Θα επέλθει η επιθυμητή ισορροπία στην αγορά των δεξαμενόπλοιων;

Θα επέλθει η επιθυμητή ισορροπία στην αγορά των δεξαμενόπλοιων;

443
Θα επέλθει η επιθυμητή ισορροπία στην αγορά των δεξαμενόπλοιων;

Ο υψηλός ρυθμός ανακύκλωσης δεξαμενόπλοιων κατηγορίας VLCC που καταγράφηκε το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και η συμφωνία του OPEC για μείωση στην παγκόσμια πετρελαϊκή παραγωγή φαίνεται ότι δεν έχουν οδηγήσει σε ισορροπία την αγορά των δεξαμενόπλοιων.

Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue, από τις αρχές του τρέχοντος έτους έως σήμερα έχουν σταλεί προς ανακύκλωση 21 πλοία κατηγορίας VLCC.

Την ίδια στιγμή όμως καταγράφεται μια έντονη δραστηριότητα στις παραδόσεις νέων δεξαμενόπλοιων, γεγονός που ενισχύει την ανισορροπία προσφοράς- ζήτησης στην συγκεκριμένη αγορά.

Μέχρι τα τέλη του 2018 εκτιμάται ότι 49 VLCCs θα έχουν ενταχθεί στην αγορά των tankers.

Όπως αναφέρεται σε πρόσφατη έκθεση της VesselsValue αύξηση παρατηρείται τόσο στις τιμές ναυπήγησης όσο και στις τιμές ανακύκλωσης πλοίων, κάτι που ενισχύει τις προσδοκίες των αναλυτών ότι οι πλοιοκτήτες θα περιορίσουν την όρεξή τους για νέα πλοία, ενώ θα στείλουν προς ανακύκλωση πλοία μεγάλης ηλικίας.

Αναφορικά με το μέλλον αναμένεται αύξηση της ζήτησης για αργό πετρέλαιο και κατ’ επέκταση αύξηση της ζήτησης για δεξαμενόπλοια. Ωστόσο, όπως δείχνουν τα μέχρι τώρα στοιχεία, φαίνεται πως δεν θα επέλθει τόσο εύκολα και σύντομα η επιθυμητή ισορροπία στην αγορά των δεξαμενόπλοιων.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.