Η ανακύκλωση πλοίων στη Νότια Ασία στο μάτι των ΜΚΟ

Η ανακύκλωση πλοίων στη Νότια Ασία στο μάτι των ΜΚΟ

234
Η ανακύκλωση πλοίων στη Νότια Ασία στο μάτι των ΜΚΟ

Το περασμένο έτος σύμφωνα με έρευνα της ΜΚΟ Shipbreaking Platform, από το σύνολο των 835 πλοίων που οδηγήθηκαν προς ανακύκλωση, τα 643 πλοία διαλύθηκαν μέσω της μεθόδου beaching, αριθμός που αντιπροσωπεύει το 80,3% του στόλου που ανακυκλώθηκε. Συγκεκριμένα, το μεγαλύτερο μέρος των πλοίων αυτών που διαλύθηκαν μέσω beaching κατέληξε σε παραλίες του Μπαγκλαντές, της Ινδίας και του Πακιστάν.

Το γεγονός ότι η πλειονότητα των πλοίων διαλύεται με αυτήν τη μεθοδο, σύμφωνα με τις ΜΚΟ, έχει δυσμενές συνέπειες τόσο για όσους εργάζονται στα διαλυτήρια όσο και για το περιβάλλον, καθώς και για τις τοπικές κοινότητες της Νότιας Ασίας.

Το περασμένο έτος τουλάχιστον 10 εργάτες έχασαν τη ζωή τους στο διαλυτήριο του Gadani στο Πακιστάν κατά την εκτέλεση των εργασιών τους, ενώ άλλοι 15 έχασαν την ζωή τους σε διαλυτήρια του Μπαγκλαντές και 22 τραυματίστηκαν σοβαρά.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της NGO Shipbreaking Platform ένα μεγάλο μέρος των πλοιοκτητών που επέλεξε τα διαλυτήρια της Νότιας Ασίας κατά τη διάρκεια του 2017 ήταν από τη Γερμανία. Επίσης, παρά τις πιέσεις από μέρους της νορβηγικής κυβέρνησης να υιοθετηθούν βιώσιμες πρακτικές ανακύκλωσης πλοίων, το περασμένο έτος υπολογίστηκε ότι 18 πλοία νορβηγικών συμφερόντων εστάλησαν προς ανακύκλωση στις παραλίες του Gadani, της Chittagong και του Alang.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA PHOTO AFP/STR/sk/tc

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.