Διαλύσεις πλοίων: H λογική του αγοράζω βάση σπέκουλας συνεχίζεται

Διαλύσεις πλοίων: H λογική του αγοράζω βάση σπέκουλας συνεχίζεται

6
Διαλύσεις πλοίων: H λογική του αγοράζω βάση σπέκουλας συνεχίζεται

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Σε γενικές γραμμές δεν υπάρχει ιδιαίτερη διαφοροποίηση στην εικόνα των διαλύσεων από την προηγούμενη εβδομάδα αφού η λογική του αγοράζω βάση σπέκουλας συνεχίστηκε και αυτή την εβδομάδα και μάλιστα με πιο έντονο ρυθμό, ανοίγοντας περισσότερο την ψαλίδα μεταξύ των τιμών που ζητούν οι Cash Buyers και αυτών που είναι διατεθειμένοι να προσφέρουν οι τελικοί αγοραστές.

Γεγονός είναι πως αν οι τιμές δεν παρουσιάσουν περεταίρω άνοδο, οι Cash Buyers θα βρεθούν  εκτεθειμένοι με τονάζ για το οποίο δεν υπάρχει ενδιαφέρον, έχοντας για άλλη μία φορά σαν αποτέλεσμα την «μετακύλιση» της διαφοράς της τιμής στους πλοιοκτήτες με την γνωστή και «επίπονη» διαδικασία της επαναδιαπραγμάτευσης της τιμής.

Το Μπαγκλαντές, άρχισε να δραστηριοποιείται σιγά-σιγά και πάλι αλλά εκτιμάται πως λόγω της έντονης δραστηριοποίησης των υπολοίπων αγορών, ενδεχομένως να χρειαστεί να ανεβάσει τιμές ώστε να μπορεί να προσελκύσει πλοία που προτιμά όπως τα Capes.

Η Ινδία, είναι η χώρα που κρατάει τα πρωτεία της σπέκουλας όπως προαναφέραμε, με τις προσφερόμενες τιμές να μην είναι αντιπροσωπευτικές καθώς έχει υπάρξει μία διόρθωση της τάξης των $ 10-15 τον τόνο LDT σε συνδυασμό με την πτώση των τιμών του σιδήρου από διαλύσεις.

Το Πακιστάν επέστρεψε και πάλι στην αγορά και μάλιστα με αρκετά έντονη αγοραστική διάθεση ιδιαίτερα στα δεξαμενόπλοια όπου έχει και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του “Gas Free for Man Entry”.

Τέλος, η εβδομάδα που πέρασε ήταν η τελευταία εβδομάδα για την Κίνα στην αγορά, καθώς για τις επόμενες 2 εβδομάδες θα απέχει λόγω των εορταστικών εκδηλώσεων για το Νέο Έτος.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για την τελευταία εβδομάδα έφτασε στους 1,298,654 DWT εκ των οποίων περίπου το 44% (568,620 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 38% (492,303) δεξαμενόπλοια και το 18% (237,731) Containers & Reefers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια διαμορφώθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 410 – $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 405 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 410 – $ 435 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 385 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.