Φωτό:ΑΠΕ (EVERGREEN MARINE – HANDOUT)
Ανησυχία έχει προκαλέσει στους φορτωτές η διαρκώς αυξανόμενη δύναμη των συμμαχιών στη Liner ναυτιλία, όπως τόνισε ο John Lu, πρόεδρος του Singapore National Shippers’ Council, στο πρόσφατο ετήσιο συνέδριο του Συμβουλίου.
Οι τέσσερις ισχυρότερες συμμαχίες που ηγούνται της αγοράς στη Liner ναυτιλία είναι η 2Μ (Maersk Line και τη Mediterranean Shipping Company), η Ocean Three alliance (CMA CGM, United Arab Shipping Company, and China Shipping Container Lines), η G6 alliance (Orient Overseas Container Line, Mitsui OSK Lines, NYK Line, Hyundai Merchant Marine, American President Lines, and Hapag Lloyd) και η CKYHE alliance (COSCO, ‘K’ Line, Yang Ming, Hanjin Shipping και Evergreen).
Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο κ. Lu, στη διαδρομή Ανατολής-Δύσης, όλοι οι μεγάλοι μεταφορείς ανήκουν σε κάποια από τις τέσσερις προαναφερθείσες συμμαχίες. Αυτή η αναπάντεχη εξέλιξη, έχει προκαλέσει σημαντική ανησυχία στους φορτωτές, καθώς η liner ναυτιλία αποτελεί ίσως το μοναδικό κλάδο ο οποίος δεν υπόκειται στους αντιμονοπωλιακούς νόμους αναφορικά με τις συλλογικές συμβάσεις.