Διαλύσεις πλοίων: Συνεχίζεται η στασιμότητα στις τιμές του σιδήρου

Διαλύσεις πλοίων: Συνεχίζεται η στασιμότητα στις τιμές του σιδήρου

7
Διαλύσεις πλοίων: Συνεχίζεται η στασιμότητα στις τιμές του σιδήρου

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

 

Αρχίζει και διαφαίνεται ότι η αγορά των διαλύσεων ύστερα από ένα θετικό1ο τρίμηνο, ετοιμάζεται να εισέλθει στην περίοδο της διόρθωσης το 2ο τρίμηνο όσο αφορά τις προσφερόμενες τιμές καθώς το τελευταίο διάστημα – με κάποιες περιοδικές εξαιρέσεις –  έχει παρατηρηθεί μία στασιμότητα στις νομισματικές ισοτιμίες και στις τιμές του σιδήρου, ενώ παράλληλα η προσφορά και ζήτηση έχει εξισορροπηθεί ενδεχομένως με μόνη εξαίρεση αυτή των Containers συν το γεγονός ότι οσονούπω θα αρχίσει και η περίοδος των μουσώνων, όπου τα διαλυτήρια θα σταματήσουν να λειτουργούν.

Στην Ινδία, την τελευταία εβδομάδα και ύστερα από αρκετό διάστημα υπήρξε μία «διαταραχή» στην ισοτιμία της ρουπίας όπως επίσης και πτώση στις τιμές του σιδήρου κατά $ 16 τον τόνο, αφήνοντας έτσι εκτεθειμένους τους Cash Buyers οι οποίοι αντιμετώπισαν και συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες στο να πουλήσουν πλοία τα οποία είχαν αγοράσει σε υψηλές τιμές, ιδιαίτερα τα Containers δίνοντας έτσι το πάνω χέρι στις διαπραγματεύσεις στους End Buyers.

Το Πακιστάν, ύστερα από μία εβδομάδα έντονης δραστηριότητας σε Capes και VLCCs, δεν έδωσε σημεία ζωής στην αγορά, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν συνεχίζει να παραμένει ανοικτό σε  τέτοιου είδους πλοία και μάλιστα να ανταγωνίζεται με την Ινδία για την απόκτηση τους καθώς η ανατίμηση του νομίσματος του έδωσε περεταίρω ώθηση στην αγορά.

Το Μπαγκλαντές, έχει αρχίσει και απομακρύνεται από την αγορά σιγά – σιγά καθώς τα διαλυτήρια έχουν καλύψει τις ανάγκες τους από αγορές που κάνανε τους 2 πρώτους μήνες του χρόνου και όλα δείχνουν πως όταν θα είναι έτοιμο, από θέμα διαθεσιμότητας χωρητικότητας των διαλυτηρίων, να βγει πάλι στην αγορά θα είναι η περίοδος όπου θα αρχίσουν οι μουσώνες άρα η ζήτηση θα είναι περιορισμένη και οι τιμές χαμηλές.

Στη Κίνα, δεν έχει υπάρξει καμία μεταβολή από το προηγούμενο διάστημα και συνεχίζει να είναι απασχολημένη με τα υπό επιδότηση πλοία των κρατικών εταιριών.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 380,745 DWT εκ των οποίων περίπου το 72% (273,310 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 23% (87,241 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 5% (20,194 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια παρέμειναν ίδιες με την προηγούμενη εβδομάδα:

✏  Ινδία:  Από $ 430 – $ 460 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 425 – $ 455 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 420 – $ 450 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 310 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

 

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.