Τελευταίας τεχνολογίας DP3 DSV για την TOISA

Τελευταίας τεχνολογίας DP3 DSV για την TOISA

55
Τελευταίας τεχνολογίας DP3 DSV για την TOISA

Η Sealion Shipping Ltd, εκ μέρους της Toisa Limited, βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει μία νέα παραγγελία στο Shanghai Zhenhua Heavy Industries Co. Ltd (ZPMC). Η παραγγελία αυτή αφορά ένα πλοίο multi-purpose (DSV/OCV), το οποίο θα κατασκευαστεί  σύμφωνα με τα πρότυπα της NORSOK και είναι προγραμματισμένο να παραδοθεί στις αρχές του 2017. Ο σχεδιασμός του πλοίου προβλέπει επίσης τον εξοπλισμό του με twin-bell Saturation Diving System 24 ατόμων. Παρουσιάζοντας εντυπωσιακές δυνατότητες και αξιοσημείωτη ευελιξία, το πλοίο έχει σχεδιαστεί από την Sawicon AS σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Sealion/Toisa. To ναυπηγείο ΖPMC που έχει επιλεγεί να κατασκευάσει το καινούργιο πλοίο, έχει μία μακρά ιστορία συνεργασίας με πελάτες διεθνούς κύρους. Για την ακρίβεια, έχει αποδεδειγμένη εμπειρία στην κατασκευή πολύπλοκων κατασκευών και πλοίων, που απαιτούν ένα υψηλό επίπεδο τεχνικής και εμπορικής εξειδίκευσης.

Το καινούργιο multi-purpose DSV πλοίο φέρει το πλήρες αυτοματοποιημένο DRASS saturation dive system 24 ατόμων, το οποίο είναι ένα twin-bell σύστημα σχεδιασμένο για κατάδυση έως και 300 μέτρα βάθος (MSW). Το σύστημα αυτό παρέχει επίσης υψηλού επιπέδου ασφάλεια και άνεση στους δύτες σύμφωνα με τους αυστηρούς κανονισμούς της NORSOK U100. Επιπλέον, το σύστημα είναι συνδεδεμένο με δύο υπερβαρικές σωσίβιες λέμβους (hyperbaric lifeboats) καθώς και ενός εκτάκτου ανάγκης bell mate trunk το οποίο βρίσκεται στο κατάστρωμα. Το σύστημα twin-bell παρέχει στο δύτη ύψιστη ασφάλεια στο μέγιστο βάθος. Το πλοίο είναι επίσης εξοπλισμένο με ένα σύστημα κατάδυσης 3 δυτών, το οποίο παρέχει στους δύτες μείγμα υδρογόνου και οξυγόνου (Nitrox)  σχεδιασμένο για hoop diving σε μέγιστο βάθος 35 μέτρων. Αυτό συνδέεται με ένα βίντσι τριπλού τυμπάνου για τον εφοδιασμό των δυτών.

Το πλοίο πρόκειται να έχει δύο γερανούς σπαστού βραχίονα με την τεχνολογία active-heave: έναν γερανό 400 τόνων με δυνατότητα μονής ρίψης (single fall) σε βάθος 3000 μέτρων, όπως επίσης κι έναν δευτερεύοντα γερανό 25 τόνων με δυνατότητα μονής ρίψης (single fall) σε βάθος 600 μέτρων. Το πλοίο έχει κύριο κατάστρωμα 1,850 τ.μ. και επιπλέον του συστήματος moonpools για τα βαθυσκάφη, έχει ένα μεγαλύτερο moonpool διαστάσεων 7.20 x 7.20 μέτρα που θα χρησιμοποιείται για την εγκατάσταση ευλύγιστων σωλήνων, καλωδίων, κτλ. με σύστημα VLS, που θα προμηθεύεται από τον ναυλωτή. Η ελάχιστη αντοχή του καταστρώματος είναι 15 τόνους ανά τ.μ. (t/m2) και η ελάχιστη αντοχή μιας συγκεκριμένης περιοχής είναι 50 τόνους ανά τ.μ (t/m2). Με αυτόν τον τρόπο, η μεταφορά και η χρήση βαρύ εξοπλισμού και ειδικών μηχανημάτων που σχετίζονται με την εκάστοτε εργασία, διευκολύνονται. Θα υπάρχουν επίσης δύο χώροι στεγάσεις (ανέλκυσης/ καθέλκυσης) για ROV, οι όποιοι είναι σχεδιασμένοι να φιλοξενήσουν μεγάλα ROVs που θα ανελκύονται/ καθελκύονται πλευρικά του πλοίου. Όλος ο πίνακας έλεγχου για το ROV, όπως επίσης και όλα τα ανταλλακτικά, το ανθρώπινο δυναμικό κτλ. που χρειάζονται, είναι εργονομικά τοποθετημένα μέσα στον χώρο στέγασης έτσι ώστε να επιτρέπουν τον αποτελεσματικό και αποδοτικό χειρισμό των ROVs.

Το πλοίο είναι εξοπλισμένο για να επιχειρεί παγκοσμίως στον τομέα των πετρελαιοειδών, δεδομένου ότι ακολουθεί την ταξινόμηση NORSOK, που επιτρέπει επανδρωμένες αποστολές/εργασίες σε πολύ βαθιά νερά. Υπάρχουν τρείς πρυμναίοι αζιμουθιακοί προωθητήρες (stern azimuth thrusters) καθώς επίσης και δύο πλωριοί προωθητήρες (tunnel bow-thrusters) κι ένας ανακλινόμενος αζιμουθιακός προωθητήρας (retractable azimuth thruster) πλώρα, οι όποιοι τροφοδοτούνται με ηλεκτρικό ρεύμα, που παράγεται από έξι ηλεκτρομηχανές (diesel electric plant). Αυτά και όλα τα υπόλοιπα μηχανήματα του πλοίου ελέγχονται από ένα πρωτοποριακό σύστημα κατανομής φορτίων, λειτουργιάς και παρακολούθησης όλων των λειτουργικών παραμέτρων. Το σύστημα ελέγχου δυναμικής τοποθέτησης του πλοίου ταξινομείται με βάση το DYNPOS AUTRO (DP3) and DYNPOS ER (Enhanced Reliability). Το DYPNOS ER είναι ένα τεράστιο βήμα στη φιλοσοφία του συστήματος ελέγχου δυναμικής τοποθέτησης βάσει του οποίου το επίπεδο του αυξανόμενου πλεονάσματος και παρακολούθησης αυτής της ταξινόμησης, όχι μόνο αυξάνει την ασφάλεια, αλλά αφήνει περιθώρια για την αποδοτικότερη λειτουργία του πλοίου.

Το πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει 200 άτομα σε καμπίνες και διάφορους χώρους, οι οποίοι πληρούν όλες τις απαιτούμενες προδιαγραφές.  Επιπλέον, ο χώρος φιλοξενίας μπορεί να διαμορφωθεί εκάστοτε ανάλογα με τις απαιτήσεις του πελάτη.

Κυρία χαρακτηριστικά του πλοίου:

LOA  145.90 m

LBP  133.80 m

Beam (moulded)  27.00 m

Depth (moulded)  11.30 m

Draught (design)  7.50 m

Trial speed  14.50 Knots

Deadweight approx.  9,450 Tonnes

Accommodation  200 Persons

Ταξινόμηση πλοίου και μηχανημάτων συμφώνα με τους κανονισμούς του Νορβηγικού νηογνώμονα:

DNV  +1A1, SF, DYNPOS AUTRO and DYNPOS ER, EO, DK(+), CLEAN DESIGN, COMF-V(3) C(3), FIFI-II, NAUT-OSV (A), ICE-1C, DSV-SAT, DSV-SURFACE, HELDK-SH(CAA-N), BIS, SPS, SHIP SHAPED OFFSHORE SUPPORT UNIT, OFFSHORE SERVICE VESSEL +, BWM-T, RECYCLABLE, SUPPLY VESSEL (Hull Only), and in compliance with MODU Code and MOU Regulations.

Η παραγγελία αυτή αποδεικνύει τη συνεχή δέσμευση της Toisa για το μέλλον των Saturation Diving/ Construction vessels, ενώ αυτό το πλοίο είναι το τέταρτο μοντέρνο DSV από τα 27 OSV πλοία της Toisa. Είναι γενικά παραδεκτό ότι ο υπάρχων παγκόσμιος στόλος στα καταδυτικά πλοία είναι πεπαλαιωμένος. Το πλοίο αυτό όμως, τελευταίας τεχνολογίας είναι σχεδιασμένο ώστε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της αγοράς του μέλλοντος, γεγονός που φέρνει την Toisa στην κορυφή.  

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.