Αλλάζουν πλέον τα δεδομένα για τις σιδηροδρομικές μεταφορές εντός της χώρας. Αμφίκλεια, Λιλαία και Μπράλος, θα αποτελούν πλέον παρελθόν στη γραμμή Αθήνας- Θεσσαλονίκης λόγω της πολυαναμενόμενης αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής.
Η αλλαγή αυτή οφείλεται σε σημαντικά σιδηροδρομικά έργα, που εκτελούνται από τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ στο ορεινό τμήμα μεταξύ Τιθορέας και Δομοκού .
Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε μάλιστα δοκιμή με τη διέλευση του πρώτου τρένου από τη σήραγγα Καλλιδρόμου, η οποία ενώνει τη νέα γραμμή Τιθορέα – Λιανοκλάδι. Η σήραγγα Καλλιδρόμου, μήκους 9.063 μέτρων, αποτελεί τη μεγαλύτερη των Βαλκανίων.
Με την ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων η απόσταση μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης θα καλύπτεται σε λίγους μήνες μέσα σε μόλις 3 ώρες και 20 λεπτά.
Το γεγονός αυτό αναμένεται να αποτελέσει έναν καθοριστικό παράγοντα για την επιλογή του σιδηρόδρομου ως μέσου μετακίνησης μεταξύ Αθήνας- Θεσσαλονίκης, καθιστώντας το τρένο για πρώτη φορά ανταγωνιστικό μεταφορικό μέσο σε σχέση με το αεροπλάνο.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Ορέστης Παναγιώτου