Το ΕΒΕΠ ζητά την παρέμβαση του υπουργού Ναυτιλίας για τη σωτηρία της...

Το ΕΒΕΠ ζητά την παρέμβαση του υπουργού Ναυτιλίας για τη σωτηρία της ΝΕΖ

6
Το ΕΒΕΠ ζητά την παρέμβαση του υπουργού Ναυτιλίας για τη σωτηρία της ΝΕΖ

Την άμεση και ουσιαστική λειτουργία της ΝΑΥΣΟΛΠ, θυγατρικής εταιρείας του ΟΛΠ που έχει αναλάβει τη διαχείριση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας, και η οποία παρότι ιδρύθηκε πριν από δύο χρόνια περίπου, παραμένει μέχρι και σήμερα ουσιαστικά ανενεργή, ζητά με επιστολή του προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά.

Όπως σημειώνει στην επιστολή του το ΕΒΕΠ, έχει εκφρασθεί ήδη έντονο ενδιαφέρον από επιχειρηματίες του χώρου, για συμμετοχή τους στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας και με εκπροσώπους τους στο διοικητικό της συμβούλιο. «Για το σκοπό αυτό έχει κατατεθεί προς τη διοίκηση του ΟΛΠ πρόταση για τροποποίηση του καταστατικού, καθώς και σχέδιο οικείας σύμβασης παραχώρησης», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Το ΕΒΕΠ ζητά επίσης την παρέμβαση του υπουργού για να προχωρήσει η οριοθέτηση και ο εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης και των χώρων που εκτελούνται ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες (Πειραιάς, Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Πέραμα, Σαλαμίνα). Προτείνει και τον περαιτέρω αποχαρακτηρισμό (ως αρχαιολογικού χώρου) της Κυνοσούρας Σαλαμίνας και τη διάθεσή τους για εκτέλεση εργασιών ναυπηγοεπισκευής, υπό την προϋπόθεση τήρησης των διατάξεων της περιβαλλοντικής νομοθεσίας.

Το τρίτο σημείο που επισημαίνει το ΕΒΕΠ προς τον υπουργό, Κωστή Μουσουρούλη, είναι το θέμα των δύο μεγάλων ναυπηγείων της χώρας του Σκαραμαγκά και της Ελευσίνας. Η άμεση επαναλειτουργία του εμπορικού τμήματος των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, και η ρύθμιση όλων των ανοικτών θεμάτων, έτσι ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία των ναυπηγείων Ελευσίνας θεωρείται στρατηγικής σημασίας για τον κλάδο, ο οποίος ουσιαστικά δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς την ύπαρξη των μεγάλων ναυπηγείων.

Τέλος, το ΒΕΠ θέτει θέμα γραφειοκρατίας, και επισημαίνει ότι θα πρέπει να συσταθεί και να στελεχωθεί ένα γραφείο χορήγησης αδειών ναυπήγησης, μετατροπής επισκευής και συντήρησης πλοίων, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

Κίνητρα

Παράλληλα με την αναδιοργάνωση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης χρειάζεται, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ, να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα και για την προσέλκυση πλοίων για εργασίες στην περιοχή. Ως πρώτο μέτρο το Επιμελητήριο θέτει τη σύσταση ενιαίου Φορέα Ναυπηγικής Βιομηχανίας με θεσμική και οικονομική αυτοτέλεια για το σχεδιασμό, το συντονισμό και τη χάραξη ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής πολιτικής.

Σημαντικό ρόλο αναμένεται να διαδραματίσει, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ, και η εκπόνηση μελέτης που έχει εγκρίνει το υπουργείο Ανάπτυξης για τον εντοπισμό των δυσλειτουργιών και των βασικών προβλημάτων που έφεραν σε αυτή την τραγική κατάσταση τον κλάδο, μελέτη η οποία θα περιλαμβάνει και προτάσεις για την αντιμετώπισή τους. Μελέτη η οποία όμως ακόμα εκκρεμεί σημειώνει στην επιστολή του το Επιμελητήριο.

Εργατικά θέματα

Για την ενίσχυση των επιχειρήσεων του κλάδου και την επιμόρφωση των εργαζομένων, σε άλλη επιστολή του το ΕΒΕΠ, αυτή τη φορά προς τον υπουργό Εργασίας, Γιάννη Βρούτση προτείνει τον εξορθολογισμό του κόστους των ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών με:

- Την επιδότηση από τον ΟΑΕΔ μέρους ή του συνόλου των εισφορών κύριας και επικουρικής ασφάλισης.

- Την εξομοίωση του ανώτατου τεκμαρτού ορίου των ασφαλιστικών αποδοχών των νέων εργαζομένων (μετά την 1/1/93) στα επίπεδα των παλαιότερων εργαζομένων (πρόσληψη πριν την 1/1/93).

- Τη θεσμοθέτηση του μητρώου εργαζομένων και πιστοποίηση αυτών από πιστοποιημένο φορέα.

- Την άμεση λειτουργία της σχολής μαθητείας του Σκαραμαγκά για τη φοίτηση και εκπαίδευση νέων κάθε ειδικότητας.

Τα μεγαλύτερα προβλήματα

Ως τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος το ΕΒΕΠ αναφέρει τον ισχυρό ανταγωνισμό (φθηνότερο εργατικό κόστος και κρατικές ενισχύσεις) που δέχεται από τις αντίστοιχες επιχειρήσεις γειτονικών χωρών, κυρίως της Τουρκίας.

Ταυτόχρονα, αναφέρεται, οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν αυξημένες υποχρεώσεις όπως τραπεζικά δάνεια, πολύ υψηλές ασφαλιστικές εισφορές και ημερομίσθια που επιβαρύνουν το τελικό κόστος υπηρεσιών.

Το ΕΒΕΠ τονίζει επίσης ότι οι συχνές κινητοποιήσεις των συνδικαλιστικών οργάνων στον κλάδο λειτουργούν αποτρεπτικά για την προσέλκυση πλοίων για εργασίες στη ΝΕΖ Περάματος.

(Πηγή www.zougla.gr)

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.