Supramax και Handysize σε πορεία συνεχόμενης οριακής ανόδου

Supramax και Handysize σε πορεία συνεχόμενης οριακής ανόδου

9
Supramax και Handysize σε πορεία συνεχόμενης οριακής ανόδου

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

 

Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου, 2013, ο BDΙ έκλεισε στις 1,507 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 2,377 μονάδες με $ 17,809 την ημέρα, BPI 1,409 μονάδες στα  $ 11,255 την ημέρα, BSI 1,354 μονάδες στα $ 14,162 την ημέρα και BHSI 703 μονάδες στα $ 9,900 την ημέρα.

Ο δείκτης συνεχίζει να παρουσιάζει ισχυρή αντίσταση περί των 1,500 μονάδων, έχοντας κλείσει σχεδόν ένα μήνα από τότε που έσπασε το φράγμα των 2,000 μονάδων.

Χαρακτηριστικό είναι ότι από τις 6 Νοεμβρίου και για διάστημα 7 ημερών ο δείκτης είχε μία συνεχόμενη οριακή πτώση κάθε ημέρα με συνολική πτώση 100 περίπου μονάδων για το διάστημα αυτό, που οφείλεται στην πτώση των Capes και των Panamax για άλλη μια φορά εν αντιθέσει με τα Supramax και τα Handysize τα οποία το ίδιο διάστημα είχαν συνεχόμενη ημερήσια οριακή άνοδο.

Αναλύοντας περεταίρω τους επιμέρους δείκτες και ιδιαίτερα για τις 2 μικρότερες κατηγορίες πλοίων, αξίζει να επισημάνουμε ότι παρά τις διακυμάνσεις του BDI,  τα Supramax από τις 7 Αυγούστου που ο BSI ήτανε στις 911 μονάδες, έχουν  παρουσιάσει μία συνεχόμενη ανοδική πορεία, με μόνη εξαίρεση την εβδομάδα από 10 έως 17 Σεπτεμβρίου, σηματοδοτώντας έτσι μία άνοδο της τάξης του 50% από τότε μέχρι σήμερα.

Αντίστοιχα και τα Handysize (BHSI) από τις 20 Αυγούστου που ο δείκτης τους ήτανε στις 520 μονάδες, έχουν μία σταθερά ανοδική πορεία παρουσιάζοντας μία άνοδο της τάξης του 35% μέχρι σήμερα.

Συνεχίζοντας τις εκτιμήσεις για την πορεία της ναυτιλίας, ενδιαφέρον παρουσιάζει η τελευταία ανάλυση της Petrofin Research βασιζόμενη σε απαντήσεις που συνέλλεξε από 20 κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας οι οποίοι διαχειρίζονται $ 200 δισ. σε δάνεια προς τις ναυτιλιακές εταιρίες δηλαδή το 50% από το συνολικό δανεισμό που ανέρχεται στα $ 400,89 δισ.

Από το σύνολο των ερωτηθέντων, το 55% πιστεύει πως ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου θα παρουσιάσει άνοδο το 2014 ενώ το 45% θεωρεί ότι θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα.

Όσον αφορά τις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων το 75% θεωρεί ότι οι τιμές θα παρουσιάσουν άνοδο, το 20% ότι θα παραμείνουν ίδιες και το 5% ότι θα μειωθούν.  Αναφορικά με τη ναυτιλιακή χρηματοδότηση διαβάζοντας προσεκτικά την έκθεση διαπιστώνουμε ότι οι απόψεις είναι σε μεγάλο βαθμό συγκεχυμένες με την τάση να είναι μάλλον πτωτική, ενώ για τα δανειακά spreads τα οποία σήμερα κυμαίνονται μεταξύ των 300 – 450 bps, το 35% αναμένει να υπάρξει πτώση, το 55% στασιμότητα και το 10% πιστεύει ότι θα παρουσιάσουν αύξηση.

Σχετικά με τη διάρκεια της κρίσης στην ναυτιλία, το 40% πιστεύει ότι θα κρατήσει για ένα ακόμη χρόνο, το 35% για 2 χρόνια, το 20% για τρία χρόνια και τα 5% για τέσσερα χρόνια.

Σε προηγούμενη ανασκόπηση είχαμε αναφέρει πως το αυξημένο ενδιαφέρον της επενδυτικής κοινότητας το τελευταίο διάστημα για την ποντοπόρο ναυτιλία και ιδιαίτερα για τις εισηγμένες εταιρίες είναι ακόμη ένα αποδεικτικό στοιχείο πως τα χειρότερα για τη ναυτιλία ενδεχομένως να έχουν παρέλθει.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέθεσε στην Αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (SEC) το Soros Fund Management του μεγαλοεπενδυτή George Soros, στο κλείσιμο του 9μηνου, το Fund είχε τοποθετηθεί σε έξι ναυτιλιακές εταιρείες στην αγορά μεταφοράς ξηρού φορτίου εκ των οποίων οι 5 ανήκουν σε Έλληνες.

Το ενδιαφέρον της επενδυτικής κοινότητας για τη ναυτιλία ξεκίνησε ύστερα από μία πενταετία αρνητικών αποτελεσμάτων τόσο για τα έσοδα των πλοίων όσο και για τις αξίες τους με την πλειοψηφία των αναλυτών να προβλέπει ότι η ανάκαμψη θα είναι διατηρήσιμη.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Handymax, το ‘AMORITA’ 46.667 DWT (1999 – Mitsui S.B) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 12 εκ., με παράδοση Charter Free τον Φεβρουάριο – Μάρτιο του 2014 και το ‘NESRIN AKSOY’ 46.609 DWT (1997 – Mitsui) αγοράστηκε από Δανούς στα $ 9,4 με παράδοση Charter Free τον Δεκέμβριο – Ιανουάριο του 2014.

✏  Στα Handysize, το ‘NAVISION LEADER’ 26.583 DWT (1987 – Hakodate Dock) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 2,7 εκ.

Στον τομέα των tankers έγιναν οι κάτωθι πράξεις:

✏  Στα MR, το ‘MILLEURA’  40.128 DWT (2003 – Hyundai Mipo) πουλήθηκε σε Έλληνες στα υψηλά $ 15 εκ.

✏  Στα Chemicals, το ‘GLOBAL PEACE’  19.992 DWT (2009 – Usuki Zosensho) και το ‘GLOBAL CHALLENGE’ 19.971 DWT (2006 – Usuki Zosensho) πουλήθηκαν enbloc περίπου στα $ 53 εκ.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.