Διαλύσεις πλοίων

Διαλύσεις πλοίων

7
Διαλύσεις πλοίων

 

Tου Γ. Λογοθέτη, George Moundreas Comp. S.A.

Ο τομέας των διαλύσεων έχει εξελιχθεί σε έναν δύσκολο αγώνα για τους Cash Buyers, προσπαθώντας να βρούνε τελικούς αγοραστές (End Buyers) να ενδιαφερθούν για οτιδήποτε τύπο πλοίου έχουν να τους προσφέρουν, παρά το γεγονός ότι οι τιμές του σιδήρου δείχνουν κάποια βελτίωση.

Αντίστοιχα, οι πτωτικές τιμές έχουν σαν αποτέλεσμα την μείωση της προσφοράς πλοίων προς διάλυση καθώς αρκετοί πλοιοκτήτες αποσύρουν τα πλοία τους από την αγορά, ελπίζοντας ότι μετά την περίοδο των μουσώνων η αγορά θα ομαλοποιηθεί και θα μπορούν να διαπραγματευτούν υψηλότερες τιμές.  Η μόνη αγορά που ουσιαστικά έδειξε κάποια κινητικότητα ήτανε αυτή του Μπαγκλαντές, αλλά αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το προηγούμενο διάστημα απείχε από την αγορά και τώρα καλύπτει τα κενά.

Στην Ινδία, τα έντονα προβλήματα της ισοτιμίας της ρουπίας συνεχίζονται, καταρρίπτοντας συνέχεια τα χαμηλά ρεκόρ σε σημείο που την προηγούμενη εβδομάδα αναγκάστηκε να παρέμβει η Κεντρική τράπεζα.  Ενώ οι τιμές του σιδήρου έδειξαν μία μικρή βελτίωση, αντιστρέφοντας το αρνητικό κλίμα των προηγούμενων εβδομάδων, η αβεβαιότητα για την οικονομία της χώρας αποτελεί τροχοπέδη και για τον τομέα των διαλύσεων με την ελπίδα πως μετά των διάλλειμα της περιόδου των μουσώνων η κατάσταση θα καλυτερεύσει.

Το Πακιστάν, βρίσκεται σε αναμονή της ανακοίνωσης του νέου προϋπολογισμού, όπου ιστορικά, την περίοδο αυτή η κινητικότητα είναι περιορισμένη, αλλά ταυτόχρονα και η έντονη δραστηριότητα των προηγούμενων εβδομάδων έχει δημιουργήσει υψηλά αποθέματα.  Εκτιμάται ότι θα χρειαστεί τουλάχιστον ένα μήνα πριν να επιστρέψει το Πακιστάν στην επιθετική συμπεριφορά των προηγουμένων εβδομάδων.

Το Μπαγκλαντές, όπως αναφέραμε πιο πάνω λόγω της προγενέστερης έντονης αγοραστικής δραστηριότητας αρχίζει και αυτό και βάζει φρένο ιδιαίτερα από τους οικονομικά υγιής αγοραστές αφήνοντας χώρο στους υπόλοιπους να μπουν στην αγορά αλλά με μειωμένες τιμές.

Η Κίνα, δεν εκμεταλλεύτηκε το γεγονός της αποχής από τους ανταγωνιστές της ώστε να κλείσει πλοία αφού και αυτή δραστηριοποιήθηκε αρκετά το προηγούμενο διάστημα, ενώ παράλληλα αντιμετωπίζει και αυτή την πτώση στις τιμές του σιδήρου.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων  ήτανε 719,776 DWT εκ των οποίων περίπου το 61% (440,280 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 36% (258,090 DWT) δεξαμενόπλοια (ένα VLCC μόνο), και το 3% (21,406 DWT) Containers & RoRo’s.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 410 – $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 420 – $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 435 – $ 455 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 380 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.