Π. Κουρουμπλής: H ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης έγινε με κριτήριο το...

Π. Κουρουμπλής: H ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης έγινε με κριτήριο το όφελος της πόλης

129
Π. Κουρουμπλής: H ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης έγινε με κριτήριο το όφελος της πόλης

«Παρά τις επιφυλάξεις» που έχει ο ΣΥΡΙΖΑ με τις ιδιωτικοποιήσεις αποδεικνύεται πιο ικανός στην αξιοποίηση των λιμανιών, όπως δείχνουν τα αποτελέσματα από την ιδιωτικοποίηση του Ο.Λ.Π., δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, μιλώντας στη Βουλή για την κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης της Ο.Λ.Θ. Α.Ε.

Ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε ότι η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης έγινε με κριτήριο το όφελος της πόλης, αφού η νέα σύμβαση προβλέπει ότι το 3,5% και όχι το 2% των εσόδων του λιμανιού θα πηγαίνει όχι στο Δημόσιο, αλλά στην πόλη. Η όλη διαδικασία έγινε σε πλήρη συνεννόηση με τους φορείς της πόλης και σε κλίμα συνεργασίας, με αποτέλεσμα να μην υπάρξουν αντιδράσεις. Όπως είπε στο ίδιο κλίμα συνεννόησης και συνεργασίας θα αποφασιστεί και το πώς θα μοιραστούν τα χρήματα μεταξύ των δύο Δήμων.

Σημείωσε ότι οι καθυστερήσεις που σημειώθηκαν οφείλονταν στους επενδυτές και όχι στο Ελληνικό Δημόσιο και χαρακτήρισε φιάσκο την «επένδυση» Λαυρεντιάδη. Είπε ότι από τη σύμβαση Παραχώρησης το ΤΑΙΠΕΔ θα εισπράξει 232 εκατομμύρια, ότι θα γίνουν επενδύσεις 180 εκατομμυρίων και ότι από αυτά, τα 160 εκατομμύρια θα χρησιμοποιηθούν για την επέκταση της προβλήτας και την ενίσχυση της δυναμικότητας του λιμανιού στη διακίνηση εμπορευμάτων. Τα υπόλοιπα 20 θα διατεθούν για την συντήρηση των κτιρίων.

O Υπουργός Ναυτιλίας σημείωσε ιδιαίτερα τη σκληρή διαπραγμάτευση που έγινε ώστε να τηρηθεί η υπόσχεση του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, ότι ο Προβλήτας 1 θα αποδοθεί στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Ο Προβλήτας 1 έχει πολύ σημαντικά νεοκλασικά κτήρια, τα οποία θα δοθούν σε φορείς της πόλης, όπως το Πανεπιστήμιο και το Φεστιβάλ Κινηματογράφου, για να αναπτυχθούν διάφορες δραστηριότητες. Οι χώροι, με ευθύνη του νέου Οργανισμού, θα αξιοποιούνται και θα είναι προσβάσιμοι για τους πολίτες και τους φορείς της πόλης. Ο κ. Κουρουμπλής τόνισε ότι σε πολλές πόλεις της Ελλάδας, Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Ηγουμενίτσα, Πάτρα, Πειραιά έχει γίνει το ίδιο και ότι επίκειται η παραχώρηση τμημάτων του λιμανιού και σε Ασπρόπυργο, Μέγαρα και Ελευσίνα.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας δήλωσε ότι ολοκληρώνεται μια υπόθεση που ταλανίζει πολλά χρόνια τη Θεσσαλονίκη, ωστόσο το κομβικό της λιμάνι θα εκτοξευτεί όταν λυθεί το θέμα της σύνδεσής του με την Εγνατία Οδό, οπότε θα επικοινωνεί με την Ανατολική Ελλάδα, αλλά και με τη Δυτική έχοντας πρόσβαση στο Ιόνιο και στην Αδριατική Θάλασσα. Η δε αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής θα δώσει τη δυνατότητα στο λιμάνι να συνδεθεί με τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.