Tα ημερήσια έσοδα των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου θα φτάσουν σε σημαντικά...

Tα ημερήσια έσοδα των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου θα φτάσουν σε σημαντικά κερδοφόρα επίπεδα

143
Tα ημερήσια έσοδα των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου θα φτάσουν σε σημαντικά κερδοφόρα επίπεδα

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Η Citigroup στη τελευταία έκθεση της για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, κάνει λόγο για αύξηση των εσόδων των πλοίων από το 2014 καθώς η συνεχιζόμενα μειωμένη αύξηση του στόλου θα επιφέρει ισορροπία με την αντίστοιχη ζήτηση.

Χαρακτηριστικά αναφέρει πως η αύξηση του στόλου το 2014 θα είναι περίπου στο 5% από τον μέσο όρο αύξησης του 18% για την περίοδο 2011 – 2013 ενώ η αύξηση της ζήτησης για μεταφορά φορτίων και συγκεκριμένα Minerals και Grains εκτιμάται και αυτή στο 5%.

Συνεχίζοντας, εκτιμά ότι τα ημερήσια έσοδα των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου θα φτάσουν σε σημαντικά κερδοφόρα επίπεδα από το β’ εξάμηνο του 2014 όπου η αγορά πια θα έχει εξομαλυνθεί.

Σε αντίστοιχη ανάλυση του οίκου Drewry, αναφέρεται πως η ολοένα μειωμένη κεφαλαιακή επάρκεια (ίδια κεφάλαια) των πλοιοκτητριών εταιριών θα οδηγήσει όλο και περισσότερους πλοιοκτήτες να επιλέξουν την διέξοδο της διάλυσης των πλοίων και μάλιστα νεότερων πλοίων.  Στη συνέχεια αναφέρει πως δεν θα υπάρξει βελτίωση της αγοράς το 2013, γεγονός που θα αυξήσει περισσότερο την ήδη δύσκολη οικονομική κατάσταση των εταιριών του κλάδου.  Ταυτόχρονα, υποστηρίζει πως ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για το 2013 θα είναι μεγαλύτερος από το 2012 τοποθετώντας τον πάνω από τους 36 εκ. τόνους, αλλά η σωρευτική αύξηση του στόλου τα τελευταία χρόνια δεν αφήνει περιθώρια βελτίωσης για το 2013 καθώς η αύξηση τονάζ το 2012 ήταν 12,3% δηλαδή 35 εκ. τόνους ύστερα από αύξηση 15,2% το 2011.  Για το 2013 εκτιμά ότι τα πλοία προς παράδοση ανέρχονται στους 28 εκ. τόνους.

Παρά το γεγονός ότι οι προβλέψεις για το 2013 δεν προμηνύουν σημαντικές μεταβολές συγκριτικά με το 2012, αρκετοί πλοιοκτήτες έχουν αρχίσει και τοποθετούνται σε παραγγελίες νέων πλοίων η αγορές μεταχειρισμένων προεξοφλώντας με αυτό τον τρόπο ότι δεν αναμένεται σημαντική περεταίρω πτώση των τιμών οι οποίες βρίσκονται σε ελκυστικά επίπεδα.  Σε παγκόσμιο επίπεδο υπολογίζεται ότι οι παραγγελίες νεότευκτων, για όλους τους τύπους των πλοίων, μέχρι στιγμής για το 2013 είναι διπλάσιες από την ίδια περίοδο πέρυσι.  Στα μεταχειρισμένα η τάση σε παγκόσμιο επίπεδο δεν είναι τόσο αυξητική, αλλά αναμένεται να παρουσιάσει άνοδο στο επόμενο διάστημα, ενώ σε επίπεδο Ελλήνων πλοιοκτητών οι αγορές μεταχειρισμένων πλοίων είναι διπλάσιες από την αντίστοιχη περίοδο του 2012, δηλαδή 40 πλοία εκ των οποίων το 70% αφορούν πλοία ξηρού φορτίου.

Ο δείκτης BDI συνεχίζει να κινείται στα ίδια επίπεδα των 750 μονάδων από τα τέλη του Ιανουαρίου, για να κλείσει την προηγούμενη Παρασκευή στις 753 μονάδες.  Οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κινήθηκαν για τα Capes στις 1,434 μονάδες στα $ 6,750 την ημέρα –  Panamax 832 μονάδες στα $ 6,626 – Supramax 672 μονάδες στα $ 7.028 και Handysize 412 μονάδες στα $ 6.138.

Σε καλύτερα επίπεδα από την προηγούμενη εβδομάδα κινήθηκε ο τομέας των αγοραπωλησιών τόσο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Panamax, το ‘VALERIA DELLA GATA’ 82.193 DWT (2009 – Tsuneishi Zosen) πουλήθηκε από την Τράπεζα στην Diana Shipping στα $ 19,8 εκ. Να σημειώσουμε ότι το πλοίο ήταν δεμένο από τον Απρίλιο του 2012 και το ‘MAPLE WAVE’ 77.828 DWT (1998 – Sasebo)  αγοράστηκε από Ινδονήσιους  στα $ 8 εκ.

✏  Στα Handymax, το‘SAMANTA’ 39.110 DWT (1992 – I.H.I) πουλήθηκε στα $ 5,3 εκ. και το ‘SEA WELLINGTON’ 42.004 DWT (1990 – Oshima) πουλήθηκε από τον χρηματοπιστωτικό οργανισμό (Κορέα) στα $ 3,5 εκ.

✏  Στα Handysize, το ‘SEA NAPIER’ 28.500 DWT (1993 – Kanda) και το ‘SEA AUCKLAND’ 39.110 DWT (1991 – Imabari)  πουλήθηκαν από τον χρηματοπιστωτικό οργανισμό (Κορέα) στα $ 3,8 εκ. και $ 4 εκ. αντίστοιχα.

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Handysize, το ‘BALTIC ADONIA I’ 37.329 DWT (2003 – Hyundai) IMO III, αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 12,2 εκ. περίπου.

✏  Στα Chemicals, το ‘BASUTO’ 25.197 DWT (2006 – Fukuoka) και το ‘STOLT ZULU’ 25.197 DWT (2006 – Fukuoka) αγοράστηκαν από την Stolt-Nielsen στην οποία ήταν ήδη ναυλωμένα στα $ 26 περίπου το κάθε ένα.  Επίσης τα ‘SEA RUBY’ 17.541 DWT (2010 – Samho Tongyoung) και το ‘SEA CRYSTAL’ 17.601 DWT (2010 – Samho Tongyoung) πουλήθηκαν από την Τράπεζα στην Hanaro Shipping προς $ 17 εκ. περίπου το κάθε ένα, ενώ η NHL Development τα ναύλωσε για 1+1 χρόνια.

 

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.