«Άνοιξη» διαρκείας για τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία

«Άνοιξη» διαρκείας για τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία

136
«Άνοιξη» διαρκείας για τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία

Η κρουαζιέρα –θαλάσσια, ποτάμια αλλά και εξερεύνησης–αναδεικνύεται πλέον σε έναν σταθερό παράγοντα ανάπτυξης της ευρωπαϊκής ναυπηγικής βιομηχανίας καθ’ όλη την διάρκεια των τελευταίων ετών.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα γερμανικά ναυπηγεία Neptun Werft, στο Κίελο, τα οποία έχουν αναλάβει τη ναυπήγηση του «Spectrum of the Seas», το οποίο όταν τελειώσει η κατασκευή του θα είναι ένα από τα πέντε μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου. Πριν από λίγες ημέρες τοποθετήθηκε η τρόπιδα στη ναυπηγική κλίνη υπό την παρουσία υψηλόβαθμων στελεχών της Royal Caribbean, στην οποία ανήκει το κρουαζιερόπλοιο. Το «Spectrum of the Seas» ανήκει στην κατηγορία Quantum-Ultra-Class, με χωρητικότητα που θα φτάνει τα 168.800 gt., ενώ θα μπορεί να φιλοξενήσει 4.200 επιβάτες, περίπου.

Όμως, «καλές ημέρες» περνούν και τα νορβηγικά ναυπηγεία. Συγκεκριμένα, στα ναυπηγεία Ulstein στο Ulsteinvik ξεκινά η ναυπήγηση, για λογαριασμό της Lindblad Expeditions Holdings, Inc., ενός νέου κρουαζιερόπλοιου, ειδικά σχεδιασμένου για κρουαζιέρες εξερεύνησης. Το νέο πλοίο αναμένεται να παραδοθεί στην εταιρεία το πρώτο τρίμηνο του 2020, ενώ η συμφωνία που υπεγράφη πρόσφατα προβλέπει και την option για ναυπήγηση ακόμα δύο πλοίων. To νέο πλοίο θα είναι κατηγορίας Polar class, θα διαθετει 69 καμπίνες, προσφέροντας πλόες σε Αρκτική και Ανταρκτική, αλλά και σε τροπικές θάλασσες.

Αλλά και τα ιταλικά ναυπηγεία Fincantieri είδαν πριν από λίγες ημέρες την Carnival Corporation & plc να προχωρά για λογαριασμό της θυγατρικής της Cunard σε παραγγελία ενός νέου κρουαζιερόπλοιου νέας γενιάς. Η χωρητικότητά του θα φτάνει τους 113.000 gt, θα μπορεί να φιλοξενεί έως και 3.000 επιβάτες, ενώ αναμένεται να παραδοθεί στην θυγατρική της Carnival το 2022. Να σημειωθεί, ότι ο ιταλικός ναυπηγικός όμιλος καταγράφει κατά το πρώτο 9μηνο του έτους σημαντική αύξηση κερδών, σε σχέση με την περσινή περίοδο, ενώ το βιβλίο παραγγελιών του έχει σχεδόν «κλείσει» για τα επόμενα έξι χρόνια.

Φωτό: ulstein.com

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.