Η μείωση των πλοίων προς διάλυση έδωσε το πάνω χέρι στους Cash...

Η μείωση των πλοίων προς διάλυση έδωσε το πάνω χέρι στους Cash Buyers

11
Η μείωση των πλοίων προς διάλυση έδωσε το πάνω χέρι στους Cash Buyers

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Η σπέκουλα των Cash Buyers των προηγούμενων εβδομάδων και ιδιαίτερα από την Ινδία όπου οι προσφερόμενες τιμές ήτανε ουσιαστικά υψηλότερες από αυτές της πραγματικής αγοράς ή τουλάχιστον από αυτές που ήτανε διατεθειμένοι να δεχθούν οι End Buyers συνεχίστηκε και αυτή την εβδομάδα, αναγκάζοντας έτσι τους τελευταίους να υποκύψουν, καθώς παράλληλα η προσφορά τονάζ παρουσίασε μείωση, και να αγοράσουν πλοία σε αρκετά υψηλές τιμές.

Αν η οικονομία της Ινδίας παραμείνει σταθερή και δεδομένου ότι η αύξηση των ναύλων μειώνει τον αριθμό των πλοίων προς διάλυση ενδεχομένως το μοτίβο αυτό να συνεχιστεί και τις επόμενες εβδομάδες.

Στην Ινδία, όπως όλα δείχνουν οι έντονες νομισματικές διακυμάνσεις που αντιμετώπισε το 3ο τρίμηνο αποτελούν πια παρελθόν αφού την τελευταία εβδομάδα η ισοτιμία της ρουπίας με το δολάριο έπεσε ακόμη και κάτω από τις 61 ρουπίες ενώ ταυτόχρονα οι τιμές του σιδήρου παρουσίασαν περεταίρω άνοδο.

Το θετικό αυτό κλίμα σε συνδυασμό με τη μείωση των πλοίων προς διάλυση έδωσε το πάνω χέρι στους Cash Buyers και παρά το γεγονός ότι κάποια πλοία τα είχαν αγοράσει σε υψηλές τιμές, δεν ανησυχούν ιδιαίτερα καθώς είναι πεπεισμένοι ότι η αγορά θα συνεχίσει να κινείται ανοδικά.

Το Πακιστάν, απείχε από την αγορά λόγω των αργιών του Eid και όλοι περιμένουν με ενδιαφέρον να δούνε αν μετά το πέρας των αργιών θα επιστρέψει στην αγορά σαν κύριος ανταγωνιστής της Ινδίας, αφού και πριν τις αργίες δεν είχε παρουσιάσει ιδιαίτερη δυναμική λόγω των προβλημάτων της νομισματικής αστάθειας και των πτωτικών τιμών του σιδήρου.

Το Μπαγκλαντές, παρουσίασε και αυτό την ίδια εικόνα με το Πακιστάν αφού και αυτό βρισκότανε σε περίοδο αργιών λόγω του Eid, αλλά έχει αρχίσει και δείχνει διάθεση επιστροφής, ιδιαίτερα μετά την νομισματική σταθεροποίηση αλλά και την πτώση της ζήτησης και των τιμών από την Κίνα.

Η Κίνα δεν έχει καταφέρει να μπει ακόμη στην αγορά μετά από την εβδομαδιαία αποχή λόγω των εορταστικών εκδηλώσεων και αργιών πριν 2 εβδομάδες σε σημείο που μικρότερα πλοία να οδηγούνται προς διάλυση σε τοπικά διαλυτήρια στην Ινδονησία η το Βιετνάμ.

Με τη μείωση των πλοίων προς διάλυση λόγω της αύξησης των ναύλων αλλά και την αύξηση των κατασκευαστικών έργων που λογικά θα οδηγήσουν προς τα πάνω τις τιμές του σιδήρου υπάρχει περίπτωση να δούμε την Κίνα να μπαίνει πάλι στο παιχνίδι ακόμη και πριν το τέλος του χρόνου.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 629,864 DWT εκ των οποίων περίπου το 27% (171,189 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 54% (337,829 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 19% (120,846 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 400 – $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 385 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 340 – $ 350 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.