Αλλαγές θαλάσσιων οδών για τα σιτηρά της Νότιας Αμερικής

Αλλαγές θαλάσσιων οδών για τα σιτηρά της Νότιας Αμερικής

248
Αλλαγές θαλάσσιων οδών για τα σιτηρά της Νότιας Αμερικής

Η Ένωση παραγωγών καλαμποκιού και σόγιας της πολιτείας Μάτου Γκρόσου (Aprosoja) στην Βραζιλία υπέγραψε πρόσφατα συμφωνία με την Αρχή της Διώρυγας του Παναμά με στόχο την αύξηση των μεταφορών σόγιας μέσω της διώρυγας, αλλά και τη μείωση του κόστους μεταφοράς.

Ο κ. Jorge Luis Quijano, επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά, δήλωσε ότι η Αρχή της Διώρυγας στοχεύει να συμβάλλει στην αύξηση των εξαγωγών σόγιας και άλλων σιτηρών από την Βραζιλία, καθώς ένα μεγάλο μέρος των συγκεκριμένων εξαγωγών διενεργείται μέσω λιμένων στο βόρειο τμήμα της Βραζιλίας, οι οποίοι βρίσκονται κοντά στη Διώρυγα του Παναμά.

Συγκεκριμένα, υπολογίζεται ότι τα τελευταία χρόνια το 40% των εξαγωγών σιτηρών πραγματοποιείται από τους λιμένες που βρίσκονται στο βόρειο τμήμα της Βραζιλίας.

Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά σε συνεργασία με την Aprosoja αναζητά λύσεις προκειμένου μέσω της Διώρυγας του Παναμά να εξυπηρετείται ένα μεγάλο μέρος των εξαγωγών σόγιας από την Βραζιλία με προορισμό τις ασιατικές αγορές.

Το περασμένο έτος μόλις 2 εκατ. τόνοι βραζιλιάνικης σόγιας διέπλευσαν από τη Διώρυγα του Παναμά, όταν το σύνολο των εξαγωγών της Βραζιλίας είχε ανέλθει σε 60 εκατ. τόνους, καθιστώντας την χώρα τον Νο1 εξαγωγέα στα συγκεκριμένα εμπορεύματα.

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters, μεγάλο μέρος των εξαγωγών σόγιας της Βραζιλίας μεταφέρεται σήμερα μέσω του Ατλαντικού Ωκεανού με προορισμό την Ιαπωνία και την Κίνα.

Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο κ. Quijano, μέσω της Διώρυγας του Παναμά οι συγκεκριμένες μεταφορές εκτιμάται ότι θα πραγματοποιούνται σε λιγότερο χρόνο και με μειωμένο κόστος.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.