Οι χειρότεροι εφιάλτες …

Οι χειρότεροι εφιάλτες …

5
Οι χειρότεροι εφιάλτες …

Η Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας με ανακοίνωσή της, σχολιάζει τα τρέχοντα γεγονότα της ακτοπλοΐας.

«Το ότι θα ερχόταν η ημέρα που η ελληνόκτητη επιβατηγός ναυτιλίας θα δεχόταν τις επιπτώσεις «dumping» από το ίδιο το κράτος ούτε στους χειρότερους εφιάλτες μας δεν το περιμέναμε.

Είχαμε κατηγορήσει τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων κ. Διαμαντίδη για απραξία και για απάθεια. Ίσως όμως τότε να ήταν καλύτερα γιατί από τότε που αποφάσισε να δράσει, δρα μόνο υπέρ της ΠΝΟ και υπέρ των πλοίων εξωτερικού, καταδικάζοντας για μια ακόμη φορά τις Ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες σε μαρασμό και θάνατο.

Δεν γνωρίζουμε αν ο κ. Διαμαντίδης τα θαλασσώνει επίτηδες προκειμένου να δικαιώσει τον τίτλο του Υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, είμαστε όμως υποχρεωμένοι να επισημάνουμε και να καυτηριάσουμε τα εξής:

α) Ενώ την μία μέρα ανακοίνωσε ορθά μείωση των παρανόμων υπέρ τρίτων μη ανταποδοτικών κρατήσεων προκειμένου να μειωθεί η τιμή των εισιτηρίων για τον επιβάτη, την επόμενη μέρα βρήκε τρόπο να την πάρει πίσω. Θεωρώντας προφανώς κορόιδα όλους τους άλλους Έλληνες που υπέστησαν μείωση μισθών, επιδομάτων και δώρων, ο κ. Διαμαντίδης ενέκρινε μισθολογική αύξηση στους ναυτικούς και μάλιστα αναδρομικά για το 2010 και για το 2011 επιπλέον νέα αύξηση, αναγκάζοντάς μας να μην υλοποιήσουμε την εξαγγελία του κ. Πρωθυπουργού για μείωση της τιμής των εισιτηρίων κατά 10%.

Εμείς θα θέλαμε να δώσουμε αυξήσεις στους ναυτικούς μας αλλά οι ζημιές των εταιρειών μας τα δύο τελευταία έτη μας το απαγορεύουν ρητά, νομικά, ηθικά και επιχειρηματικά.

β) Αδιαφορεί για τις επιπτώσεις στη διαχείριση των ελληνόκτητων επιβατηγών πλοίων που εκτελούν πλόες εξωτερικού και επιτρέπει την παράνομη κατάληψη των καταπελτών των πλοίων από επαγγελματίες διαμαρτυρόμενους που μεταφέρονται αριστερά δεξιά με μισθωμένα πούλμαν και παριστάνουν τους αδικημένους. Σημειωτέον ότι αυτό συμβαίνει μόνο για τα πλοία Ελληνικών συμφερόντων και όχι σε πλοία Ιταλικών συμφερόντων. Στην πράξη δηλαδή ακυρώνει όλα τα πιστοποιητικά των πλοίων και την άδεια απόπλου επειδή έτσι κρίνουν κάποιοι. Οι δε Λιμενικές Αρχές δηλώνουν αδυναμία να επέμβουν, προφανώς μετά από συνεννόηση και λόγω άνωθεν εντολών. O κ. Διαμαντίδης λοιπόν παρακολουθεί ως απαθής θεατής την πλήρη κατάργηση της επιχειρηματικότητος, παρόλο που γνωρίζει την ύπαρξη δικαστικών αποφάσεων υπέρ της πλοιοκτησίας.

γ) Νομοθετεί γενικά με μόνο σκοπό να τονώσει τις αγαθές σχέσεις ΠΝΟ και Εαυτού (κου Διαμαντίδη) ελπίζοντας σε πολιτικά οφέλη στην εκλογική του περιφέρεια ενώ γνωρίζει καλά ότι ο κρατικός αυτός παρεμβατισμός οδηγεί την Επιβατηγό Ναυτιλία σε πτώχευση άμεσα, οπότε το Κράτος ό,τι σήμερα απολαμβάνει δωρεάν στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες θα κληθεί να το επιδοτήσει με 1 και πλέον ΔΙΣ ΕΥΡΩ ετησίως για να έχουν τα νησιά μας στοιχειώδη ακτοπλοϊκή συγκοινωνία.

Διερωτώμεθα τελικά:

- Ο κ. Διαμαντίδης εκπροσωπεί το κράτος και εφαρμόζει κυβερνητική πολιτική ή λειτουργεί αυτόνομα εγκρίνοντας την κατάλυση της εννόμου τάξεως για ψηφοθηρικούς λόγους;

- Σε ποιο κράτος κ. Διαμαντίδη θα γίνουν οι νέες επενδύσεις που επαγγέλλεσθε και οραματίζεσθε όταν διώχνετε Ευρωπαίους πλοιοκτήτες από την ελληνικό θαλάσσιο επιχειρηματικό χώρο;

- Που είναι η «συμφωνία Κυρίων»;

- Πώς θα επιβιώσει η ελληνική επιβατηγός ναυτιλία;

- Μόνο ο Όμιλος Grimaldi  έχει δικαίωμα να χρησιμοποιεί ευρωπαϊκή σημαία, όπως εκείνος ερμηνεύει τα πλεονεκτήματά της;

- Μόνο ο Όμιλος Grimaldi μέσα στην Ευρώπη μπορεί να απασχολεί μη Έλληνες καθώς και εργαζόμενους από τον Τρίτο Κόσμο;».  

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.