Σε συνεχόμενη αυξητική πορεία ο δείκτης των Capes

Σε συνεχόμενη αυξητική πορεία ο δείκτης των Capes

5
Σε συνεχόμενη αυξητική πορεία ο δείκτης των Capes

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Την Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου, 2013, ο BDΙ έκλεισε στις 1,904 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 4,018 μονάδες με $ 37,443 την ημέρα, BPI 1,453 μονάδες στα  $ 11,651 την ημέρα, BSI 964 μονάδες στα $ 10,075 την ημέρα και BHSI 558 μονάδες στα $ 7,943 την ημέρα.

Μέσα σε μία εβδομάδα ο δείκτης κατέγραψε αύξηση 268 μονάδων, και ουσιαστικά βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από το φράγμα των 2,000 μονάδων. Το χαρακτηριστικό της αύξησης του δείκτη είναι πως ενώ όλοι οι τύποι των πλοίων (επιμέρους δείκτες) βρίσκονται πάνω από το Break Even Point των λειτουργικών εξόδων τους (OPEX), χωρίς να ληφθεί υπόψη το χρηματοδοτικό κόστος, την μεγαλύτερη αύξηση των εσόδων συνεχίζουν να την παρουσιάζουν τα Capes.

Λαμβάνοντας υπόψη τα ημερήσια έξοδα (OPEX) των πλοίων όπως αυτά δημοσιεύονται από την Moore Stephens και αφαιρώντας τα από τα τρέχοντα επίπεδα των ναύλων για κάθε τύπο πλοίου, τα Capes  παρουσιάζουν ένα ημερήσιο πλεόνασμα των $ 29,685, τα Panamax $ 5,047, τα Supramax $ 4,058 και τα Handysize $ 2,601.

Ο δείκτης των Capes, BCI, έχει παρουσιάσει μία συνεχόμενη αυξητική πορεία από τις 13 Αυγούστου όπου από τότε μέχρι σήμερα έχει καταφέρει να διπλασιάσει και τον συγκεκριμένο δείκτη, από τις 1,007 μονάδες τότε με $ 14,000 μέσο όρο ημερησίων εσόδων, στις 4,018 μονάδες σήμερα με μέσο όρο ημερησίων εσόδων στα $ 37,443 δηλαδή αναλογία δείκτη με έσοδα 1 προς 2,6 περίπου.

Με την ίδια λογική, η αυξητική πορεία των Panamax, ξεκίνησε στις 29 Αυγούστου όπου ο δείκτης BPI ήτανε στις 904 μονάδες με μέσο όρο ημερησίων εσόδων $ 7,241 για να κλείσει την Παρασκευή στις 1,453 μονάδες και στα $ 11,651 την ημέρα δηλαδή αναλογία δείκτη με έσοδα 0,6 προς 0,6.

Είναι γεγονός πως οι ναύλοι των Capes έχουν φτάσει στο υψηλότερο επίπεδο των τριών τελευταίων ετών, όπως επίσης είναι γεγονός ότι η Κίνα είναι η κινητήριος δύναμη πίσω από αυτή την αύξηση σαν κύρια εισαγωγική χώρα Iron Ore.

Το Iron Ore αποτελεί το 30% του παγκόσμιου εμπορίου χύδην φορτίων  και η Κίνα είναι υπεύθυνη για τα ¾ του 30%.

Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι παρά το γεγονός ότι οι εισαγωγές Iron Ore από την Κίνα τον Αύγουστο ήταν μειωμένες κατά 4 εκατομμύρια τόνους συγκριτικά με τον Ιούλιο, όλες οι προβλέψεις κάνουν λόγο για αύξηση των εισαγωγών τους επόμενους μήνες και ενδεχομένως να δούμε και επίπεδα ρεκόρ τους επόμενους μήνες.  Πιθανή διόρθωση να υπάρξει τις επόμενες ημέρες λόγω των  αργιών στην Κίνα από 1 έως 7 Οκτωβρίου που εορτάζει την ίδρυση της Νέα Κίνας από τον Μάο.

Ένα σημαντικό στοιχείο είναι η απόφαση της κυβέρνησης της Ινδίας να μειώσει τον δασμό στις εξαγωγές Iron Ore καθώς αντιμετωπίζει πρόβλημα στο εμπορικό ισοζύγιο και θέλει να αυξήσει τις εξαγωγές της.

Τα πρώτα αποτελέσματα είναι ήδη ορατά καθώς η Κίνα τον Αύγουστο εισήγαγε 755,939 εκ. τόνους Iron Ore από την Ινδία, 49% αύξηση σε σχέση με τον Ιούλιο.

Σχετικά με τα Panamax, αναμένεται η δραστηριότητα τους να αυξηθεί και ιδιαίτερα για τη μεταφορά Coal από την Νότια Αφρική και την Ινδονησία προς την Ινδία ιδιαίτερα μετά την πρόσφατη πορεία ανατίμησης της ρουπίας.  ]

Ένα πρόσθετος σημαντικός λόγος βελτίωσης της αγοράς των Panamax, είναι ότι οι ναυλωτές, με τα τρέχοντα υψηλά επίπεδα ναύλων των Capes, εφαρμόζουν την λογική Split Cargoes, όπου προτιμούν αντί για ένα Cape να ναυλώσουν 2 Panamax αφού ο όγκος του μεταφερόμενου φορτίου παραμένει ο ίδιος αλλά τα έξοδα μεταφοράς είναι λιγότερα.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Resales, τα Kamsarmax ‘HULL 0108206’ και ‘HULL 0108207’ 81.500 DWT (2013 – New Century) πουλήθηκαν στην Golden Ocean με άμεση παράδοση στα $ 24,5 εκ. το κάθε ένα.  Στα Ultramax, τα ‘HULL DY 4030’ και ‘HULL DY 4028’ 63.500 DWT (2014 – Dayang) με παράδοση Ιανουάριο 2014, πουλήθηκαν σε Έλληνες και Γερμανούς αντίστοιχα στα υψηλά $ 26 εκ. το κάθε ένα.  Στα Supramax, το ‘HULL HT57-126’ 57.000 DWT (2013 – Hantong) αγοράστηκε από Έλληνες $ 23,5 εκ.

✏  Στα Supramax, το ‘NAMRUN’ 55.000 DWT (2007 – Nantong Cosco KHI) πουλήθηκε από την Geden σε Έλληνες στα $ 20,5 εκ. και το ‘OCEAN MORNING’ 52.401 DWT (2001 – Tsuneishi Zosen) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 13,2 εκ.

✏  Στα Handymax, το ‘PACIFIC ETERNITY’ 46.683 DWT (2004 – Toyohashi) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 15,8 εκ. και το ‘GOLDEN ELPIS’ 46.645 DWT (1977 – Mitsui) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 8,7 εκ.

✏  Στα Handyzize, το ‘UNION BAY’ 32.354 DWT (2006 – Kanda) αγοράστηκε από Έλληνες στα        $ 16,5 εκ.

Στον τομέα των tankers έγιναν οι κάτωθι πράξεις:

✏  Στα VLCC, το ‘EAGLE VIENNA’ 306.999 DWT (2004 – Hyundai Samho) αγοράστηκε από την Alpha Tankers and Freight, περίπου στα $ 40 εκ.

✏  Στα Aframax, το ‘STAVANGER BELL’ 105.309 DWT (2010 – Sumitomo H.I) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 32 εκ., το ‘KWK ESTEEM’ 105.432 DWT (2000 – Hyundai H.I) στα $ 11,45 εκ. και το ‘HELLESPONT TATINA’ 105.535 DWT (1999 – Sumitomo H.I) πουλήθηκε στα $ 9,5 εκ.

✏  Στα Chemicals, το ‘STAR DREAM’ 11.667 DWT (2001 – Fukuoka) πουλήθηκε στα $ 10 εκ.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.