H γνώμη των ειδικών: μεσοπρόθεσμες προβλέψεις για τα bulkers

H γνώμη των ειδικών: μεσοπρόθεσμες προβλέψεις για τα bulkers

495
H γνώμη των ειδικών: μεσοπρόθεσμες προβλέψεις για τα bulkers

Τις εκτιμήσεις τους για την αγορά ξηρού φορτίου έδωσαν οι Ι. Δραγνής, Στ. Τσαντάνης και Σπ. Καπράλος ανοίγοντας την αυλαία του 6oυ Analyst & Investor Forum της Capital Link στο πλαίσιο των φετινών Ποσειδωνίων. Η συζήτηση επικεντρώθηκε κυρίως στην ναυλαγορά των dry, τις περιβαλλοντικές νομοθεσίες του IMO αλλά και στα Capesizes τα οποία παρουσιάζουν ιδιαιτερότητες όπως ομόφωνα επισημάνθηκε και από τους τρεις.

Συγκεκριμένα ο κ. Ι. Δράγνης ανέφερε ότι μετά από πολλά χρόνια βιώνουμε μία ισορροπία μεταξύ των παραδόσεων νεότευκτων πλοίων και της ζήτησης ενώ για το 2018 η ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου άγγιξε το 3% όταν μέχρι στιγμής η ζήτηση για ξηρά φορτία έχει αυξηθεί κατά 3,3%-3,5%. Παράλληλα αναφερόμενος στα Capesizes δήλωσε ότι παρουσιάζουν μεγάλη μεταβλητότητα και είναι αυτά που έχουν διαμορφώσει σε μεγάλο βαθμό τους δείκτες τους τελευταίους 1-2 μήνες. Ταυτόχρονα ο Διευθύνων Σύμβουλος της Goldenport Holdings τόνισε ότι οι πολυσυζητημένοι δασμοί εισαγωγής σε εμπορεύματα όπως η σόγια, το αλουμίνιο και ο χάλυβας έχουν επηρεάσει βραχυπρόθεσμα την αγορά του Ατλαντικού.  Ο κ. Δράγνης εκτίμησε ότι το orderbook αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο 10% του παγκόσμιου στόλου και το γεγονός ότι το παγκόσμιο ΑΕΠ ακολουθεί μια ανοδική πορεία η οποία θα συνεχιστεί για τα επόμενα 1-2 χρόνια θα έχει σαν αποτέλεσμα να αρχίσουν να παραδίδονται νέα πλοία από το 2019. Με εξαίρεση τα Capesizes, τα οποία όπως υπογράμμισε έχουν την δική τους δυναμική, προέβλεψε ότι η ναυλαγορά δεν θα κινηθεί σε πολύ υψηλά επίπεδα τα προσεχή χρόνια. Ο κ. Δράγνης ερωτώμενος για το νομοθετικό πλαίσιο αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων από τα πλοία, εκτίμησε ότι τα scrubbers αποτελούν παροδική μόνο λύση για τον περιορισμό του προβλήματος.

Από την πλευρά του ο κ. Στ. Τσαντάνης φάνηκε αισιόδοξος για την αγορά ξηρού φορτίου στο δεύτερο εξάμηνο του 2018 μιας και όπως ανέφερε, ιδιαίτερα για τα Capesizes, βρισκόμαστε σε έναν ιστορικά θετικό συνδυασμό προσφοράς και ζήτησης. Επιπρόσθετα τόνισε ότι στην αγορά των Capesizes υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω αισιοδοξίας καθώς έως το 2021 οι παραγγελίες είναι ελάχιστες και ίσως κινούνται στα χαμηλότερα επίπεδα της ιστορίας. Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Seanergy Maritime Holdings χαιρέτησε την απόφαση του ΙΜΟ για μειωμένες εκπομπές θείου από το 2020 αφού όπως επεσήμανε «είναι ό,τι καλύτερο έχει συμβεί στην ναυτιλία τα τελευταία 20 χρόνια». Με βάση τις τρέχουσες εξελίξεις ο κ. Τσαντάνης θεωρεί ότι η φυσική αντίδραση των πλοιοκτητών θα είναι να μειώσουν την ταχύτητα των πλοίων τους συρρικνώνοντας κατά αυτόν τον τρόπο την προσφορά, ενώ για τη συρρίκνωση του στόλου «παλαιότερων» πλοίων χαρακτηριστικά δήλωσε ότι μια μείωση κατά 20% των πλοίων θα έχει σαν αποτέλεσμα 300-400 Capes να εξέλθουν από την αγορά και αυτό δεν το έχουμε δει να συμβαίνει στην αγορά τα τελευταία χρόνια».

Ο Πρόεδρος της Star Bulk Carriers, κ. Σπ. Καπράλος, ανέφερε με τη σειρά του ότι οι προϋποθέσεις ώστε η αγορά ξηρού φορτίου να κινηθεί σε υψηλά επίπεδα υπάρχουν, ωστόσο παρουσιάστηκε συγκρατημένος καθώς όπως τόνισε η εμπειρία των προηγούμενων ετών έχει δείξει ότι η ναυτιλία είναι μια βιομηχανία αρκετά «απείθαρχη». Αναφερόμενος στην αγορά των Capesizes επεσήμανε ότι παρέχουν πολλά περιθώρια κέρδους ωστόσο παρουσιάζουν και υψηλό βαθμό μεταβλητότητας. Αντιθέτως χαρακτήρισε την αγορά των Kamsarmax και Supramax λιγότερο ασταθή αφού αποδίδουν σταθερά έσοδα για τους πλοιοκτήτες. Όσον αφορά την εφαρμογή scrubbers υπογράμμισε ότι αποτελεί μια «επίπονη» και «ακριβή» διαδικασία. Τέλος ο κ. Καπράλος δήλωσε ότι η μείωση της ταχύτητας των πλοίων αποτελεί την φιλικότερη προς το περιβάλλον λύση και τόνισε ότι οι κυβερνήσεις, ο ΙΜΟ και οι νομοθέτες θα έπρεπε να επικεντρωθούν περισσότερο προς την κατεύθυνση αυτή.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.