Σε φάση ανταγωνισμού οι Cash Buyers

Σε φάση ανταγωνισμού οι Cash Buyers

2
Σε φάση ανταγωνισμού οι Cash Buyers

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Όλα τα σημάδια και οι πληροφορίες δείχνουν πως η αγορά των διαλύσεων έχει αρχίζει και παρουσιάζει χαρακτηριστικά  υπέρ-θέρμανσης καθώς οι Cash Buyers έχουν μπει σε μία μεταξύ τους λογική ανταγωνισμού, ανεβάζοντας έτσι τις προσφερόμενες τιμές, αλλά έχοντας σαν αποτέλεσμα να μην μπορούν να πουλήσουν τα αγορασθέντα πλοία ακόμη και στις τιμές που τα απόκτησαν.

Παράλληλα, με τους μουσώνες να είναι προ των πυλών, τους νέους προϋπολογισμούς να ετοιμάζονται προς ψήφιση στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές τον Μάιο – Ιούνιο, όπως επίσης και τις εκλογές στην Ινδία την ίδια περίοδο, είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς πως θα κινηθεί η αγορά, καθώς αν τα αποτελέσματα των ανωτέρω εξελίξεων έχουν θετική έκβαση και σε συνδυασμό με τους χαμηλούς ναύλους που θα αυξήσει την προσφορά πλοίων ενδεχομένως να δούμε την αγορά να κρατιέται σε υψηλά επίπεδα.

Στην Ινδία, η εβδομάδα που πέρασε χαρακτηρίστηκε για άλλη μία φορά η εβδομάδα της σπέκουλας, καθώς οι Cash Buyers υπέρβαλλαν εαυτό στις προσφερόμενες τιμές αλλά και στις τιμές που ζητούσαν από τους Εnd Buyers, ώστε να μην αναγνωρίσουν ζημιές, έχοντας σαν αποτέλεσμα αρκετά πλοία να παραμείνουν απούλητα και αν στο επόμενο διάστημα δεν μειώσουν τις απαιτήσεις τους, το πρόβλημα θα μεταφερθεί στους πλοιοκτήτες οι οποίοι θα έρθουν αντιμέτωποι με την λογική της επαναδιαπραγμάτευσης.

Το Μπαγκλαντές, πέρασε μία δύσκολη εβδομάδα καθώς σε επίπεδα προσφερόμενων τιμών δεν κατάφερε να ανταγωνιστεί την Ινδία και το Πακιστάν χάνοντας έτσι όλες τις ευκαιρίες της αγοράς.

Για άλλη μία φορά, αν το Μπαγκλαντές δεν βελτιώσει τις προσφερόμενες τιμές θα παραμείνει απλός θεατής της αγοράς.

Το Πακιστάν, παρά το γεγονός ότι δεν μπόρεσε να ανταγωνιστεί την Ινδία στις προσφερόμενες τιμές, πραγματοποίησε αγορές, καθώς το τελευταίο διάστημα έχει υπάρξει σταθερότητα στην νομισματική ισοτιμία και στις τιμές του σιδήρου και όπως φαίνεται μέχρι και την τελική ψήφιση του προϋπολογισμού στις αρχές του Ιουνίου θα υπάρχει ενδιαφέρον για δεξαμενόπλοια και γενικότερα πλοία μεγαλύτερου τονάζ.

Η Κίνα, συνεχίζει ακόμη να είναι απασχολημένη με τα επιδοτούμενα πλοία των κρατικών εταιρειών και δεν έχει κάνει την εμφάνιση της στην «Διεθνή» αγορά.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 1,143,574 DWT εκ των οποίων περίπου το 40% (454,214 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 45% (518,319 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 15% (171,041 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 440 – $ 470 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 435 – $ 465 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 425 – $ 455 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 310 – $ 325 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.