Το περιβάλλον της ναυτιλίας

Το περιβάλλον της ναυτιλίας

289
Το περιβάλλον της ναυτιλίας

Το 3ο ετήσιο GREEN4SEA Forum ολοκληρώθηκε επιτυχώς στις 9 Απριλίου 2014, στο Ευγενίδειο Ιδρυμα, καλύπτοντας θέματα σχετικά με το περιβάλλον της ναυτιλίας. 22 ομιλητές, εξειδικευμένοι στη νομοθεσία του κλάδου ανέλυσαν τις απόψεις τους και αναφέρθηκαν στα ακόλουθα θέματα: εκπομπές ρύπων από τα πλοία, ενεργειακή απόδοση, πρακτικές για «πράσινη ναυτιλία», διαχείριση του έρματος, χρήση του LNG ως καύσιμο για τα πλοία. 

Στην εκδήλωση προσήλθαν περισσότεροι από 500 εκπρόσωποι της ναυτιλιακής κοινότητας, από συνολικά 250 εταιρείες και οργανισμούς. Η εκδήλωση οργανώθηκε από την SQE Marine Group και είχε ως χορηγούς τις εταιρείες ABS, Capital Shipmanagement, DNV GL, Dorian LPG, ERMA FIRST ESK Engineering, IHMA, JLMD Ecologic Group, Kyklades Maritime Corporation, Lloyd’s Register, OceanKing SA, Propulsion Dynamics, SEAMAR Management SA, SQE MARINE & SQE ACADEMY, TRANSMAR Shipping. Η εκδήλωση είχε επίσης ως υποστηρικτές τους οργανισμούς EENMA, Green Award, IFSMA, INTERTANKO, MARTECMA, NAMEPA και WISTA.

Οι παρουσιάσεις έλαβαν χώρα σε τέσσερα μέρη ως εξής:

Μέρος πρώτο:  Εκπομπές ρύπων & Ενεργειακή Απόδοση

Ο κ. Σταμάτης Φραδέλος, ΑBS, παρουσίασε τις πρόσφατες νομοθετικες εξελίξεις σχετικά με το περιβάλλον της ναυτιλίας

Ο κ. Πάνος Ζαχαριάδης, Atlantic Bulk Carriers παρουσίασε τις διατάξεις που αφορούν τις εκπομπές ρύπων διοξειδίου του άνθρακα και αέριων του θερμοκηπίου από τα πλοία

Ο κ. Daniel Kane, Propulsion Dynamics εστίασε την παρουσίασή του στην παρακολούθηση και ανάλυση της επίδοσης του κύτους και της προπέλας.

Ο κ. Παναγιώτης Γιαννούλης, OceanKing SA, ανέλυσε τις θετικές επιπτώσεις από τη χρήση  scrubbers

Ο κ. Poul Woodall, DFDS A/S στην ομιλία του εξήγησε πώς μπορεί ένα υπάρχον πλοίο να αρχίσει να χρησιμοποιεί scrubbers αναφερόμενος σε συγκεκριμένο παράδειγμα.

Μέρος δεύτερο: Πράσινη Ναυτιλία

Ο κ. Σταύρος Μεϊντάνης, Capital Shipmanagement, ανέλυσε με ποιον τρόπο η επιλογή για αειφόρο ανάπτυξη μπορεί να αποτελέσει μια σωστή κίνηση για την στρατηγική μιας ναυτιλιακής εταιρείας

O κ. Gilles Longueve, JLMD Ecologic Group, αναφέρθηκε στην αύξηση των φιλικών προς το περιβάλλον σωστικών πλοίων

Ο κ. Mark Pearson, Angelicoussis Shipping Group, επικεντρώθηκε σε πρακτικές διαχείρισης των καυσίμων

Ο κ. Nick Milner, The UK P&I Club, επικεντρώθηκε στα περιβαλλοντικά θέματα με τα οποία ασχολούνται τα P&I Clubs

Ο κ. Marc van de Poel, IHMA, ανέλυσε τις νομοθετικές εξελίξεις που αφορούν την ανακύκλωση των πλοίων

Ο κ. Aπόστολος Μπελόκας, SAFETY4SEA, παρουσίασε τις πρόσφατες εξελίξεις σχετικά με την ανάπτυξη της ναυτιλίας στην Αρκτική.

Μέρος τρίτο: Πρακτικές για την Διαχείριση του Έρματος

Ο κ. Joseph J.Angelo, INTERTANKO, παρουσίασε τις πρόσφατες νομοθετικές εξελίξεις που αφορούν την διαχείριση του έρματος

O Δρ. Ιωάννης Κοκαράκης, Bureau Veritas, ανέλυσε τις βέλτιστες πρακτικές από την πλευρά του διαχειριστή του πλοίου.

O κ. Κωνσταντίνος Σταμπεδάκης, ERMA, επικεντρώθηκε σε πρακτικές για τη διαχείριση του έρματος

Ο κ. Mάρκος Βεκρής, OceanKing SA, αναφέρθηκε στα κριτήρια που πρέπει να λαμβάνει κανείς υπόψιν κατά την επιλογή συστήματος για τη διαχείριση του έρματος

O κ. Henrik Bacher, ELOMATIC, παρουσίασε διεξοδικά τις βέλτιστες πρακτικές για τον εκσυγχρονισμό του συστήματος διαχείρισης του έρματος.

Μέρος τέταρτο: Χρήση του LNG ως καύσιμο για τη Ναυτιλία

Ο κ. Raffaele Piciocchi, ABS, εστίασε την παρουσιάσή του στα οφέλη από την χρήση του LNG ως καύσιμο για τα πλοία

O κ Παναγιώτης Μήτρου, Lloyd’s Register, ανέλυσε τις διαδικασίες για τον εφοδιασμό LNG

O κ. Aλέξανδρος Χιωτόπουλος, DNV GL, παρουσίασε πως το LNG μπορεί να είναι μια ελκυστική λύση για τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου

Ο κ. Jelle Paulusma, Port of Rotterdam, ανέλυσε διεξοδικά πώς το λιμάνι του Ροτερνταμ έχει προετοιμαστεί για τον εφοδιασμό LNG σε πλοία

O Δρ. Παναγιώτης Ζαχαριουδάκης, OceanFinance Ltd, παρουσίασε το COSTA Project, ένα Ευρωπαικό έργο για την εγκατάσταση LNG στην Μεσόγειο, τον Ατλαντικό Ωκεανό και την Μαύρη Θάλασσα.

Στο τέλος κάθε μέρους ακολούθησε συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων ανάμεσα στους ομιλητές και το κοινό.

Τέλος, ο Επιμελητής του SAFETY4SEA κ. Απόστολος Μπελόκας, ευχαρίστησε τους συνέδρους για τη συμμετοχή τους και εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του προς τους ομιλητές, τους υποστηρικτές, τους χορηγούς και την οργανωτική ομάδα του συνεδρίου, για την άριστη συνεισφορά τους στην επίτευξη των στόχων του συνεδρίου.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.