Τον κομβικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει στην οικονομική ανάπτυξη της Κούβας το λιμάνι του Mariel, τονίζει σε πρόσφατη μελέτη του ο βρετανικός οίκος Drewry.
Ο προσφάτως αναβαθμισμένος λιμένας βρίσκεται 28 μίλια δυτικά της Αβάνα, διαθέτει ειδική οικονομική ζώνη ενώ ο νέος τερματικός σταθμός Container Terminal SA Mariel, εγκαινιάστηκε τον Ιανουάριο του 2014. Παράλληλα, η εκβάθυνση του λιμένα αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούλιο του 2015, επιτρέποντας σε πλοία μήκους έως 300 μέτρων και χωρητικότητας 12.000-13.000 TEU να ελλιμενίζονται. Το 2014, ο τερματικός σταθμός διακίνησε 230.000TEU ενώ για το 2015 η διακίνηση αναμένεται να αγγίξει τα 260.000TEU.
Το ενδιαφέρον της για το λιμάνι έχει ήδη εκδηλώσει η ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών CMA CGM, η οποία μέσω της θυγατρικής της CMA CGM LOG δραστηριοποιείται εντός της ειδικής οικονομικής ζώνης.
Λαμβάνοντας υπόψη τις πρόσφατες εξελίξεις στην εξομάλυνση των σχέσεων ΗΠΑ-Κούβας, η Κούβα έχει τη δυνατότητα να διαδραματίσει ρόλο transhipment hub για τα αμερικανικά φορτία, ανταγωνιζόμενη λιμένες όπως το Φρίπορτ στις Μπαχάμες. Ρόλο-κλειδί σε αυτή την προσπάθεια μπορεί να διαδραματίσει ο λιμένας του Μάριελ, ο οποίος διαθέτει τις απαραίτητες υποδομές, αν και όπως τονίζει η έκθεση του Drewry, ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων θα πρέπει να αυξήσει τη χωρητικότητά του από τα 800.000TEU ετησίως σε περισσότερα από 3 εκ. TEU, προχωρώντας παράλληλα στη δημιουργία νέων κρηπιδωμάτων συνολικού μήκους 2.400 μέτρων.