Γεωπολιτικές ζυμώσεις γύρω από το λιμάνι του Chabahar

Γεωπολιτικές ζυμώσεις γύρω από το λιμάνι του Chabahar

137
Γεωπολιτικές ζυμώσεις γύρω από το λιμάνι του Chabahar

Λίγες μόνο μέρες ύστερα από την πρόσκληση του Ιράν σε Κίνα και Πακιστάν για να συμμετάσχουν στην ανάπτυξη του στρατηγικής σημασίας λιμανιού του Chabahar, η Ινδία σημειώνει με νόημα ότι αποτελεί προνόμιο της ιρανικής κυβέρνησης να επιλέξει τους συνεργάτες της για το έργο.

Ο Ιρανός Υπουργός Εξωτερικών κατά τη διάρκεια επίσκεψης του στο Ισλαμαμπάντ, κάλεσε το Πακιστάν και την Κίνα να συμμετάσχουν στις εργασίες ανάπτυξης του Chabahar, στον κόλπο του Ομάν, αναφέροντας ότι η χώρα του δεν επιθυμεί να αποκλείσει καμία χώρα.

Η πρώτη φάση λειτουργίας του λιμανιού του Chabahar πριν από λίγους μήνες, δημιούργησε μία νέα στρατηγικής σημασίας διαδρομή συνδέοντας Ιράν, Ινδία και Αφγανιστάν, παρακάμπτοντας το Πακιστάν. Η Ινδία, η οποία υπήρξε σημαντικός εταίρος στις εργασίες, θεωρεί εξαιρετικής σπουδαιότητας το εν λόγω λιμάνι, λόγω της εγγύτητας του με τις δυτικές ακτές της, αλλά και λόγω του ότι θα μπορούσε να λειτουργήσει ως αντίπαλον δέος στο λιμάνι Gwadar του Πακιστάν, στη λειτουργία του οποίου έχουν επενδύσει κινεζικά κεφάλαια.

Ο Ινδός Υπουργός Εξωτερικών Raveesh Kumar ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «αποτελεί απαράβατο προνόμιο της ιρανικής κυβέρνησης να επιλέξει τους συνεργάτες της σχετικά με την ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών της» και συνέχισε λέγοντας ότι η χώρα του «υποστηρίζει την ανάπτυξη του λιμανιού του Chabahar ως μια εναλλακτική διαδρομή από και προς το Αφγανιστάν και την Κεντρική Ασία».

Η τριμερής συνεργασία Ιράν, Ινδίας και Αφγανιστάν που ξεκίνησε το 2016, αναμένεται να ενισχυθεί περισσότερο μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης του Chabahar με το Αφγανιστάν, η οποία τέθηκε επί τάπητος κατά την επίσκεψη του Ιρανού Προέδρου Hassan Rouhani στο Νέο Δελχί τον περασμένο μήνα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.