Συνεχίζεται η τάση για συνενώσεις στην αγορά των containerships

Συνεχίζεται η τάση για συνενώσεις στην αγορά των containerships

129
Συνεχίζεται η τάση για συνενώσεις στην αγορά των containerships

Φαίνεται ότι η «ενοποίηση» στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων θα συνεχιστεί με αμείωτο ρυθμό και το 2018.

Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει και ο οίκος αξιολόγησης Moody’s, σύμφωνα με τον οποίο αρκετές εταιρείες στην αγορά των containerships πρόκειται να προχωρήσουν σε συμμαχίες, συγχωνεύσεις και σε εξαγορές, με στόχο να αναπτύξουν το μερίδιο αγοράς τους, να βελτιώσουν την αποδοτικότητά τους, να αντιμετωπίσουν τον έντονο ανταγωνισμό αλλά και τη συνεχιζόμενη υπερπροσφορά που επικρατεί στην εν λόγω αγορά.

Αναλυτές του οίκου Moody’s επισημαίνουν ότι μέσω των νέων στρατηγικών οι εταιρείες βελτιώνουν την αποδοτικότητά τους χωρίς να προστρέξουν σε δανεισμό, ενώ συγχρόνως αναφέρουν ότι όσες εταιρείες αποφασίσουν να μην προχωρήσουν σε συνεργασίες με άλλες εταιρείες στον ίδιο χώρο θα βιώσουν εντονότερο ανταγωνισμό, καθώς θα βρεθούν σε μειονεκτική θέση και δεν θα διαθέτουν το πολυπόθητο στο χώρο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε συνδυασμό με μικρότερο κόστος λειτουργίας που εξασφαλίζουν οι οικονομίες κλίμακας.

Λίγο πριν το κλείσιμο του τρέχοντος έτους ολοκληρώθηκε η συγχώνευση της UASC (United Arab Shipping Company) και της γερμανικής Hapag-Lloyd, με την Hapag-Lloyd να αποτελεί πλέον την πέμπτη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, ενώ στις αρχές του τρέχοντος μήνα ολοκληρώθηκε και η εξαγορά της Hamburg Süd από την Maersk.

Επίσης, σύντομα, πρόκειται να δημιουργηθεί και η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, η οποία θα προκύψει από την εξαγορά της OOCL από την COSCO.

Φωτό: maersk.com

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.