Στα ίδια χαμηλά επίπεδα παραμένει ο δείκτης BDI

Στα ίδια χαμηλά επίπεδα παραμένει ο δείκτης BDI

234
Στα ίδια χαμηλά επίπεδα παραμένει ο δείκτης BDI

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. SA

Όσο και να θέλουμε να το αποφύγουμε, δυστυχώς οι εξελίξεις ή για να είμαστε πιο ακριβείς η έλλειψη εξελίξεων και προόδου στις διαπραγματεύσεις της Ελλάδας με τους εταίρους είναι αυτή που για αρκετούς μήνες τώρα απασχολεί την Παγκόσμια οικονομική κοινότητα επισκιάζοντας την υπόλοιπη ειδησεογραφία.

Όπως έχουμε επισημάνει στο παρελθόν, η επίτευξη μίας συμφωνίας είναι επιτακτική ανάγκη. Όχι για την αποφυγή της χρεοκοπίας, καθώς θεωρούμε ότι καμία πλευρά δεν πορεύεται με αυτό το σκεπτικό, ανεξάρτητα αν υπάρχουν δηλώσεις και από τις δύο πλευρές που υπονοούν κάτι τέτοιο, αλλά γιατί η πραγματική οικονομία έχει υποστεί ανείπωτη ζημία και δεν αντέχει άλλο να λειτουργεί σε αυτό το κλίμα της αβεβαιότητας.

Στην Ευρωζώνη, μετά από τέσσερις μήνες αποπληθωριστικών πιέσεων, η Eurostat ανακοίνωσε πληθωρισμό σε μηδενικό επίπεδο για τον Απρίλιο από -0,1 τον προηγούμενο μήνα.

Καθοριστικός παράγοντας στο «φρενάρισμα» του αποπληθωρισμού είναι και η πορεία των τιμών του πετρελαίου καθώς η τιμή του Brent αυξήθηκε τον Απρίλιο κατά 20%.

Παράλληλα, σύμφωνα με την ΕΚΤ οι μακροπρόθεσμες προσδοκίες για τον πληθωρισμό άρχισαν να ανακάμπτουν από τα χαμηλά επίπεδα του Ιανουαρίου, ενώ οι αναλυτές εκτιμούν ότι θα επιστρέψει σε θετικό έδαφος το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Μάλιστα κάποιοι έχουν αρχίσει να αμφισβητούν εάν θα χρειαστεί να συνεχίσει η ΕΚΤ το πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης μετά το Σεπτέμβριο του 2016.

Την ίδια στιγμή η ανεργία τον Απρίλιο παρουσίασε μία στασιμότητα καθώς το ποσοστό παρέμεινε αμετάβλητο στο 11,3% όταν οι αναλυτές ανέμεναν να έπεφτε στο 11,2%, το οποίο θα αποτελούσε νέο χαμηλό 3ετίας.

Σχετικά με το QE της ΕΚΤ, θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε την αντίσταση της Κεντρικής τράπεζας της Γερμανίας, της Bundesbank, που έθετε όλων των ειδών τα εμπόδια ώστε να μην προχωρήσει το QE, θεωρώντας ότι θα δημιουργηθεί χρηματοπιστωτική φούσκα και παράλληλα ότι θα υπάρξει χαλάρωση στην αναγκαιότητα για μεταρρυθμίσεις.

Μέχρι στιγμής, το QE δείχνει να έχει θετικό αντίκτυπο στις αγορές ομολόγων με τα επιτόκια δανεισμού να έχουν πτωτικές τάσεις, ιδιαίτερα στις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης. Κατά γενική ομολογία η χώρα που έχει επωφεληθεί πρωτίστως είναι η Γερμανία όχι μόνο σε κρατικό επίπεδο αλλά και σε εταιρικό επίπεδο, καθώς οι Γερμανικές εταιρείες επίσης χρηματοδοτούνται με επιτόκια κοντά στο μηδέν και ο χρόνος θα δείξει αν οι αντιρρήσεις της για την ποσοτική χαλάρωση ήταν βάσιμες η όχι.

Στην προηγούμενη μας ανασκόπηση είχαμε αναφέρει πως είναι θέμα χρόνου η Κίνα να εφαρμόσει ένα πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης και όπερ εγένετο.

Και αυτό διότι, το αρχικό σχέδιο της κυβέρνησης για την αναδιάρθρωση χρέους των δήμων ύψους τρις δολαρίων δεν απέδωσε, έτσι η Λαϊκή Τράπεζα θα επιτρέψει στις Κινεζικές τράπεζες να ανταλλάξουν ομόλογα τοπικών κυβερνήσεων με δάνεια, ώστε να τονωθεί η ρευστότητα και η χορήγηση δανείων.

Το σχέδιο αυτό είναι παρόμοιο με τα φθηνά μακροπρόθεσμα δάνεια της ΕΚΤ προς τις Ευρωπαϊκές τράπεζες.  Η υιοθέτηση της στρατηγικής σηματοδοτεί μία μεγάλη αλλαγή πολιτικής για την Κινεζική Κεντρική Τράπεζα, η οποία παραδοσιακά στηρίζεται στα επιτόκια και στις απαιτήσεις αποθεματικών για τη ρύθμιση της προσφοράς χρήματος.

Την Παρασκευή 1 Μαΐου, 2015, ο BDΙ έκλεισε στις 587 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 574 μονάδες με $ 4,570 την ημέρα, BPI στις 647 μονάδες στα $ 5,155 την ημέρα, BSI στις 621 μονάδες στα $ 6,494 την ημέρα και BHSI στις 340 μονάδες, στα $ 5,063 την ημέρα.

Έχουμε ήδη μπει στον 5ο μήνα του έτους, έχοντας αφήσει πίσω μας την Κινεζική Πρωτοχρονιά και στη συνέχεια το Πάσχα των Καθολικών και των Ορθοδόξων, ημερομηνίες που η αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου παραδοσιακά διορθώνει, και ο BDI, για να είμαστε ακριβείς, δεν έχει διορθώσει, απλά έχει παραμείνει στα ίδια χαμηλά επίπεδα μεταξύ των 500 και 600 μονάδων.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.