Σε πλεύση ανάκαμψης η αγορά των διαλύσεων

Σε πλεύση ανάκαμψης η αγορά των διαλύσεων

6
Σε πλεύση ανάκαμψης η αγορά των διαλύσεων

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Αρκετά έντονη μεταβλητότητα επικράτησε στον τομέα των διαλύσεων την προηγούμενη εβδομάδα λόγω των αρνητικών θεμελιωδών μεγεθών στην Ινδία και τις εορταστικές εκδηλώσεις του Eid στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές.

Από την άλλη πλευρά όμως, παρά το γεγονός ότι η αγορά έχει εισέλθει σε περίοδο παύσης, αναμένεται μετά την ολοκλήρωση των εορταστικών εκδηλώσεων η αγορά να ανακάμψει, καθώς εκτιμάται ότι η ζήτηση και ιδιαίτερα από το Μπαγκλαντές θα είναι αρκετά αυξημένη, παρασύροντας έτσι και τις υπόλοιπες αγορές.

Στην Ινδία, η συνεχιζόμενη πτώση των τιμών του σιδήρου όπου αυτήν τη στιγμή έχουν χάσει $ 20 τον τόνο σε συνδυασμό με την πορεία της ρουπίας η οποία συνεχίζει να διαπραγματεύεται πάνω από τις 60 προς το δολάριο, οδήγησε τους End Buyers στο να απέχουν από την αγορά μέχρι να βελτιωθούν τουλάχιστον οι τιμές του σιδήρου, χάνοντας έτσι οποιαδήποτε ευκαιρία στο να διεκδικήσουν πλοία από το υπάρχον προσφερόμενο τονάζ.

Το Μπαγκλαντές, ύστερα από μεγάλο διάστημα αποχής, λόγω των έντονων βροχοπτώσεων που αντιμετώπισε και το οποίο διάστημα αποχής θα συνεχιστεί μέχρι τη λήξη των αργιών της εορτής του Eid, εκτιμάται από παράγοντες της αγοράς ότι μετά το τέλος των αργιών θα επιστρέψει δυναμικά στην αγορά λόγω του μεγάλου διαστήματος που ήτανε στην απραξία.

Το Πακιστάν, για δεύτερη εβδομάδα επέδειξε έντονη δραστηριότητα, εκμεταλλευόμενο φυσικά και την αποχή της Ινδίας και του Μπαγκλαντές και το ερώτημα της αγοράς είναι αν αυτή η πορεία θα συνεχιστεί ή ήτανε απλά μία προσωρινή κίνηση χτισίματος αποθεμάτων πριν τις αργίες του Eid.

Στη Κίνα, επικρατεί το ίδιο τοπίο, με τα διαλυτήρια να είναι απασχολημένα με τα πλοία των κρατικών εταιρειών και μην έχοντας καμία διάθεση να εισέλθουν στο «παιχνίδι» του ανταγωνισμού.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 845,097 DWT, εκ των οποίων περίπου το 57% (477,823 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 40% (340,082 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 3% (27,192 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 450 – $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 455 – $ 485 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 440 – $ 470 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 300 – $ 315 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.