Αλλάζουν ρότα οι εμπορικές ροές από και προς τη Σαουδική Αραβία

Αλλάζουν ρότα οι εμπορικές ροές από και προς τη Σαουδική Αραβία

242
Αλλάζουν ρότα οι εμπορικές ροές από και προς τη Σαουδική Αραβία

Έως σήμερα οι ναυτιλιακοί αναλυτές και συντάκτες εστιαζόντουσαν στις εξαγωγές του μαύρου χρυσού από τα μεγάλα λιμάνια του Βασιλείου της Σαουδικής Αραβίας. Οι νέες όμως στρατηγικές σε θεάματα εμπορίου, περιφερειακής ανάπτυξης και υποστήριξης νέων κλάδων της οικονομίας από το Παλάτι στο Ριάντ αναγεννά το σκηνικό στους μεγάλους λιμένες της χώρας και αναμορφώνει τις εμπορικές ροές στην περιοχή. Σε αυτό το πλαίσιο ενδιαφέρον παρουσιάζει η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Σαουδικής Αραβίας κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2018 που κατέγραψε έντονες διακυμάνσεις, όπως αναφέρει έκθεση του Maritime Standard.

Από τον λιμένα της Jeddah, ο οποίος αποτελεί τη μεγαλύτερη πύλη εμπορευματοκιβωτίων της Σαουδικής Αραβίας, εκτιμάται ότι διακινήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους 2,06 εκατ. TEUs, ελαφρώς αυξημένα συγκριτικά με τα 2,03 εκατ. TEUs την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου χρόνου. Η αύξηση της διακίνησης σαφώς επηρεάζεται από την ανάπτυξη της περιοχής όχι μόνο ως κόμβου βιομηχανίας και εμπορίου αλλά και τουριστικού θέρετρου με νέα έργα υποδομών και ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων τόσο στις ιερείς πόλεις της Μέκκας και της Μεδίνα αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας.

Αύξηση καταγράφηκε επίσης στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Jubail, καθώς το πρώτο εξάμηνο του 2018 εξυπηρέτησε 345.000 TEUs, σε σύγκριση με τα 280.000 TEUs την ίδια περίοδο του 2017. Η στρατηγική επιλογή του Παλατιού για την ανασυγκρότηση της πόλης φέρνει αποτελέσματα αφού οι νέες βιομηχανίες της ζώνης (κυρίως στο χώρο των πετροχημικών, αλουμινίου, σιδήρου και πλαστικών αλλά και επεξεργασίας και συντήρησης γεωργικών προϊόντων), όχι μόνο παρουσιάζουν ανάπτυξη αλλά και ωθούν περαιτέρω τις εξαγωγές της χώρας.

Εν αντιθέση, πτώση καταγράφηκε στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το λιμένα της Dammam, της τάξεως του 8,5%, σύμφωνα με το Maritime Standard. Συγκεκριμένα από τις αρχές του 2018 έως και τα τέλη του περασμένου Ιουνίου το λιμάνι της Damman υπολογίζεται ότι διαχειρίστηκε 750.000 TEUs, σε σύγκριση με τα 814.000 TEUs το πρώτο εξάμηνο του 2017. Η συγκεκριμένη περιοχή αποτελεί το προπύργιο της βιομηχανίας του μαύρου χρυσού και η ελάττωση της εμπορική κίνησης στο λιμένα αποδεικνύει την αλλαγή του κλίματος στη χερσόνησο.

Η αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων που παρατηρείται από τα μεγάλα λιμάνια της Σαουδικής Αραβίας σαφώς αντανακλά τις νέες πολιτικές της χώρας αναφορικά με την ανάπτυξη συγκεκριμένων περιοχών και πόλεων στην επικράτεια του Βασιλείου. Ως γνωστόν η Σαουδική Αραβία έχει υποστηρίξει σημαντικές πρωτοβουλίες  για να ενισχύσει την οικονομία της σε μέχρι πρόσφατα ανεκμετάλλευτες περιοχές, μέσα από την προσέλκυση ξένων επενδύσεων.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.