Τεχνικό Σεμινάριο της Chevron Marine Lubricants για τα ναυτιλιακά καύσιμα

    247
    Τεχνικό Σεμινάριο της Chevron Marine Lubricants για τα ναυτιλιακά καύσιμα

    Πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στις 7 Δεκεμβρίου, τεχνικό σεμινάριο, το οποίο διοργανώθηκε από την Chevron Marine Lubricants. Στο επίκεντρο των παρουσιάσεων βρέθηκε το άκρως επίκαιρο ζήτημα της καθολικής εφαρμογής από την 1η Ιανουαρίου 2020 της χρήσης πετρελαίου με περιεκτικότητα σε θείο (SOx) 0,50% m/m (mass/mass) ως καύσιμο για όλα τα πλοία που θα ταξιδεύουν σε θαλάσσιες περιοχές εκτός των ήδη καθορισμένων περιοχών ελέγχου των εκπομπών καυσαερίων των πλοίων (Emission control Areas – ECA) σύμφωνα με την Διεθνή Σύμβαση MARPOL, Annex VI του κανονισμού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για την υποχρεωτική χρήση καυσίμου μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο (0,5%) στη ναυτιλία από την 1η Ιανουαρίου 2020.

    Τις τεχνικές παρουσιάσεις του σεμιναρίου, το οποίο έλαβε χώρα στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος παρακολούθησαν σημαντικά υψηλόβαθμα στελέχη ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών, τα οποία καλοσώρισε ο κ. Μεκλής Σωτήρης, Regional Manager, Marine-Med & Middle East Africa και ο κ. Ian Thurloway, Marketing Manager, Chevron Marine Lubricants.

    IMG_0667
    (Α-Δ): Monique Vermeire (Chevron), Julia Svensson (MAN), Γεωργία Χαλούλου (Chevron).

    Από την πλευρά της η κα Γεωργία Χαλούλου, Chevron Technical Field Specialist, αναφέρθηκε στις τεχνικές εξελίξεις των λιπαντικών για δίχρονους και τετράχρονους κινητήρες. Στη συνέχεια το λόγο έλαβε η Monique Vermeire, Chevron Fuels Technologist. Η κα Monique Vermeire έκανε εκτενή αναφορά στον νέο κανονισμό για χρήση καυσίμων μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο (IMO 2020 sulphur cap), καθώς και στις αλλαγές που πιθανώς θα επέλθουν μεσο-μακροπρόθεσμα στο ήδη υπάρχον κανονιστικό πλαίσιο.

    Εν συνεχεία ακολούθησε η ομιλία της κας Julia Svensson M.Sc. Ph.D., Research Engineer στην MAN Diesel, η οποία εστίασε στο πως τα καύσιμα με μειωμένη περιεκτικότητα σε θείο επηρεάζουν τον σχεδιασμό των μηχανών, ζητήματα χρήσης του LNG ως καυσίμου, αλλά και την εμπειρία που μέχρι τώρα έχει αποκτηθεί από την χρήση λιπαντικών με υψηλής και χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο καύσιμα.

    Στο τέλος του σεμιναρίου το λόγο έλαβε και ο κ. Πάνος Ζαχαριάδης, τεχνικός διευθυντής της Atlantic Bulk Carriers, ο οποίος αναφέρθηκε στη μεγάλη πρόκληση που αντιμετωπίζει η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα εν όψει του 2020 και τις ιστορικές στιγμές που θα ζήσει η ναυτιλία στα χρόνια που έρχονται.