Ως μια καινοτόμος λύση για την αντιμετώπιση των ολοένα και αυστηρότερων περιορισμών των εκπομπών με έναν φιλικότερο προς το περιβάλλον τρόπο, το υγραέριο (LPG) πρόκειται να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο κύριας μηχανής στα δύο νεότευκτα Very Large Gas Carriers (VLGC) της εταιρείας Exmar.
Και τα δύο πλοία πρόκειται να κατασκευαστούν από τη Hanjin Heavy Industries & Construction στις Φιλιππίνες, με την παράδοσή τους να είναι προγραμματισμένη για το τρίτο τρίμηνο του 2020.Τα πλοία έχουν ναυλωθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα στην Statoil ASA για τη μεταφορά LPG σε όλο τον κόσμο.
Η εξέλιξη αυτή είναι αποτέλεσμα της δέσμευσης της Statoil ASA για βελτίωση της αειφόρου απόδοσης των δραστηριοτήτων της, καθώς και της μακροχρόνιας συνεργασίας της Exmar με το νηογνώμονα Lloyds Register και την MAN Diesel & Turbo για την ανάπτυξη ενός αποδοτικού συστήματος καυσίμου LPG, το οποίο θα επιτρέπει μέρος του φορτίου να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την πρόωση του πλοίου.
Ανάμεσα στα πλεονεκτήματα του καυσίμου LPG είναι το γεγονός ότι δεν περιέχει θείο, μειώνει σημαντικά τις εκπομπές CO2 και NOx, ενώ οι εκπομπές σωματιδίων μειώνονται σχεδόν κατά το ήμισυ σε σύγκριση με έναν κανονικό κινητήρα πετρελαίου, σύμφωνα με την Exmar.