Η δραστηριότητα στη ναυλαγορά και στις αγοραπωλησίες

Η δραστηριότητα στη ναυλαγορά και στις αγοραπωλησίες

274
Η δραστηριότητα στη ναυλαγορά και στις αγοραπωλησίες

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Την Πέμπτη 02 Απριλίου 2015, ο BDΙ έκλεισε στις 588 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 454 μονάδες με $ 4,218 την ημέρα, BPI στις 589 μονάδες στα $ 4,708 την ημέρα, BSI στις 636 μονάδες στα $ 6,654 την ημέρα  και BHSI στις 386 μονάδες, στα $ 5,740 την ημέρα.

Σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα συνεχίζει και κινείται η αγορά και τα μόνα θετικά σημεία είναι η πτώση των νέων παραγγελιών και η αύξηση των διαλύσεων των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, τα οποία όμως ενδεχομένως να συντελέσουν σημαντικά ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση τουλάχιστον από την πλευρά της προσφοράς (Supply).

Το ιστορικό ρεκόρ των διαλύσεων, έλαβε χώρα το 2012 όπου η χρονιά έκλεισε με 33,4 εκ. τόνους DWT στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, γεγονός που οφείλεται στο ότι το 2012 ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων ήταν μειωμένος κατά 30% συγκριτικά με το 2011.

Συγκρίνοντας το 2012 με την παρούσα κατάσταση, ο όγκος των χύδην φορτίων μεταφερόμενων διά θαλάσσης (Seaborne Dry Bulk Trade) το 2012 αυξήθηκε κατά 7% και ο μέσος όρος του BDI έκλεισε λίγο πάνω από τις 900 μονάδες ενώ οι εκτιμήσεις για το 2015 κάνουν λόγο για αύξηση του όγκου στο περίπου 4% ενώ μέχρι στιγμής ο μέσος όρος κινείται χονδρικά στις 600 μονάδες.

Τους πρώτους μήνες του 2015 ο μέσος όρος των εσόδων για όλα τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου είναι περίπου στα $ 6,000 την ημέρα, δηλαδή $ 2,500 λιγότερο από το μέσο όρο για όλο το 2012.

Στα Handysize και στα Handymax, ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων στην Spot αγορά για το 1ο τρίμηνο του έτους κυμάνθηκε στα $ 5,070 και $ 6,110 αντίστοιχα, σηματοδοτώντας πτώση της τάξης του 45% συγκριτικά με το 1ο τρίμηνο του 2014.

Μέχρι στιγμής οι εκτιμήσεις έκαναν λόγο ότι ο συνολικός όγκος των διαλύσεων για το 2015 θα αυξηθεί κατά 30% συγκριτικά με πέρυσι για να κλείσει στους 21,2 εκ. τόνους.

Δεδομένου όμως του μεγάλου όγκου των πλοίων που ήδη έχει οδηγηθεί προς διάλυση τους πρώτους 3 μήνες και με την υπόθεση ότι ο ρυθμός αυτός θα συνεχιστεί, ο συνολικός όγκος φέτος θα μπορούσε να φτάσει σε διπλάσια επίπεδα από αυτά του 2014, υπερβαίνοντας τους 35 εκ. τόνους DWT.

Αν αυτό το σενάριο αποδειχθεί αληθινό τότε η μείωση της αύξησης του στόλου από τις διαλύσεις θα κυμανθεί στο 2,5% σε ετήσια βάση. Αυτό που μπορούμε να πούμε με σιγουριά μέχρι στιγμής είναι ότι λόγω των διαλύσεων δεν έχει υπάρξει αύξηση του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου ενώ οι παραγγελίες τους πρώτους 2 μήνες του έτους έχουν μειωθεί σε χαμηλό ιστορικό, περίπου στο 0,4% του υπάρχοντος στόλου αν αναγάγουμε τα στοιχεία σε ετήσια βάση. Αξίζει να επισημάνουμε ότι έως τώρα ο αριθμός των Capes που έχουν διαλυθεί υπερβαίνει τα 35, αρκετά περισσότερα από τον συνολικό αριθμό των Capes που διαλύθηκαν για το σύνολο του 2014.

Στην άλλη πλευρά της εξίσωσης, στη ζήτηση (Demand), η χρονιά ξεκίνησε με μετριοπαθείς ρυθμούς. Τους 2 πρώτους μήνες του έτους, οι εισαγωγές της Κίνας σε Minor Bulks, μειώθηκαν κατά 33%, κυρίως λόγω της απαγόρευσης των εξαγωγών σε Bauxite και Nickel Ore από την Ινδονησία, σε Iron Ore η μείωση ήταν οριακή στο 1% και σε Coal η μείωση έφτασε στο 45% συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2014.  Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η ζήτηση για αρκετά από τα Minor Bulks και ιδιαίτερα τα γεωργικά προϊόντα αναμένεται να αυξηθεί το επόμενο διάστημα, όπως λόγω της ανάπτυξης στις ΗΠΑ αύξηση αναμένεται να παρουσιάσει και η ζήτηση για κατασκευαστικά υλικά (Construction Material).

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏ Στα Capes, το ‘HOUHENG 2’ 179.929 DWT (2011 – HHIC) πουλήθηκε σε Βέλγους στα $ 30 εκ.

✏ Στα Kamsarmax/Panamax, το ‘PRABHU MOHINI’ 81.168 DWT (2011 – Hyundai) αγοράστηκε από την Chartworld στα $ 17,2 εκ., το ‘UNITYPRIDE’ 81.393 DWT (2011 – Hyundai Samho) πουλήθηκε σε Νορβηγούς στα $ 17,6 εκ., και το ‘BLUE MONT BLANC’ 74.043 DWT (1998 –Hashihama) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 6 εκ.

✏ Στα Handysize, το ‘CS SACHA’ 28.379 DWT (2001 – Imabari) πουλήθηκε στα $ 7,3εκ.

Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:

✏ Στα MR, το ‘FUTURE PROSPERITY’ 47.990 DWT (2010 – Iwagi) πουλήθηκε σε Έλληνες, στα    $ 22,5 εκ. περίπου και το ‘FAOET’ 39.939 DWT(2005 – Hyundai Mipo) αγοράστηκε από την Thenamaris στα $ 16,2 εκ..

✏ Στα Chemicals, το ‘LIQUID GOLD’ 13.754 DWT (1999 – Jiagnan), πουλήθηκε σε πλειστηριασμό στην Σιγκαπούρη στα $ 4,5 εκ.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.