Cash & End Buyers επιστρέφουν δυναμικά

Cash & End Buyers επιστρέφουν δυναμικά

3
Cash & End Buyers επιστρέφουν δυναμικά

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Αντιστροφή του κλίματος είχαμε την προηγούμενη εβδομάδα στον τομέα των διαλύσεων, με τους Cash Buyers αλλά και τους End Buyers να επιστρέφουν και πάλι στο παιχνίδι, ιδιαίτερα από την Ινδία και το Μπαγκλαντές, το οποίο αντικατοπτρίζεται τόσο από τα επίπεδα των τιμών όσο και από τον όγκο των διαλύσεων και πιο πολύ στα Containers.

Στην Ινδία, σε γενικές γραμμές η ρουπία έδειξε σημάδια σταθεροποίησης περίπου στις 61 προς το δολάριο και οι Cash Buyers για άλλη μία φορά ξεκίνησαν τη λογική της σπέκουλας εκμεταλλευόμενοι την απεργία των οδηγών των φορτηγών μεταφοράς και ελπίζοντας ότι αυτό θα αυξήσει τις τιμές γενικότερα των εμπορευμάτων και ειδικότερα του σιδήρου, ξυπνώντας έτσι και πάλι την αγοραστική τους διάθεση και ιδιαίτερα για Containers.

Το Πακιστάν, παρά το γεγονός ότι η ρουπία έδειξε σημάδια βελτίωσης, στις 107 προς το δολάριο από 109 την προηγούμενη εβδομάδα, παρέμεινε απλός θεατής καθώς οι τιμές που προσέφερε δεν ήταν ανταγωνιστικές με της Ινδίας και του Μπαγκλαντές.  Επίσης η αύξηση των ναύλων τράβηξε πλοία από την αγορά των διαλύσεων αφήνοντας το Πακιστάν στο ρόλο του παρατηρητή καθώς παραδοσιακά το Πακιστάν δεν προτιμά τα Containers η τα πλοία με μεγάλο βύθισμα.

Στο Μπαγκλαντές, η πολιτική αστάθεια κλιμακώνεται όλο και περισσότερο, ιδιαίτερα μετά από το κυριολεκτικά κρέμασμα του αρχηγού του Ισλαμικού κόμματος της αντιπολίτευσης και τις συνεχιζόμενες απεργίες, σε σημείο που να αμφισβητείται ότι οι προγραμματισμένες εκλογές της 5ης Ιανουαρίου τελικά θα γίνουν.

Εν μέσω όλων αυτών των εξελίξεων, οι Cash Buyers σπεκουλάρουν ότι οι τιμές του σιδήρου θα παρουσιάσουν ανοδικές τάσεις και έχουν βγει στην αγορά για μεγάλου τονάζ πλοία και σε ανταγωνιστικές τιμές.

Η Κίνα, απέχει από τη διεθνή αγορά, καθώς την προηγούμενη εβδομάδα η κυβέρνηση ανακοίνωσε τις επιδοτήσεις που προσφέρει στα πλοία με Κινεζική σημαία προκειμένου να οδηγηθούν προς διάλυση στα διαλυτήρια της χώρας.

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα οι μεγάλες κρατικές εταιρίες να επωφεληθούν αρκετά από τις μεγάλες επιδοτήσεις αλλά και τα διαλυτήρια να κλείσουν ένα σημαντικό αριθμό πλοίων από την Cosco και την China Shipping και να μη δείχνουν ενδιαφέρον να ανταγωνιστούν με τις άλλες χώρες.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε στους 1,125,476 DWT, εκ των οποίων περίπου το 30% (338,025 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 31,5% (354,268 DWT) δεξαμενόπλοια και το 38,5% (433,183 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 410 – $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 400 – $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 405 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 330 – $ 340 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.