Διαλύσεις πλοίων: Ο φόβος της πρόσθετης φορολογίας οδήγησε τους End Buyers να...

Διαλύσεις πλοίων: Ο φόβος της πρόσθετης φορολογίας οδήγησε τους End Buyers να βγουν στην αγορά

308
Διαλύσεις πλοίων: Ο φόβος της πρόσθετης φορολογίας οδήγησε τους End Buyers να βγουν στην αγορά

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com.S.A.

Μικρά σημάδια βελτίωσης παρουσίασε η προηγούμενη εβδομάδα, γεγονός που οφείλεται και στη μείωση των εισαγωγών από την Κίνα λόγω των αργιών για τις εορταστικές εκδηλώσεις του Νέου Έτους, που είχε σαν αποτέλεσμα τη σταθεροποίηση των προσφερόμενων τιμών έστω και στα τρέχοντα χαμηλά επίπεδα.

Να σημειώσουμε πως από τις αρχές του χρόνου οι τιμές έχουν μειωθεί κατά $ 50 – $60 τον τόνο DWT και τους τελευταίους 5 μήνες περίπου οι τιμές έχουν παρουσιάσει πτώση της τάξης των $ 170 τον τόνο DWT.  Εικάζεται ότι για το υπόλοιπο του 2015 οι εξαγωγές σιδήρου από την Κίνα, λόγω και της μείωσης της ανάπτυξης της οικονομίας της, θα έχουν πτωτική πορεία, με αποτέλεσμα την αύξηση των προσφερόμενων τιμών.

Στην Ινδία, η αύξηση της τιμής του σιδήρου λόγω της μείωσης των εισαγωγών από την Κίνα, δημιουργεί θετικό κλίμα και σε συνδυασμό με την ανακοίνωση του νέου προϋπολογισμού στα τέλη Φεβρουαρίου, έχει οδηγήσει αρκετούς End Buyers να βγουν στην αγορά με στόχο να χτίσουν αποθέματα πριν το τέλος του μήνα καθώς εκτιμάται ότι ο κλάδος θα επιβαρυνθεί με πρόσθετη φορολογία (Duties) αλλά παράλληλα ελπίζει και στην επιβολή φόρου στις Κινεζικές εισαγωγές.

Στο Μπαγκλαντές, η συνεχιζόμενη πολιτική αβεβαιότητα παραμένει εμπόδιο στην ανάκαμψη της αγοράς με τις τιμές να βρίσκονται σε χαμηλότερα επίπεδα από αυτές των ανταγωνιστών του, με αποτέλεσμα τα όποια διαθέσιμα πλοία να δρομολογούνται προς τις άλλες αγορές.

Στο Πακιστάν, οι End Buyers μπήκαν και πάλι στο παιχνίδι, προσπαθώντας να κλείσουν πλοία από τα αποθέματα των Cash Buyersκαθώς βλέπουν τους ανταγωνιστές τους και ιδιαίτερα την Ινδία να επαναδραστηριοποιείται και δεν θέλουν να μείνουν εκτός αγοράς.

H Κίνα, λόγω των αργιών κάνει απλά ένα διάλειμμα από την συνεχιζόμενη πολιτική των κρατικών επιδοτήσεων αλλά σχετικά με τις εξαγωγές σιδήρου εκτιμάται ότι λόγω της μείωσης της ανάπτυξης της, αλλά και για περιβαντολογικούς λόγους, θα υπάρξει αντίστοιχη μείωση και στις εξαγωγές σιδήρου για το υπόλοιπο του 2015.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 861,403 DWT, εκ των οποίων το 97% (838,878 DWT) ήταν πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 3% (22,525DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 365 – $ 385 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 360 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 350 – $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 200 – $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.