H Aegean προς ανανέωση στόλου με παραγγελία-μαμούθ

H Aegean προς ανανέωση στόλου με παραγγελία-μαμούθ

6503
H Aegean προς ανανέωση στόλου με παραγγελία-μαμούθ

Λίγες εβδομάδες έχουν απομείνει έως ότου η Aegean Airlines, η οποία στις 15 Μαρτίου παρουσιάζει τα οικονομικά αποτελέσματα του 2017, ανακοινώσει την οριστική απόφασή της σχετικά με την ανανέωση αλλά και μεγέθυνση του στόλου της. Ο στόχος που έχει τεθεί είναι έως το 2023 ο τελευταίος να περιλαμβάνει 75 αεροσκάφη. Σήμερα ο στόλος της Aegean αποτελείται από 38 Airbus A320, 8 Airbus A321, 1 Airbus A319, 4 Dash 8-100, 10 Dash8-Q400 και 2 ATR.

Σε ομιλία του στο Λονδίνο, και συγκεκριμένα στο Aviation Club UK προ ολίγων ημερών, ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης Διευθύνων Σύμβουλος της Aegean επιβεβαίωσε, όπως μεταδίδει και ο ιστότοπος ATW, την είδηση ότι σε λίγες εβδομάδες πρόκειται να οριστικοποιηθεί η μεγάλη απόφαση για την ανανέωση του στόλου του ελληνικού αερομεταφορέα.

Καθώς προκύπτει από τις διαθέσιμες πληροφορίες η επιλογή θα αφορά σε τουλάχιστον 50 αεροσκάφη και θα γίνει μεταξύ των αεροσκαφών της οικογενείας Airbus A320neo ή της οικογένειας των Boeing 737 MAX. Το κόστος της παραγγελίας των νέων αεροσκαφών εκτιμάται, κατά το Bloomberg, ότι θα υπερβεί τα $5 δις.

Ο κ. Γερογιάννης σημείωσε ότι ο ίδιος θα επιθυμούσε να έβλεπε έναν μεγαλύτερο ανταγωνισμό μεταξύ των κατασκευαστών, ακόμα και την ύπαρξη περισσότερων μεγάλων παικτών στην αγορά πέραν των Airbus και Boeing. Ωστόσο, για τον ίδιο Airbus και Boeing θα συνεχίσουν και για τα επόμενα χρόνια να κυριαρχούν στην αγορά, χωρίς αυτό βέβαια να αποκλείει την ύπαρξη και άλλων παικτών.

«Βρισκόμαστε τώρα στο τελευταίο μίλι της διαδικασίας –είμαστε πραγματικά στο τελευταίο στάδιο», τόνισε στην ομιλία του ο κ. Γερογιάννης, προσθέτοντας ότι «ως εκ τούτου δεν μπορώ να σχολιάσω το που βρισκόμαστε, αλλά μέσα στις επόμενες τρεις με τέσσερις εβδομάδες, αναμένουμε ότι θα έχει ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία».

Ως προς την προοπτική εισόδου της Aegean στην αγορά των μακρινών αποστάσεων ο κ. Γερογιάννης την χαρακτήρισε ως μη πιθανή προς το παρόν, εξηγώντας ότι η Αεροπορία Αιγαίου έχει μπροστά της ακόμα μερικά χρόνια (4 έως 6) με σημαντική δυνατότητα περαιτέρω ανάπτυξης στην αγορά των μικρών και μεσαίων αποστάσεων. Οπότε, σημείωσε ο ίδιος, οι όποιες σκέψεις εισόδου σε μακρινά δρομολόγια θα αντιμετωπιστεί «πολύ αργότερα».

Στην αποκαλυπτική ομιλία του ο κ. Γερογιάννης τόνισε ότι έως το 2023 η Aegean σχεδιάζει να προσθέσει επιπλέον 25 προορισμούς από το αεροδρόμιο της Αθήνας και να αυξήσει τους επιβάτες της από 13,2 εκ. στα 16 εκ. Ωστόσο, ο ίδιος τόνισε ότι «δεν πιστεύει στα περίφημα πενταετή σχέδια» και προσέθεσε ότι πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στις κινήσεις μας και να μην διακινδυνεύσουμε ό,τι έχουμε πετύχει μέχρι τώρα.

Τέλος, ο κ. Γερογιάννης έπλεξε το εγκώμιο των υπαλλήλων της εταιρείας, οι οποίοι αποτελούν, κατά τον ίδιο, σημαντικό παράγοντα της επιτυχίας της εταιρείας, συνιστώντας παράλληλα κι έναν βασικό και απτό παράγοντα διαφοροποίησης σε μια εξαιρετικά ομοιογενή αγορά.

Φωτό: aegeanair.com/Airbus S.A.S. 2007/exm company H. Gousse

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.