Οι πρόσφατες και οι μελλοντικές προκλήσεις για μια βιώσιμη ναυτιλία

Οι πρόσφατες και οι μελλοντικές προκλήσεις για μια βιώσιμη ναυτιλία

333
Οι πρόσφατες και οι μελλοντικές προκλήσεις για μια βιώσιμη ναυτιλία

Την Τετάρτη 7 Μαρτίου 2018 πραγματοποιήθηκε το Green4Sea Conference 2018 στην αίθουσα Φάρος του Κέντρου Πολιτισμού «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος». Στο συνέδριο παρευρέθηκαν 750 σύνεδροι από 20 χώρες εκπροσωπώντας συνολικά 350 οργανισμούς.

Την εκδήλωση διοργάνωσε το Green4Sea, ενώ τα θέματα που προσέλκυσαν το ενδιαφέρον αφορούσαν τις πρόσφατες και τις μελλοντικές προκλήσεις προς μια πιο βιώσιμη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ειδικοί στον χώρο εξέφρασαν τις απόψεις τους σχετικά με τη συμμόρφωση για τους επερχόμενους διεθνείς περιβαλλοντικούς κανονισμούς, όπως το sulphur cap, αλλά και ζητήματα που αφορούν τη Διεθνή Σύμβαση του Ballast Water Management. Στο πλαίσιο του συνεδρίου έγινε παρουσίαση των εναλλακτικών καυσίμων, όπως LNG και LPG, αλλά και των συστημάτων που θα μπορούσαν να εγκατασταθούν στα πλοία, πχ. scrubbers τα οποία μπορούν να ανταποκριθούν στις διεθνείς περιβαλλοντικές απαιτήσεις.

39796016855_5ee75d5a6d_o

Οι παρουσιάσεις των παραπάνω θεμάτων έλαβαν χώρα σε έξι πάνελ. Στο πρώτο πάνελ με τίτλο «Green Shipping Perspectives» αναφέρθηκε το θεσμικό πλαίσιο που έχουν να αντιμετωπίσουν οι ναυτιλιακές εταιρείες αναφορικά με τη διεθνή νομοθεσία του IMO για καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, ενώ έγινε λόγος για τις  λιμενικές εγκαταστάσεις παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων πλοίου και καταλοίπων φορτίου, τις διαρροές καυσίμων και για τις σύγχρονες χημικές τεχνολογίες για τα χρώματα των πλοίων. Στο συγκεκριμένο πάνελ συμμετείχε ο κ. Αντώνης Βουρδάχας, Engineer OEP του ABS, ο κ. Σωτήρης Ράπτης, Senior Policy Advisor, Environment and Safety, EcoPorts Coordinator, ESPO, ο κ.  David Nichol, Regional Loss Prevention Executive, Thomas Miller P&I (Europe) και ο κ. Γιάννης Αραμπατζής, CEO, Nanophos.

Στο πλαίσιο του δεύτερου πάνελ με τίτλο «2020 Options» ο κ.  Απόστολος Μπελόκας, Managing Editor του Safety4Sea, παρουσίασε το ‘2020 SAFETY4SEA Fuel Options Survey’, επισημαίνοντας ότι η πλειονότητα των ερωτηθέντων της έρευνας δήλωσε ότι είναι πιθανή η αναβολή για την υιοθέτηση του IMO Sulphur Cap. Στο πάνελ συμμετείχε ο κ. Στυλιανόs Μαυρέλος, Technical Director, Capital Ship Management,  ο κ Αντώνης Τρακάκης, Technical Manager, Arista Shipping και ο κ. Φραντζέσκος Κοντός, Technical Manager, Prime Marine Management.

Στο τέλος του δεύτερου πάνελ ο κ. Γιώργος Γράτσος, Πρόεδρος της HELMEPA, ανέφερε αποτελεσματικούς τρόπους για μείωση των εκπομπών άνθρακα από τα πλοία, ενώ επεσήμανε ότι η ναυτιλία πρέπει να επικεντρωθεί σε πιο ενεργειακά αποδοτικά σχέδια κύτους.

Στο τρίτο πάνελ του συνεδρίου με τίτλο «Fuel Alternatives towards 2020» συμμετείχε η κ.  Mélodie Noris, Business Development Manager, LNG as Fuel Division, GTT, ο κ. Νίκος Ξυδάς, Technical Director, WLPGA the World LPG Association, ο κ. Aleksey Nikulin, Chief Technology Officer, Humble Energy και ο κ. Gavin Allwright, Secretary, ISWA.

Το τέταρτο πάνελ είχε ως τίτλο «Exhaust Gas Cleaning Systems» αφορούσε τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται με την τοποθέτηση scrubbers στα πλοία. Στο πάνελ συμμετείχαν οι κ.κ. Ole-Johan Øby Svendsen, Sales Manager, Wärtsilä Water Systems, Παναγιώτης Μήτρου, Marine & Offshore Technology & Innovation Manager, LR,  και Ανδρέας Ζωντανός, Partner, Argonavis.

Στο πέμπτο πάνελ του συνεδρίου το οποίο είχε τίτλο «BWTS Makers Panel»  συμμετείχαν οι κ.κ. Lars Bo Kirkegaard, General Manager (Sales), BWMS, Wärtsilä, Peter Sahlén, R&D Manager, PureBallast, Alfa Laval και Juha Kiukas, Sales Director, Trojan Marinex.

Στο έκτο και τελευταίο πάνελ με θέμα «BWMC Implementation Issues» έλαβαν μέρος ο κ. Αντώνιος Γεωργαντζής, Technical Manager, Consolidated Marine Management, ο κ. Ανδρέας Νικολάου, CMO-Biochemist, Maritime Labs και ο κ. Ανδρέας Κόκκοτος, Partner, Argonavis.