητικότητας 12.000-13.000 TEU να ελλιμενίζονται. Το 2014, ο τερματικός σταθμός διακίνησε 230.000TEU ενώ για το 2015 η διακίνηση αναμένεται να αγγίξει τα 260.000TEU.

Το ενδιαφέρον της για το λιμάνι έχει ήδη εκδηλώσει η ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών CMA CGM, η οποία μέσω της θυγατρικής της CMA CGM LOG δραστηριοποιείται εντός της ειδικής οικονομικής ζώνης.

Λαμβάνοντας υπόψη τις πρόσφατες εξελίξεις στην εξομάλυνση των σχέσεων ΗΠΑ-Κούβας, η Κούβα έχει τη δυνατότητα να διαδραματίσει ρόλο transhipment hub για τα αμερικανικά φορτία, ανταγωνιζόμενη λιμένες όπως το Φρίπορτ στις Μπαχάμες. Ρόλο-κλειδί σε αυτή την προσπάθεια μπορεί να διαδραματίσει ο λιμένας του Μάριελ, ο οποίος διαθέτει τις απαραίτητες υποδομές, αν και όπως τονίζει η έκθεση του Drewry, ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων θα πρέπει να αυξήσει τη χωρητικότητά του από τα 800.000TEU ετησίως σε περισσότερα από 3 εκ. TEU, προχωρώντας παράλληλα στη δημιουργία νέων κρηπιδωμάτων συνολικού μήκους 2.400 μέτρων.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.